Volg hier: het Amerikaans kampioenschap op de weg
maandag 25 mei 2015 om 19:15 Volg in Google

Volg hier: het Amerikaans kampioenschap op de weg

In de Verenigde Staten wordt vandaag gestreden om de Stars and Stripes. Om 13:30 uur lokale tijd (19:30 uur Nederlandse tijd) is een peloton vol Amerikanen gestart voor de 165 kilometer lange nationale titelstrijd. De wedstrijd wordt net als vorig jaar georganiseerd in Chattanooga (Tennessee).

De overwinning ging vorig naar Eric Marcotte. De inmiddels 35-jarige renner uit Marquette, Michigan komt al drie jaar uit voor het Amerikaanse Continentale team SmartStop. Afgelopen weekend kroonde Andrew Talansky (Cannondale-Garmin) zich tot Amerikaans kampioen tijdrijden.

Livestream

Links
Route
Technische gids

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
56 Reacties
25-05-2015 19:24
Ik blijf het krankzinnig vinden dat een nationaal kampioenschap wordt gehouden tijdens de Giro. De UCI zou in haar reglementen moeten opnemen, dat een nationaal kampioenschap alleen op dagen mag worden gehouden, wanneer er geen andere koersen zijn. (op andere NK's na natuurlijk)
25-05-2015 19:27
Megan Guarnier van Boels-Dolmans heeft het gefixt bij de vrouwen, benieuwd wie er bij de mannen winnend over de streep gaat.
25-05-2015 19:33
@JamesEvans2014, dan is de tour weer een probleem met al die tijdsverschillen voor diverse landen, ook van belang zijn de weersomstandigheden, op het zuidelijk halfrond gaat het winter worden, etc etc
25-05-2015 19:48
Wel leuk die links maar is er ook een link naar de startlijst?
25-05-2015 19:53
[url=http://www.cyclingnews.com/features/usa-cycling-professional-road-championships-start-lists] Startlijst [/url]
25-05-2015 20:02
Dus Talansky kan de dubbel pakken. :)
25-05-2015 20:22
@Verweggistan, bedankt voor de startlijst, was al aan het zoeken
25-05-2015 20:54
Het zou een mooie opsteker zijn als iemand van Cannondale de zege pakt. Ook weer een vrij zwakke deelnemerslijst trouwens. Opvallend dat er niemand van BMC mee rijdt daar het toch op een Amerikaanse licentie rijdt.
25-05-2015 21:01
Is er ergens een Ticker of een kilometertellertje?
25-05-2015 21:28
Hadden ze de TT niet vlak voor de ToC kunnen en de wegrace niet vlak erna? Nu zijn waarschijnlijk al weer een aantal Amerikanen naar Europa vertrokken.
25-05-2015 21:28
Dat profielkaartje klopt niet, dat is van de tijdrit. Ik vond al zo raar dat ze zo lang aan het klimmen waren, dat zag ik ook niet terug op het kaartje. In de technische gids staat wel een roadmap.
25-05-2015 21:48
165 km maar? Betrekkelijk kort voor een kampioenschap.

Dombrowski zou ik een mooie winnaar vinden, al maakt die als pure klimmer hier weinig kans.
25-05-2015 22:01
Talansky wel mee in de kopgroep, in ieder geval.
25-05-2015 22:20
Talansky alleen op kop 1min 40 op een groepje, peloton op 2 min 50.
Ze schijnen wel nog een heel eind van de streep te zijn.
25-05-2015 22:21
Talansky inmiddels 1min40 voor op de kopgroep........
25-05-2015 22:22
.......met nog 60 k te gaan.........
25-05-2015 22:22
Nog 55 km

Edit: ongeveer dus :D
25-05-2015 22:28
Talansky had de tweelingbroer van Slagter kunnen zijn, en doet hem nu ook nog na in een wedstrijd. Hopelijk kan hij het wel afmaken :)
25-05-2015 22:31
Het niveau van de meute achter hem is natuurlijk van een iets andere orde dan dat van het Giro-peloton, dus heeft hij zeker kans.

Toch verrassend, zijn niveau. In de Tour of California moest hij heel snel opgeven. Wellicht vanwege een allergie en dat kan seizoensgebonden zijn, maar toch.
25-05-2015 22:31
Lijkt al binnen voor Talansky. Nice.
25-05-2015 22:33
Individuele tijdrit van 70 kilometer... Tegen een peloton van goedbedoelende amateurs.... Maar dan toch. Best heftig....
25-05-2015 22:36
Voorsprong 2.13..... het begint te regenen.....
25-05-2015 22:44
De regen lijkt mee te vallen, maar er is wel een enorme bak wind. UHC en Jellybelly vooraan het peloton.

Oscar Clarke rijdt op 1m45 van Talansky, tussen Clarke en het peloton op 3m10 nog twee chasepatato's. Edit: 2m25 nu voor het peloton, alleen Clarke nog ertussen. Op een pittig klimmetje dunt het peloton flink uit tot 40 eenheden. Ook good old Fred Rodriguez moet lossen.
25-05-2015 22:48
Het was leuk geweest als ze het op het parcours van het Wk hadden gereden.
25-05-2015 22:50
vandaag is er toch geen andere koers..goed uitgezocht dus.

Om te reageren moet je ingelogd zijn.