Volg hier het NK wielrennen voor vrouwen 2020
zaterdag 22 augustus 2020 om 14:15 Volg in Google

Volg hier het NK wielrennen voor vrouwen 2020

Vandaag is de VAM-berg het decor voor het NK wielrennen voor vrouwen. Een wedstrijd die al tot mini-WK was omgedoopt, want met zowel Annemiek van Vleuten, Marianne Vos als Anna van der Breggen staat de top drie van de wereld aan het vertrek. Bespreek hier op WielerFlits de koers!

Op en rond de VAM-berg bij Wijster wordt het NK wielrennen gehouden op een omloop van 7,3 kilometer, die door de vrouwen zeventien keer moet worden afgelegd. Op de NK-ronde ligt eerst een steil klimmetje van 200 meter aan 12%. Daarna volgt een langere kuitenbijter van 500 meter aan 7%, waarvan 160 meter over Drentse kasseien. Op deze strook stijgt het wegdek gemiddeld aan 15% met een piek tot liefst 24%!

Van Vleuten bleef nog ongeslagen sinds haar wereldtitel in Yorkshire en is dus de grote favoriet, maar houd ook zeker Van der Breggen, Vos, Lucinda Brand, Pauliena Rooijakkers en Floortje Mackaij in de gaten. Het startsein voor de vrouwenwedstrijd wordt gegeven om 14.30 uur. De finish wordt verwacht omstreeks 17.30 uur. Het NK wielrennen voor vrouwen is vanaf 15.30 uur rechtstreeks te volgen op NPO1, via NOS.nl en in de NOS-app.

Links
Voorbeschouwing: NK wielrennen voor vrouwen 2020

Website organisatie
Deelnemerslijst
Parcours

Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (#NKwielrennen2020)


(advertentie)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
90 Reacties
22-08-2020 14:40
Giga veel wind vandaag, dat wordt tof om te kijken!
22-08-2020 14:44
Van Vleuten solo
    22-08-2020 14:45
    Nu al?!
22-08-2020 15:00
Na twee rondjes is bijna de helft al gelost. Ben benieuwd. Op papier een mooi parkoers voor Van der Breggen, die ook een sterke ploeg heeft, maar Van Vleuten is tegenwoordig van aparte klasse.
22-08-2020 15:10
Jip van den Bos alleen voorop met een dikke minuut voorsprong. Harde regen, dat worden glibberen en glijden.
22-08-2020 15:14
Jammer dat we nog geen beeld hebben...
22-08-2020 15:20
Wat een hondenweer...
22-08-2020 15:33
In de gietregen nu een trio ruim op kop: Koster en ploegmaats Van den Bos en Van der Breggen. Lijkt me een droomscenario voor Van der Breggen, behalve die stortregen dan natuurlijk.
22-08-2020 15:48
Koers lijkt me wel klaar enige die kunnen achtervolgen is CCC maar die rijden als een soort Movistar rond
22-08-2020 15:49
Na een paar minuten ben ik al helemaal klaar met die Joris. Wat een onbenul zeg, hij lult echt alleen maar poep. Allemaal aannames, de uitzending begint en het ligt in de plooi met 80 km te gaan en 2,30 voorsprong. In welke wereld is dat al beslist dan? Man man man...
    22-08-2020 15:53
    Wie zie jij het nog dicht rijden dan? Van vleuten kan het maar als die te vroeg gaat komt ze tegen een overmacht van Boels dolmans en als ze te lang wacht is de achterstand te groot. Als CCC het gat nou niet te groot laat worden tot een 30km voor het einde kan het misschien nog. Maar die rijden niet echt kop over kop
    22-08-2020 16:08
    Het is duidelijk dat dit jaar een broeiende beweging paraat staat om knetterhard en waar het maar kan om Joris van den Berg te gaan huilen. Persoonlijk vind ik dat hij sowieso een volle tour krediet verdient om te groeien in zijn rol.

