Volg hier Luik-Bastenaken-Luik 2015
Het is alweer de laatste voorjaarsklassieker van 2015, maar daarom zeker niet de minste. Drie Nederlanders zijn er in geslaagd dit monument op hun naam te schrijven, te weten Ab Geldermans (1960), Steven Rooks (1983) en Adrie van der Poel (1988). Gaan zij in de 101e editie van Luik-Bastenaken-Luik een opvolger krijgen? Naast de Nederlanders zijn er echter ook andere kapers op de kust om in Ans hun handen in de lucht te steken. Wie wordt de opvolger van Simon Gerrans? Volg het verloop van de koers hier op WielerFlits.
Om 10.15 uur worden de renners afgevlagd, om tussen 16.30 en 17.10 uur aan te komen in Ans. Er staan vandaag 21 Nederlanders aan het vertrek in Luik. Roompot Oranje Peloton is met 8 renners de hofleverancier.
Sporza (Eén), Eurosport en de NOS (NPO1) zenden Luik-Bastenaken-Luik live uit vanaf 14.15 uur. Ook zal NOS.nl een livestream hebben via internet.

Links
Voorbeschouwing: Luik-Bastenaken-Luik 2015 (WielerFlits)
Tom-Jelte Slagter tekent vooraf niet voor nóg een zesde plek in Luik
Website organisatie
Deelnemerslijst
Parcours
Liveticker (organisatie)
Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (Sporza)
Liveticker (NOS, vanaf 14.15 uur ook stream)
http://www.procyclingstats.com/race/Liege_Bastogne_Liege_2015-startlist
Weet iemand hoe het met het weer zit vandaag?
Denk het ook of ik hoop het tenminste. Die renner van Lotto Wellens had het in de Waalse Pijl bijna gehaald --> Hoop voor andere renners!
Dumoulin zei ook als die wil winnen moet die gaan anticiperen en eerder aanvallen. Alleen moet de groep wel ingekrompen zijn tot een man van max. 30
Nibali (astana) moet sowieso gaan aanvallen net als Lotto Jumbo, TInkoff, Lampre, Lotto België, Sky, Europecar, GIant, IAM, Topsport, Wanty, Roompot, Cult en Bora-Argon.
Dus genoeg aanvallers zou je zeggen!
Ze moeten in het begin eigenlijk gewoon weg komen met 15 man en zich helemaal kapot rijden! De helpers van BMC/Movistar/OPQS zul dan toch behoorlijk moe zijn verwacht ik.
Is rui Costa sterk? En in dat rotWeer?
Edit: En alweer teruggepakt
Dus het volgtopic kan dicht. Kom allemaal rond 17u maar terug voor de uitslag.
Roompot en iedereen van LottoNL, op Kelderman na, mogen nu dus afstappen.