Volg hier Luik-Bastenaken-Luik 2015
zondag 26 april 2015 om 10:00 Volg in Google

Volg hier Luik-Bastenaken-Luik 2015

Het is alweer de laatste voorjaarsklassieker van 2015, maar daarom zeker niet de minste. Drie Nederlanders zijn er in geslaagd dit monument op hun naam te schrijven, te weten Ab Geldermans (1960), Steven Rooks (1983) en Adrie van der Poel (1988). Gaan zij in de 101e editie van Luik-Bastenaken-Luik een opvolger krijgen? Naast de Nederlanders zijn er echter ook andere kapers op de kust om in Ans hun handen in de lucht te steken. Wie wordt de opvolger van Simon Gerrans? Volg het verloop van de koers hier op WielerFlits.

Om 10.15 uur worden de renners afgevlagd, om tussen 16.30 en 17.10 uur aan te komen in Ans. Er staan vandaag 21 Nederlanders aan het vertrek in Luik. Roompot Oranje Peloton is met 8 renners de hofleverancier.

Sporza (Eén), Eurosport en de NOS (NPO1) zenden Luik-Bastenaken-Luik live uit vanaf 14.15 uur. Ook zal NOS.nl een livestream hebben via internet.

Links
Voorbeschouwing: Luik-Bastenaken-Luik 2015 (WielerFlits)
Tom-Jelte Slagter tekent vooraf niet voor nóg een zesde plek in Luik

Website organisatie
Deelnemerslijst
Parcours

Liveticker (organisatie)
Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (Sporza)
Liveticker (NOS, vanaf 14.15 uur ook stream)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
228 Reacties
26-04-2015 11:35
Mooi! Groepje is weg, ik ga slapen en zet me wekker om 4 uur.
26-04-2015 11:36
Heeft lang geduurt voor ze weg mochten. En dan nog een relatief grote groep.
26-04-2015 11:36
Minnaard én Minard, werkelijk? Geinig. Dan gaan die het samen uitmaken in Ans, net zoals [url=http://sporza.be/cm/sporza/videozone/retro/retro_voorjaarsklassiekers/retro_lbl/1.1006931]vroeger[/url] Rooks en Roche.
26-04-2015 11:37
@xistnc: Ik wacht nog steeds op de dag dat Dumoulin en Dumoulin met z'n 2en naar de meet rijden.
26-04-2015 11:40
@biazzi, tijdens zijn WK heeft het wel geregend. Natte wegen kan hij in ieder geval hebben :D
26-04-2015 11:40
Tourticker-plaatje geeft Hofland nog als eenzame vluchter in de chasse patat
26-04-2015 11:42
Hofland doet een Karstenkroontje?
26-04-2015 11:43
@thorsen

ha, ha, dan ben ik bang dat die kleine gaat winnen, want ook al rijden ze kop over kop, Tom zal altijd vol in de wind zitten.
26-04-2015 11:45
De kopgroep van de dag is geformeerd. Verwacht straks wel spektakel op de bergjes en de
afdalingen met regen. Als Nibali goed is, weet ik niet wie hem gaat volgen in afdalingen ...
@ teamNL je kunt nu ook de eerste etappe van de ronde van Turkije rustig volgen op Eurosport.
26-04-2015 11:46
@thorsten: Nou ik niet want ik zie Dumoulin niet winnen van Dumoulin in de sprint. ;)
26-04-2015 11:47
@xistnc
Beter komt LottoNL dan nu op kop, want Hofland verliest terrein :p

Een domper voor alle naamfetjisten:
CORRECTION: Montaguti, not Minard in front group
26-04-2015 11:47
Hofland gaat het niet redden helaas :(
26-04-2015 11:48
Het was ook té mooi om waar te zijn. Niet Minard in de kopgroep, maar diens ploegmaat Montaguti.
26-04-2015 11:49
Jammer, oversteek van Hofland naar de kopgroep gaat kennelijk niet lukken. Zijn achterstand loopt op.
26-04-2015 11:50
Dit is toch precies wat ik al een beetje had voorspeld. Ze hebben nu al 5.30. Dat gaan naar de 10 minuten. En een kopgroep van 8 renners is ook best wel veel. Met renners als Ulissi, Minard en Quaade toch wel een aantal hardrijders. Die gaan lang voorop blijven. Benieuwd wat Ulissi al weer kan. Die is best wel gevaarlijk.
26-04-2015 11:52
Hofland heeft een waterkansje - als zometeen én het peloton én de kopgroep tot rust komt.

@tight
fetjisten, ja?

[url=https://twitter.com/chrisvandegoor/status/592249051258687488]Het regent in de Ardennen[/url]...
26-04-2015 11:56
@xistnc

Minard...Minnaard.....
Jammer dat Moinard niet meedoet. :)
26-04-2015 12:01
Dit bericht is verwijderd
26-04-2015 12:03
Nja, op zich.... Misschien is t wel een enorm veel voorkomende naam daar in Zuid Afrika.
26-04-2015 12:03
Meganck meldt nu Honig in de chasse patat ipv Hofland. Kan ook een verschrijving zijn.
26-04-2015 12:08
Dit bericht is verwijderd
26-04-2015 12:13
@klootje
ik dacht het eerst ook inderdaad, kwam er juist daardoor al snel achter omdat ik het ff ging checken.

Bij de Kreder family vergeet ik trouwens altijd wie nou de broers en wie de neven zijn.
26-04-2015 12:14
[quote=kk]allebei reden ze bij Giant[/quote]
Dat dan weer niet.
26-04-2015 12:14
@xistnc
zowel Honig als Hofland schijnen aan de patat te zijn.
26-04-2015 12:14
Ik hoorde van de week nog iets opmerkelijker: Minard en Minaard zijn wel familie van elkaar. De voorouders van beiden afkomstig uit Minnertsga. Het is een kleine wereld, zullen we maar zeggen.

Om te reageren moet je ingelogd zijn.