Volg hier Luik-Bastenaken-Luik 2015
zondag 26 april 2015 om 10:00 Volg in Google

Volg hier Luik-Bastenaken-Luik 2015

Het is alweer de laatste voorjaarsklassieker van 2015, maar daarom zeker niet de minste. Drie Nederlanders zijn er in geslaagd dit monument op hun naam te schrijven, te weten Ab Geldermans (1960), Steven Rooks (1983) en Adrie van der Poel (1988). Gaan zij in de 101e editie van Luik-Bastenaken-Luik een opvolger krijgen? Naast de Nederlanders zijn er echter ook andere kapers op de kust om in Ans hun handen in de lucht te steken. Wie wordt de opvolger van Simon Gerrans? Volg het verloop van de koers hier op WielerFlits.

Om 10.15 uur worden de renners afgevlagd, om tussen 16.30 en 17.10 uur aan te komen in Ans. Er staan vandaag 21 Nederlanders aan het vertrek in Luik. Roompot Oranje Peloton is met 8 renners de hofleverancier.

Sporza (Eén), Eurosport en de NOS (NPO1) zenden Luik-Bastenaken-Luik live uit vanaf 14.15 uur. Ook zal NOS.nl een livestream hebben via internet.

Links
Voorbeschouwing: Luik-Bastenaken-Luik 2015 (WielerFlits)
Tom-Jelte Slagter tekent vooraf niet voor nóg een zesde plek in Luik

Website organisatie
Deelnemerslijst
Parcours

Liveticker (organisatie)
Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (Sporza)
Liveticker (NOS, vanaf 14.15 uur ook stream)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
228 Reacties
26-04-2015 12:15
Dat is zoals de Etxebaria's bij Euskaltel destijds, dat waren zelfs geen landgenoten! :)
26-04-2015 12:16
Meganck heeft het nu een tweede maal over Honig.
26-04-2015 12:16
Blijkbaar allebei aan het zwemmen...
26-04-2015 12:17
De chasse patat is dan weer iets waarin tlj wel succesvol in is dit voorjaar!
26-04-2015 12:17
Honing probeert nu ook de oversteek te maken. In je eentje bijna 6 minuten dichtrijden lijkt mij een soort overtreffende trap van optimistisch. Zelfs als je halverwege een uitgepierde Hofland tegenkomt die misschien nog wat kan.
Het houdt het wel levendig! (een beetje dan...)
26-04-2015 12:19
Dit bericht is verwijderd
26-04-2015 12:19
Ze zitten wel beiden in de ontsnapping, dat moet je ze nageven.
26-04-2015 12:20
Marco Minnaard in de kopgroep en Honig en Hofland in de achtervolging. Het allitereert wel leuk
26-04-2015 12:24
Volgens de Sporza liveticker heeft Hofland 18s voorsprong genomen op Honig. Het wordt een beetje een zooitje op deze manier. Zoals Smeets zou zeggen, we schieten mensen naar de maan, maar fatsoenlijke verslaggeving kunnen we niet regelen...
26-04-2015 12:25
Begrijp niet waarom Hofland niet even op Honig wacht. Zitten al kilometers vlak achter elkaar.
26-04-2015 12:29
@Borsje
inderdaad, Moreno ff plasje doen en ze zijn samen.
26-04-2015 12:29
@borsje

een strijd binnen de strijd; welke nederlander houdt deze zinloze onderneming het langst vol...
26-04-2015 12:29
Ticker van ASO meldt nu alleen nog Honig - 4m50 achter de kopgroep, 50s voor het peloton. Vermoedelijk was het al die tijd alleen Honig. Maar opnieuw slag om de arm, want diezelfde ticker meldt ook dat Honig voor Bora rijdt.

Edit: op Twitter geeft Roompot gedeeltelijk [url=https://twitter.com/TeamRoompot/status/592274524458098688]uitsluitsel[/url].
26-04-2015 12:33
Sporza geeft nog steeds Hofland plus Honig...........
26-04-2015 12:35
Ach, het houdt ons bezig :p
26-04-2015 12:36
patatjes zijn opgegeten in ieder geval, Honig en Hofland weer in de buik van het peloton.
26-04-2015 12:37
Opgeslokt door peloton......
26-04-2015 12:44
Ach, ze hebben er in ieder geval niets mee verloren. Zonder deze chasse patat waren ze beiden ook kansloos voor een rol in zelfs maar het voorspel van de finale.
26-04-2015 13:08
Verschil is onder de 4 minuten gezakt, Europcar voert het peloton aan.
26-04-2015 13:25
Hofland is nooit in de tegenaanval geweest. Het was de hele tijd alleen maar Honig.

Hermans overigens al opgegeven.
26-04-2015 13:38
Europcar rijdt voor een 20e plek voor Rolland?
26-04-2015 13:41
Als Hofland nooit in de tegenaanval heeft gezeten, dan is de tijd van Theo Koomen en zijn fictieve koersgebeurtenissen weer terug :)
26-04-2015 13:57
Rolland is natuurlijk wel in vorm, maar zal al vroeg moeten aanvallen.
26-04-2015 14:07
Kreeg via twitter een pb vanuit LottoNl dat Hofland nooit in de achtervolging is geweest, was alleen Honig die tussen de kopgroep en het peloton heeft gereden
26-04-2015 14:22
En we zijn live! Europcar vrij kansloos ja...

Om te reageren moet je ingelogd zijn.