Volg hier het NK wielrennen voor vrouwen 2021
zaterdag 19 juni 2021 om 10:30

Volg hier het NK wielrennen voor vrouwen 2021

Tien maanden na de winst van Anna van der Breggen keert het Nederlands kampioenschap voor vrouwen terug naar de VAM-berg. De wereldkampioene is op haar laatste NK wederom een van de topfavorieten voor de titel. Bespreek hier het koersverloop!

Het parcours van het NK wielrennen is identiek aan vorig jaar: een lokale ronde van 7,3 kilometer op en rond de VAM-berg, die door de vrouwen zeventien keer moet worden afgelegd. Elke ronde wordt de ‘Col du VAM’ van twee kanten omhoog gereden. Eerst een klim van 200 meter aan 12 procent, na de passage door het dorp Drijber een gedeeltelijke kasseiklim van 500 meter naar de finishstreep.

Behalve Van der Breggen staat nog een hele rits kanshebbers aan het vertrek. Demi Vollering, Annemiek van Vleuten, Lucinda Brand en Marianne Vos zijn ook stuk voor stuk namen die de rood-wit-blauwe trui naar zich toe kunnen trekken.

Om 10.45 uur wordt het startsein gegeven voor het NK wielrennen voor vrouwen. De finish wordt rond 14.00 uur verwacht. De koers is vanaf 12.00 uur te zien op NOS.nl, de NOS-app en NPO 1.

Links
Voorbeschouwing: Nederlandse Loterij NK wielrennen voor vrouwen 2021

Website organisatie
Deelnemers
Parcours

Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (#NKwielrennen2021)


(advertentie)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
22 Reacties
19-06-2021 12:14
Puck Moonen DNF, jammer had ze hier wel verwacht.
19-06-2021 12:15
En we hebben Beeld!
19-06-2021 12:33
Van vleuten zenuwachtig bezig.
19-06-2021 12:48
Hopelijk pakt van Anrooij hem.
19-06-2021 13:11
Ik vind het toch wel een leuk rondje. Ben erg benieuwd wat voor parcours er daar komt te liggen wanneer ze dat andere stuk van de vamberg ook gaan afmaken. Dan kunnen ze nog een klim aan het rondje toevoegen.
19-06-2021 13:19
He jammer er zit een geoblock op :(
Alleen te zien vanuit NL dus. Ik vraag me af waarom dat dat toch moet.
19-06-2021 13:21
Wie zijn dat die commentaar geven?
    19-06-2021 13:29
    Herbert Dijkstra en Roxanne Kneteman
19-06-2021 13:28
Wel extreem irritant dat Herbert gesponsord wordt door de Provincie Drenthe. Wat is die gast toch vervelend.
19-06-2021 13:43
Saaie wedstrijd. Tactisch dom gereden door 99% van het peloton.
19-06-2021 13:46
Waarom rijden de jumbo's en van anrooi nog door? Kunnen ze niet veel beter wachten en dan samen met ploeggenoten vanuit het peloton het gat proberen te dichten?
    19-06-2021 13:57
    Je kan toch op t podium eindigen zo. Als je in t peloton gaat werken is t klaar.
19-06-2021 13:51
Eitje voor Pieters
    19-06-2021 13:57
    De enige die hier slim bezig is. Dik verdiend!
19-06-2021 13:54
Gelukkig een waardig kampioene, maar wel een teleurstellende wedstrijd.
19-06-2021 13:57
Man dit is echt geen ruk aan haha...
19-06-2021 13:58
Een draak van een wedstrijd.
19-06-2021 13:59
De kampioenstrui gaan we iig volgend jaar terug zien.
19-06-2021 13:59
Behoorlijk brevet van onvermogen in de diverse ploegleidersauto's. Als je had verwacht dat Pieters te kloppen was door de b-garnituur van trek of TJV dan weet ik niet wat je van de koers kent.

Mooie overwinning, verdiende zege. Maar een draak van een koers.

Om te reageren moet je ingelogd zijn.