Volg hier het NK wielrennen voor vrouwen 2020
zaterdag 22 augustus 2020 om 14:15 Volg in Google

Volg hier het NK wielrennen voor vrouwen 2020

Vandaag is de VAM-berg het decor voor het NK wielrennen voor vrouwen. Een wedstrijd die al tot mini-WK was omgedoopt, want met zowel Annemiek van Vleuten, Marianne Vos als Anna van der Breggen staat de top drie van de wereld aan het vertrek. Bespreek hier op WielerFlits de koers!

Op en rond de VAM-berg bij Wijster wordt het NK wielrennen gehouden op een omloop van 7,3 kilometer, die door de vrouwen zeventien keer moet worden afgelegd. Op de NK-ronde ligt eerst een steil klimmetje van 200 meter aan 12%. Daarna volgt een langere kuitenbijter van 500 meter aan 7%, waarvan 160 meter over Drentse kasseien. Op deze strook stijgt het wegdek gemiddeld aan 15% met een piek tot liefst 24%!

Van Vleuten bleef nog ongeslagen sinds haar wereldtitel in Yorkshire en is dus de grote favoriet, maar houd ook zeker Van der Breggen, Vos, Lucinda Brand, Pauliena Rooijakkers en Floortje Mackaij in de gaten. Het startsein voor de vrouwenwedstrijd wordt gegeven om 14.30 uur. De finish wordt verwacht omstreeks 17.30 uur. Het NK wielrennen voor vrouwen is vanaf 15.30 uur rechtstreeks te volgen op NPO1, via NOS.nl en in de NOS-app.

Links
Voorbeschouwing: NK wielrennen voor vrouwen 2020

Website organisatie
Deelnemerslijst
Parcours

Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (#NKwielrennen2020)


(advertentie)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
90 Reacties
22-08-2020 17:00
Vraagje, hebben jullie ook steeds stilstaande beelden of is mijn provider Caiway weer matig aan het presteren?
    22-08-2020 17:01
    Hier gaat ie lekker
    22-08-2020 17:02
    Nergens last van.
    22-08-2020 17:02
    Thanks, dacht het al. Op sommige punten is de Achterhoek nog niet helemaal fijn ontsloten.
22-08-2020 17:00
Hoe bevalt het parcours jullie? Ik vind het wel een geinig rondje met die klimmetjes.
    22-08-2020 17:01
    De wildroosters zijn ook een geinige toevoeging.
    22-08-2020 17:03
    Geinig inderdaad, geasfalteerde veldrit. Bijna een nieuwe discipline.
    22-08-2020 17:03
    Geef die commentator geen ideeën. Straks krijgen we allerlei dieren metaforen.
    22-08-2020 17:03
    Beetje saai. Steeds hetzelfde rondje.
    22-08-2020 17:03
    Liever wildroosters dan die weg die vorig jaar van twee kanten genomen werd.
    22-08-2020 17:13
    De rijdsters maken de koers, parcours en het weer hebben natuurlijk invloed. Best een leuke koers om naar te kijken.
22-08-2020 17:00
Annemiek doet een VdPtje als in de AGR
22-08-2020 17:01
Knap dat Pieters mee zit met Van Vleuten. In mijn beleving toch meer een sprinter.

Worden nu weer teruggepakt.
22-08-2020 17:02
Bij de meest amateuristische koers zie je de tijdsverschillen in beeld.
22-08-2020 17:04
De CCCtjes moeten zich schamen
    22-08-2020 17:05
    Lijken de Poolse kampioenschappen wel.
    22-08-2020 17:07
    Echt de domste rijdsters in koers. Je kopvrouw is werk aan het doen en zitten met 3e achter in te kletsen
22-08-2020 17:06
Wat voor gemiddelde rijden ze eigenlijk? Heb het idee dat ze het voorbije uur maar 30 kilometer heb gedaan, dat gaat echt traag omlaag.
    22-08-2020 17:15
    100km in 2u45',
    36,36km/u dus.
22-08-2020 17:07
Het zijn helemaal niet dezelfde 4 pannekoek.
    22-08-2020 17:09
    Rustâââgh ;)
22-08-2020 17:14
Wat hoop ik dat van Vleuten alsnog wint! Dan maar geen NLse kampioenstrui zichtbaar dit jaar.
    22-08-2020 17:16
    Ja om die reden toch liever Vos.
    22-08-2020 17:19
    Best hoor, die gun ik het ook, maar laat zij dan meerijden!
    22-08-2020 17:20
    Annemiek verdient het.
22-08-2020 17:20
Nu wel echt een mooie finale!
22-08-2020 17:24
Ze maken er best een leuke koers van, hopelijk nu niet eens met een solerende vvleuten als eindpunt
22-08-2020 17:25
Toch wel lekker die motor VOOR de koplopers....
    22-08-2020 17:26
    Ja. En bij 2de groepje de hele tijd er achter.
22-08-2020 17:27
Wel jammer dat we niet weten op welke achterstand Vos zit.
    22-08-2020 17:28
    Koers zonder oortjes, eigenlijk ook voor de kijkers.
    22-08-2020 17:31
    Er wordt met oortjes gekoerst.
    22-08-2020 17:32
    Ja haha.

    20 sec achter Van Vleuten hoor ik net.
    22-08-2020 17:33
    Het rondje is blijkbaar te klein voor betrouwbare gps-verschillen.
22-08-2020 17:28
Hup Anna!
22-08-2020 17:29
Fantastische koers wel.
22-08-2020 17:31
Lekker gedaan met durven koersen vanaf het begin.
22-08-2020 17:34
van Breggen dus, zonder pech dan. Prima ploegentactiek en zelf heel sterk.
22-08-2020 17:35
Die vd berg zeg. Hij snapt het gewoon echt niet.
22-08-2020 17:40
Wat een belachelijke commentaar en wat een belachelijke motards. Van de breggen (en de kopgroep) kon minimaal 50% van de tijd achter de motor rijden. Bij van Vleuten heeft hij er altijd achter gereden.
22-08-2020 17:42
Zeer leuk rondje. Van der Poel moet morgen vijf keer lek rijden om te verliezen.
22-08-2020 17:48
Het NK hoort absoluut op de erelijst van Van der Breggen, dus mooi dat ze het alsnog weet te winnen.
22-08-2020 17:49
Nog ff een schone fiets!
22-08-2020 17:49
Waarom fietswissel.
22-08-2020 17:50
Anna doet nog even een pitstop voor de snelste ronde.

Boels geeft haar vleugels.
22-08-2020 17:50
Specialized = wegwerp materiaal...

Om te reageren moet je ingelogd zijn.