Volg hier het WK veldrijden voor elite-vrouwen 2020
zaterdag 1 februari 2020 om 14:45 Volg in Google

Volg hier het WK veldrijden voor elite-vrouwen 2020

De junior-vrouwen en belofte-mannen hebben we reeds in actie gezien op het WK veldrijden, nu gaan de elite-vrouwen strijden om de regenboogtrui. Even na 15.00 uur wordt het startsein gegeven. Bespreek hier op WielerFlits de koers!

Vijftig jaar na het eerste WK veldrijden voor mannen kregen in het jaar 2000 ook de vrouwen hun WK. Nu twintig jaar geleden, pakte Hanka Kupfernagel haar eerste van in totaal vier wereldtitels. Recordhoudster is echter Marianne Vos met zeven regenboogtruien in het veld. Voor titelverdediger Sanne Cant staat de teller nu op drie.

Kupfernagel en Vos zijn er niet bij in Dübendorf, Cant is wel van de partij. In Hoogerheide eindigde de Belgische pas voor de eerste keer dit seizoen op het podium, waardoor de favorietenrol bij andere vrouwen ligt. Het crossseizoen werd gekleurd door vier Nederlandse vrouwen en zij zijn op papier dan ook de grootste kanshebsters voor de titel.

Het WK veldrijden voor elite-vrouwen begint om 15.00 uur. Sporza zendt alle WK-wedstrijden in Dübendorf live uit. Ook de dames elitewedstrijd, uiteraard. De uitzending begint om 14.40 uur.

Links
Voorbeschouwing: WK veldrijden voor elite-vrouwen 2020

Website organisatie
Deelnemerslijst
Parcours

Livetiming
Liveticker (UCI)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
69 Reacties
01-02-2020 14:57
Praten de Nederlandse dames na afloop wel?
En was het een idee van de dames zelf of van de bond?
01-02-2020 15:07
Is er nog kans op regen tijdens de koers?
01-02-2020 15:10
Grof schandaal toch hey dit parcours. Ongelofelijk...
01-02-2020 15:10
Ik zeg 't maar alvast: wordt een clean sweep.
01-02-2020 15:10
Best aardige start van de Nederlandsen.
01-02-2020 15:12
Ik had toch Cant wel weer verwacht, maar dit word dus toch een NK..
01-02-2020 15:13
Ze missen Vos en Betsema toch wel een beetje.
    01-02-2020 15:15
    Of Kaptheijns en de Boer. Of Thalita de Jong.
01-02-2020 15:13
Ze rijden goed als ploeg nu. Castelijns hield de rest op en blijft gaten dichten.
01-02-2020 15:14
Ploegentijdrit nu
01-02-2020 15:15
Het lijkt het NK wel. :-)
01-02-2020 15:16
Arzuffi pas 23e
    01-02-2020 15:18
    Die rijdt weer achteruit. Daar leek nochtans zoveel in te zitten
01-02-2020 15:16
Moest Richards achteraan starten? Ze leek de enige die nog een beetje tegengas zou kunnen geven.
01-02-2020 15:16
Richards en Compton nog een beetje het gevaar voor een geheel Nederlands podium.
01-02-2020 15:17
Dit is wel representatief voor het seizoen van Cant. Zwaar onder de maat.
01-02-2020 15:17
Eerst iedereen op afstand rijden en dan onderling uitvechten

Maar wat een weelde
    01-02-2020 15:18
    Deden ze dat maar. Beetje naar elkaar kijken nu, niet slim
01-02-2020 15:19
Zou als De Knegt toch wel gek worden nu.

Ze laten de anderen terug op het wiel komen als ze zo door gaan. Als ze het nu nog weggeven, dan moeten ze zonder eten naar bed!
01-02-2020 15:19
Cant heeft Hoeke weer laten gaan. Geweldige start van Hoeke ook.
01-02-2020 15:20
Mijn God, wat een overmacht.
01-02-2020 15:20
Cant heeft een complete off-day.
    01-02-2020 15:28
    Top 10 kan nog wel, maar ze had toch minstens met Compton mee willen zijn.
    01-02-2020 15:32
    Eerder vertelde Cant dat ze een 'plan' had. Wat dat dan was, wilde ze niet zeggen. Ben nog benieuwd wat het plan gaat worden.
01-02-2020 15:21
Regen!?
01-02-2020 15:21
Als blikken bij de 1ste 4 konden doden. Pokerfaces.
01-02-2020 15:21
Compton rijdt wat weg van Kastelijn. Richards daarnet met een val.
    01-02-2020 15:23
    Mooi Kastelijn geeft niet op en weer bij Compton.
01-02-2020 15:23
Die drie voorin komen niet meer in de problemen. Kastelijn kan dan Compton nog wat ophouden als het nodig is.
01-02-2020 15:27
De knuppel is in het hoenderhok geworpen.
01-02-2020 15:27
Lachen; Wellens is heel erg nerveus als coach van Worst
    01-02-2020 15:28
    En De Knegt staat ergens langs de kant breed te grijnzen en te genieten. Eerste dag is meteen een gouden dag.
    01-02-2020 15:32
    Dus een Belg die zich bemoeit met de Nederlandse ploeg.... 'Niet teveel op kop rijden', roept hij.
    01-02-2020 15:34
    Teambelang hé, Nys verkent met Brand, Wellens roept naar Worst en de Roodhooften steunen CDCA.
    01-02-2020 15:36
    Ja, tuurlijk. Maar het lijkt me dat het plan van de Nederlandse bondscoach leidend is.

Om te reageren moet je ingelogd zijn.