    Zijn voorspelling hier is best plausibel maar het peloton kan zowel nog in gang schieten als dat van Vleuten zeker ergens nog proberen gaat om het gat op vd Breggen dan maar op haar eentje te dichten. 50-50 denk ik.
    22-08-2020 16:19
    Ik heb niks te maken met die 'beweging'. Alleen tijdens het NK ben ik genoodzaakt via de NOS te kijken en verbaas ik me elke keer weer over het onzinnige gebrabbel. Er zijn geen gesprekken over actualiteiten, er worden constant aannames gemaakt en sensatie woorden gebruikt. Bij het begin van de uitzending zien we Jip van den Bos de eerste heuvel op rijden op misschien wel haar kleinst mogelijke versnelling en zegt Joris iets in de geest van 'Terwijl we hier Jip van den Bos alles eruit zien persen om keihard naar boven te vlammen'. En dan denk ik.'Je werkt niet bij de radio man, je kunt niet zomaar van alles verzinnen....'
    22-08-2020 16:55
    Die mislukte woordgrapjes van Joris zijn echt tenenkrommend. Deze VAMtastische beklimming, nee, dat kan echt niet.
22-08-2020 15:57
Dit is voor VdBreggen natuurlijk.
22-08-2020 16:04
Joris van den Berg moet Herbert vervangen. Dat komt wel goed. Net als Herbert is hij ziende blind.
22-08-2020 16:15
Deze is voor van Vleuten. De kopgroep valt snel terug. De solo van van Vleuten zal vandaag minder lang hoeven te zijn.
    22-08-2020 16:21
    Ja die heeft nog geen trap teveel hoeven doen.
22-08-2020 16:20
Nog 1.17 en meer dan 55 km te gaan. Ligt dus helemaal open.
22-08-2020 16:23
Ik zou als Blaak zijnde er wel gewoon een CCC naar toe laten rijden puur om die van de kop af te krijgen. Normaal ragt vdB ze er dan toch af in de finale. Het probleem is van Vleuten die je zelf het gat wil laten dichten.
22-08-2020 16:24
Vreselijk commentaar en vreselijk parcours.
22-08-2020 16:24
Roxanne legt het Joris allemaal nog eens duidelijk uit, ik denk dat hij het op een gegeven moment wel snapt.
    22-08-2020 16:28
    En dan noemt hij het 'goed nieuws'.
22-08-2020 16:29
Roxanne weet niets van een toekomstige damesploeg bij Jumbo Visma, Joris weet niet dat de damesploeg van CCC wel blijft bestaan. Wat is dit voor een duo. Tenenkrommend.
    22-08-2020 16:45
    Het lijkt wel een theekransje.
    22-08-2020 17:12
    Dit soort dingen niet weten of verkeerd melden vind ik geen probleem. Geweldig de ode aan de familie Hage; zijn huiswerk dus prima gedaan.
    22-08-2020 17:20
    Wat betreft de zusjes Hage zit mijheer natuurlijk gewoon voor te lezen van wikipedia of iets dergelijks, echt geen parate kennis.
    22-08-2020 18:05
    Ik zei toch ook : "Huiswerk prima gedaan" . Opzoeken valt daaronder . Hoeft geen parate kennis te zijn. Aandacht besteden aan de groten uit het verleden tijdens een oersaai gedeelte van de koers vind ik interessanter dan weetjes uit de marge van het huidige wielrennen.
22-08-2020 16:32
ben benieuwd naar Alvarado!
    22-08-2020 16:37
    Waar zit ze ergens?
22-08-2020 16:35
waarom rijdt Alverado met een teneu zonder sponsers (wit shirt zwarte broek)?
22-08-2020 16:44
Pelotonnetje is 20 vrouw groot zoiets.
22-08-2020 16:45
Wel goed dat Alvarado gewoon rustig in de buik van dat groepje zit.
22-08-2020 16:52
Kopmeiden gaan het halen?
22-08-2020 16:52
Hopelijk gaat die disc jockey, die altijd achteraf live commentaar doet bij de NOS morgen toch weer niet zorgen voor de verslaggeving, dan kunnen ze beter de wedstrijd uit zenden met alleen het geluid van de heli en het commentaar op de achtergrond van de plaatselijke speaker. Die vent heeft geen verstand van wielrennen en voelt de koers niet aan. Als ze bij de NOS niks beters hebben, dan maar Karsten Kroon en Traksel van Eurosport.
    22-08-2020 16:58
    'DJ' Joris van de Berg. Zo noem ik hem ook altijd :)
    Hij klinkt zo prettig, fijne stem, enthousiast. Maar wat een onzin komt eruit
22-08-2020 16:54
Daar gaat Van Vleuten dan.
22-08-2020 16:55
Alvarado heeft het knap lastig, jammer
    22-08-2020 16:59
    Zal de afstand zijn, het parcours ligt r wel.

Om te reageren moet je ingelogd zijn.