Volg hier La Course 2017 op de Col d’Izoard
donderdag 20 juli 2017 om 09:45 Volg in Google

Volg hier La Course 2017 op de Col d’Izoard

Waar het Tour de France-peloton later vandaag de flanken van de Col d’Izoard bestijgt, zijn deze morgen eerst de vrouwen aan de beurt. Waar La Course de laatste jaren steevast in Parijs was, maakt het vrouwenpeloton een uitstapje naar de mythische Col d’Izoard. Welke dame klimt het beste omhoog?

De start is om 10.00 in Briançon. De finish streep ligt na 67 kilometer bovenop de Col d’Izoard, waar de organisatie de finish verwacht tussen 12.09 en 12.24. De koers is vanaf 10.00 live te volgen op de NOS en Eurosport 1. Bespreek hier het wedstrijd verloop.

Links
Website organisatie
Parcoursinformatie
Deelnemerslijst

Liveticker (Sporza)
Liveticker (Twitter-account organisatie)
Livestream (NOS; voegen we later toe)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
100 Reacties
20-07-2017 12:03
@RV
Tsja, die slijmbaard van Ten Dam of de wasmachine van Froome vind ik ook niet om aan te zien.
20-07-2017 12:04
Rijden Annemiek!
20-07-2017 12:04
Van Vleuten is er vandoor!
20-07-2017 12:04
Van Vleuten is sterk. En Deignan die lang zo soepel op kop pedaleerde toch op achterstand.
20-07-2017 12:05
Mooi!
20-07-2017 12:05
4 km. van de top, dat is wel van ver. Volhouden nu!
20-07-2017 12:05
@RV
Juist wel sexy hoor. Weinig boeiend deze wedstrijd.
20-07-2017 12:06
Ze loopt snel uit. Als ze een minuut kan pakken op de achtervolgende 3, dan ziet het er ook goed uit voor soleren in Marseille.
20-07-2017 12:06
Machtig hoor Van Vleuten.
20-07-2017 12:07
Wat een prachtige klim overigens, die gaat op de bucket list.
20-07-2017 12:07
Ik ben straks benieuwd naar de watt per kilogrammen. Die is voor mevrouw van Vleuten hier echt wel in orde.
20-07-2017 12:08
Top, maakt haar favorietenrol waar!
20-07-2017 12:09
40s op 3 km van de finish; achter haar zitten Deignan en Gillow, ietsje verder Longo Borghini
20-07-2017 12:10
van Vleuten ziet er ook bijzonder afgetraind uit, schakelt wel als een Froome zojuist
20-07-2017 12:12
Ik had rijen campers verwacht op de slotklim van de Tour van mensen die er al meer dan een dag staan. Komt het meeste publiek later?
Mooie bergen trouwens.
20-07-2017 12:13
Mooi hoor, benieuwd naar vanmiddag!
20-07-2017 12:14
Waar is het publiek? Moet dat straks voor de mannen allemaal nog naar boven komen? Bizar!
20-07-2017 12:17
Benieuwd naar de tijdsverschillen.
20-07-2017 12:17
Hopen dat het ook zo gaat bij de mannen. 1 voor 1
20-07-2017 12:17
Nog steeds 40s op 1 km van de finish. Deignan heeft Gillow, die immidels ook door LB is ingehaald, achter zich gelaten. Annemiek had wel even een angstig moment toen ze misschakelde op 2 km van de finish
20-07-2017 12:17
Vanwege La Course is de boel daar eerder afgesloten. Een deel van het publiek zal daardoor allicht ontmoedigd of verrast zijn. Of nog te voet onderweg naar boven.
20-07-2017 12:24
Annemiek wauw zij is de beste bergop.
20-07-2017 12:36
Het is gewoon een oerconservatieve gedachte, dat als nu iets niet meteen lijkt op iets anders wat ze al wel zien, dat het dan ook niet kijkwaardig is.

Realiteit is dat over de gehele wereld fietsen een vlucht neemt, dat vrouwen op veel plekken in de wereld ook steeds meer mogelijkheden ontdekken en dat daaruit voortvloeiend een drang komt om dit ook sportief te bekampen. Er is dan media aandacht nodig, wat dan weer sponsor lokt om de sport naar het niveau te brengen waar andere sporten die dit process al tig jaren geleden hebben meegemaakt nu zijn.

Er zal dan wellicht over de gehele breedte meer competitie ontstaan om het een en al spannender er uit te laten zien. Tot die tijd niet teveel mauwen over de vrouwelijke zijde van wielrennen. Geeft het zijn tijd.

Misschien komt die competitive wel niet op gang, zoals bij het schaatsen. Daar is het sowieso schrijnend. Buiten de sprintafstanden zijn er maar een paar landen die serieuze schaatsers afleveren. Ik kan niet voor de critici hier spreken, maar ben benieuwd hoe zij dan kijken naar iets als schaatsen. Of dat ook soort van veredelde kermisrondjes zijn op een ijsbaan.
20-07-2017 12:45
@ Kleomantre > Er ligt qua topevenement voor vrouwenwielrennen gewoon nog een goede kans. Waarom niet een 2 weken-ronde in Amerika oid ?
20-07-2017 12:51
@RV Dat zou inderdaad wel een vooruitgang zijn ten opzichte van la course

Om te reageren moet je ingelogd zijn.