Volg hier La Course 2017 op de Col d’Izoard
donderdag 20 juli 2017 om 09:45 Volg in Google

Volg hier La Course 2017 op de Col d’Izoard

Waar het Tour de France-peloton later vandaag de flanken van de Col d’Izoard bestijgt, zijn deze morgen eerst de vrouwen aan de beurt. Waar La Course de laatste jaren steevast in Parijs was, maakt het vrouwenpeloton een uitstapje naar de mythische Col d’Izoard. Welke dame klimt het beste omhoog?

De start is om 10.00 in Briançon. De finish streep ligt na 67 kilometer bovenop de Col d’Izoard, waar de organisatie de finish verwacht tussen 12.09 en 12.24. De koers is vanaf 10.00 live te volgen op de NOS en Eurosport 1. Bespreek hier het wedstrijd verloop.

Links
Website organisatie
Parcoursinformatie
Deelnemerslijst

Liveticker (Sporza)
Liveticker (Twitter-account organisatie)
Livestream (NOS; voegen we later toe)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
100 Reacties
20-07-2017 11:27
@Kosmo Madiot zelf is tegen reclame op kampioenstrui Demare
20-07-2017 11:27
Ja, ik zit te kijken. Ik kijk bijna al het wielrennen en veldrijden dat uitgezonden wordt en maak daar weinig onderscheid in tussen vrouwen en mannen wielrennen.

Grappig dat ik zo fel bekritiseerd wordt. Ik had hier allang niet meer op willen reageren maar ik word weggezet alsof het aan mij ligt. Terwijl het ook zo is dat een aantal mensen nogal overgevoelig reageren op mijn kritiek.

Dus een paar voorbeelden:
1. Eeuwige sexistische grapjes over puck moonen (af en toe kan best, maar dat meisje wordt echt weggezet, omdat ze aantrekkelijk is vind ik)
2. Mensen die vrouwenwielrennen vergelijken met amateurs die de brienenoordbrug op fietsen
3. quote 'Neem ons serieus! Los dan niet in een afdaling.' en zo zijn er nog wel een paar die op het randje zitten van kritiek op het niveau en het afserveren van het vrouwenwielrennen.

Dat mag, maar het is dan wel wat het is. Allemaal gericht op het onderscheid maken tussen vrouwen en mannen.

Dit is mijn laatste opmerking hierover.
20-07-2017 11:29
Vos lijkt gelost te worden.
20-07-2017 11:29
Wel wat zure reacties hier. Het is toch al eeuwen bekend dat de top bij de dames vrij smal is?

Puck rijdt bijvoorbeeld weleens wat wedstrijden hier in de regio. Ook clubwedstrijden met een gemixed veld. Daar rijden we (Amateur A) rondjes omheen en die fiets je uit je wiel.

Een aantal jaar geleden ook een keer met Marianne Vos gefietst in zo'n wedstrijd. Die was echt niet onder de indruk als er een goede Amateur A renner gas ging geven en zat even later in de kopgroep met daarin een aantal continentale renners.

De verschillen zijn nu eenmaal groot. Je hebt bij de dames in één peloton de toppers én rensters die in feite van Sportklasse (vergeleken met mannen) niveau zijn. Dat is nogal wat.

Geen nieuws. De smalle top die er is, geeft wel degelijk mooie wedstrijden op hoog niveau weg.
20-07-2017 11:35
Je ziet spoken, Guushovd. De kritiek gaat om de uitzending van deze race in dit format, niet om vrouwen en vrouwenwielrennen in het algemeen. Dat maak jij er van en dat is stuitend.
20-07-2017 11:37
Nog 53 rensters net.

@FondriestTF3,
Uitdunning gaat nu langzamer dan eerst inderdaad. Maar ik verbaas me toch over de grootte van de verschillen.
20-07-2017 11:37
@xistnc
Jij, misschien niet, maar ik zou niet zo makkelijk voor anderen spreken.
20-07-2017 11:39
Vos eraf, haar werk voor niwadoma zit erop, en ik vraag me af of ze al helemaal terug is op top niveau.
20-07-2017 11:42
Is Ensing een buitenechtelijke dochter van Herbert ofzo?
20-07-2017 11:44
Nog 28 telde ik. We komen rap bij de top20.
20-07-2017 11:45
Toch wel grappig om te zien dat ook hier de deur net zo hard openstaat bij de eerste kms van een goede klim :)
20-07-2017 11:46
Dit bericht is verwijderd
20-07-2017 11:48
HoofdIsVrij, haha, nee zo is Dijkstra altijd al geweest. In de tijd dat Erik Dekker (ook een Drent) nog actief was, zag hij ook altijd maar 1 wielrenner. Wel erg irritant.
20-07-2017 11:49
Lijkt wel de voorbereiding op een massasprint...
20-07-2017 11:49
Hoeveel Nederlanders zijn er naast Ensing in de kopgroep?
Aha, Ensing is ook schaatster, vandaar dat Herbert Dijkstra haar zo vaak noemt. (En provinciegenoot al eerder genoemd.)
20-07-2017 11:50
Puck Moonen zet zichzelf in de markt als Bike-Babe en daartoe heeft ze ook het volste recht.
20-07-2017 11:52
Dit is eigenlijk een eendagskoers met een grote klim op het eind, zou ik bij de mannen ook wel eens willen zien.
20-07-2017 11:54
Jongens! Waar is de gele trui!?
20-07-2017 11:55
Ben even weg geweest. Nog Nederlanders vooraan?
20-07-2017 11:55
Dit bericht is verwijderd
20-07-2017 11:56
@Wheely,
Ze moeten ook rekening houden met ploeggenoten bij de top20 en wie de beste sprint heeft van de kopgroep met het oog op Marseille.
20-07-2017 11:56
Volgensmij heeft Herbert al zin in het schaatsseizoen. Veel gezeur hier trouwens hoor.

Het is allemaal nog al een 'kip en ei-verhaal' volgensmij. De top is smal en dat komt mede doordat het nooit op tv is en het dus niet interessant is voor sponsoren om in te stappen. Hierdoor zijn er maar weinig full-profs. En dus is er een smalle top.

Kip en ei-verhaal dus. En misschien mist er ook gewoon een goed uithangbord. Het mannenwielrennen heeft Sagan, die spreekt gewoon aan (voor en tegen, maar maakt de tongen los).
20-07-2017 11:58
Wat is die Adrie irritant, zeg.
''Hier zien we de Japanse''
''De Canadese rijdt op kop.''
''De Franse rijdt achteraan.''
Zeg gewoon hun naam!
20-07-2017 12:01
Even iets esthetisch > Die dames met wat langer haar dat ze dan als een gevlechte drol zijwaarts laten bungelen vind ik er niet sexy uitzien
20-07-2017 12:02
@leegloper
Klopt, maar ik zie dat niet echt terug in de koers. Lijkt mij dat de winst hier opzichzelf al fantastisch is, zoniet belangrijker.

Om te reageren moet je ingelogd zijn.