Volg hier Kuurne-Brussel-Kuurne 2015
zondag 1 maart 2015 om 11:45 Volg in Google

Volg hier Kuurne-Brussel-Kuurne 2015

‘Deze koers kent geen genade’. Deze slogan prijkt op het affiche van Kuurne-Brussel-Kuurne 2015 (1.1), die traditiegetrouw de dag na de Omloop Het Nieuwsblad verreden wordt. De renners staat 196 kilometer te wachten met daarin negen hellingen. Op het einde worden er in Kuurne nog twee plaatselijke rondes verreden. Afgelopen jaar gingen de bloemen naar Tom Boonen. Wie volgt hem op? Volg het verloop van de koers hier op WielerFlits.

De renners vertrekken om 12.00 uur vanuit Kuurne, niet veel later zullen zij vrijgelaten worden. Na het keerpunt in Ninove (en niet in Brussel, zoals de naam doet vermoeden) maakt men terug vaart richting Kuurne. Hier wordt de aankomst verwacht tussen 16.32 en 16.48 uur.

Sporza zendt vanaf 14.45 uur live de koers uit op de Belgische zender Eén. Michel Wuyts en José De Cauwer becommentariëren de wedstrijd, Renaat Schotte zit op de motor in de koers.

Links:
Voorbeschouwing
Parcours
Website organisatie
Deelnemerslijst

Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (Sporza)
Liveticker (Het Nieuwsblad)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
136 Reacties
1 2 3 6
01-03-2015 11:48
Vandaag moeten de jongens van Roompot natuurlijk wel in de vroege vlucht zitten, anders wordt Breukink boos.
01-03-2015 11:56
Ja als roompot nu weer de slag mist dan zijn die gasten nat.
01-03-2015 12:00
@ Natrix:

dat zal wel loslopen, Breukink is immers altijd tevreden, ongeacht het koersverloop. ;)
01-03-2015 12:04
@8.6 zo is het, vandaar het vleugje ironie in mijn post :)
01-03-2015 12:12
Ik verwacht wel een Roompot en Topsportvlaanderen in de kopgroep hoor. Raak anders toch wat teleurgesteld.
01-03-2015 12:15
Benieuwd of als er een slag komt op de Kwaremont bijvoorbeeld Groenewegen en Theunissen daarbij zitten, toch een leuk koers om in te komen voor ze. Verder:

*****
Cavendish
****
Kristoff – Viviani
***
Pelucchi – Bouhanni – Boonen
**
Debusschere – Bennett – Van Asbroeck
*
Vanmarcke – Coquard – Jans
01-03-2015 12:18
@LL
Teunissen bedoel je of Theuns? Van die laatste heb ik ook wel wat verwachtingen namelijk.
01-03-2015 12:21
@lyndalid
Dat lijkt me toch uitgesloten, voor Teunissen is dit de 1e koersdag van het seizoen, die zal wel pure knecht zijn.
01-03-2015 12:27
@ tendam & wheely

Ik bedoel ook niet de koers maken hoor, maar bij een man of 50 erbij zitten. Dan kunnen ze vanaf daar wel knechten.
01-03-2015 12:37
Benieuwd naar Kristoff, gisteren niet zoals verwacht. Kan hij nu wel overleven?
01-03-2015 12:39
Hopen op strijd tussen verschillende groepjes / teams ipv het kat en muis spel tussen kopgroep en een grote groep. Weinig verkeerds te zeggen over de sterren van lyndalid, al hoop ik dat hij er helemaal naast zit en een aanvaller er met de zege van door gaat. Mijn dark horse voor vandaag is sutton
01-03-2015 12:49
Volgens Vanmarcke wordt het vandaag zeker geen massasprint (zie Sporza ticker)
01-03-2015 12:56
1 roompot in de vlucht.
01-03-2015 13:00
Kopgroep van 8 renners, lijken 8 eenlingen.
01-03-2015 13:00
@ jeje:

Breukink is tevreden! (zoals altijd) ;)
01-03-2015 13:04
Ok, Coquard kan van mijn lijstje af.. Die zit om wat voor reden dan ook in de vlucht!
01-03-2015 13:05
Hoop op deze manier de heuvelzone te overleven waarschijnlijk.
01-03-2015 13:08
Ja maar de energie die die nu verspilt maakt hem 100% kansloos voor de winst
01-03-2015 13:09
het valt nog niet mee de namen uit de kopgroep te indentificeren. twee andere namen vooralsnog Backaert (Wanty) en Meurisse (An Post)
01-03-2015 13:12
Ach coquard is jong.
Laat hem op deze manier maar de koersen ervaren en sterke benen kweken.
Niets mis mee imo.
Hopen dat je sterk genoeg bent om de waaiers voorin te overleven schiet ook niet op.
Europcar wil denk ik ook gewoon graag iemand mee in de vroege vlucht.
01-03-2015 13:19
Volgens Sep wordt het 100% zeker geen massasprint. Coquard gelooft hem.
01-03-2015 13:19
[b]Off topic:[/b]
Volgens verschillende lijsten start Tom Jelte Slagter nu opeens toch weer wel in Parijs-Nice.. En dus ook niet in de Strade Bianche? Wat doen ze daar allemaal bij Garmin?
01-03-2015 13:20
Bryan Coquard (EUC), Xandro Meurisse (SKT), Frederik Backaert (WGG), Dimitri Peyskens (MMM) en Vaubourzeix (VER). Op de drie andere namen is het nog even wachten. Zit ook iemand van Roompot mee, geloof ik.
01-03-2015 13:21
14:45u maar live, dan zitten ze juist op Oude Kwaremont, wel wat late uitzending
01-03-2015 13:26
@nietram dat is zo lekker aan dat oranje... we weten zeker dat er 1 Roompotter zit
1 2 3 6

Om te reageren moet je ingelogd zijn.