Volg hier La Course 2017 op de Col d’Izoard
donderdag 20 juli 2017 om 09:45 Volg in Google

Volg hier La Course 2017 op de Col d’Izoard

Waar het Tour de France-peloton later vandaag de flanken van de Col d’Izoard bestijgt, zijn deze morgen eerst de vrouwen aan de beurt. Waar La Course de laatste jaren steevast in Parijs was, maakt het vrouwenpeloton een uitstapje naar de mythische Col d’Izoard. Welke dame klimt het beste omhoog?

De start is om 10.00 in Briançon. De finish streep ligt na 67 kilometer bovenop de Col d’Izoard, waar de organisatie de finish verwacht tussen 12.09 en 12.24. De koers is vanaf 10.00 live te volgen op de NOS en Eurosport 1. Bespreek hier het wedstrijd verloop.

Links
Website organisatie
Parcoursinformatie
Deelnemerslijst

Liveticker (Sporza)
Liveticker (Twitter-account organisatie)
Livestream (NOS; voegen we later toe)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
100 Reacties
20-07-2017 09:49
**** Van Vleuten

Puck voor de early atack.
20-07-2017 09:58
Is er een goed klimteam dat met veel rensters in de top20 kan komen?
20-07-2017 10:07
Puck lijkt mij, met dat extra gewicht dat ze meesleept, vooral tot haar recht te komen in afdalingen...
20-07-2017 10:14
@Wheely: je valt in herhaling. En er rijden er wel een pak betere meer dan Puck hoor :crazy:
20-07-2017 10:16
@shutup

Zo'n post zonder namen is nogal ongeloofwaardig...
20-07-2017 10:21
Ik gok toch op iemand die goed uit de Giro Rosa is gekomen.
Dan ga ik voor van Vleuten voor de winst. Voor Longo Borghini zal het misschien net even te zwaar zijn de klim maar ze zal zeker meedoen. Daarnaast een Niewiadoma voor Vos aangezien ik verwacht dat het te zwaar is voor haar. Spratt en Guarnier om de top 5 te vervolledigen.
20-07-2017 10:23
Hup 'Puckface' !
20-07-2017 10:24
Dit bericht is verwijderd
20-07-2017 10:25
Achterin het damespeloton dalen ze ongeveer zoals ik dat doe. Maar of je dan thuishoort in zo'n koers?
20-07-2017 10:32
Wie geeft naast Dijkstra commentaar?
20-07-2017 10:34
Wel beschamend dat er tientallen vrouwen lossen omdat ze een te klein tandwiel hebben gestoken.
20-07-2017 10:35
@Shutup
Dat was in de voorbeschouwing, dus doe je naam eer aan zou ik zeggen. ;)
20-07-2017 10:36
67km en dan moeten we het vrouwenwielrennen serieus nemen? Lol!
20-07-2017 10:36
Van Vleuten zou wel de Tour redden voor Orica mocht ze winnen vandaag, die kerels rijden als natte kranten.
20-07-2017 10:39
Ik ben net ingeschakeld, maar heb blijkbaar de afdaling gemist.
20-07-2017 10:40
@Guushovd:
Dat is ene Adrie Visser
20-07-2017 10:42
Een hoop vrouwonvriendelijke reacties hier. 1. zij kiezen niet voor dit korte parcours 2. Er zijn niet heel veel fullprofs onder de vrouwen, dus logisch dat ze nog niet allemaal heel professioneel fietsen. 3. Vrouwen hebben minder spierkracht, maar dat is een gegeven flauw om daarover te zeuren.
20-07-2017 10:42
@jdclimber
Dank!
20-07-2017 10:46
Er zijn best veel rensters die niets te zoeken hebben op dit parcours, als ze op deze stroken moeten lossen. Alleen top20 gaat door. Sommige ploegen gaan geheel buiten de top20 komen?
20-07-2017 10:47
@Guushovd
Prima, maar dan kijken we dus niet naar topsport, maar naar breedtesport?
20-07-2017 10:48
@Il Cavaliere, het is zo kort omdat zij niet kunnen pissen vanop de fiets, schijnt
20-07-2017 10:49
Zouden ze bij de mannen eens moeten doen, gelijk bij de start ze een berg van buitencategorie laten nemen. Preud'homme neemt het vrouwenwielrennen serieus zeg...nou, nou.!!
20-07-2017 10:50
@Guushovd,
Er zijn inderdaad vrouwonvriendelijke reacties, maar je mag je toch wel verwonderen over manier van dalen?
20-07-2017 10:51
Hopen op Ferrand Prevot.
20-07-2017 10:51
Desalniettemin rijden veel van de dames die daar richting de Col d'Izoard rijden de (negatieve) commentatoren op deze site er met redelijk gemak uit.

Waarschijnlijk mij als redelijk geoefende fietser op het vlakke uit. Ik ben tenslotte nog niet hoger geweest dan 110 meter op de Veluwe, laat staan dat ik de Izoard denk te kunnen halen. (Toegegeven in mijn nadeel, ik ben wel bijna het dubbele gewicht van veel van de lichtgewicht dames en mijn toerfiets is ook 18 kilo)

Om te reageren moet je ingelogd zijn.