Volg hier: het Amerikaans kampioenschap op de weg
maandag 25 mei 2015 om 19:15 Volg in Google

Volg hier: het Amerikaans kampioenschap op de weg

In de Verenigde Staten wordt vandaag gestreden om de Stars and Stripes. Om 13:30 uur lokale tijd (19:30 uur Nederlandse tijd) is een peloton vol Amerikanen gestart voor de 165 kilometer lange nationale titelstrijd. De wedstrijd wordt net als vorig jaar georganiseerd in Chattanooga (Tennessee).

De overwinning ging vorig naar Eric Marcotte. De inmiddels 35-jarige renner uitĀ Marquette, Michigan komt al drie jaar uit voor het Amerikaanse Continentale team SmartStop. Afgelopen weekend kroonde Andrew Talansky (Cannondale-Garmin) zich tot Amerikaans kampioen tijdrijden.

Livestream

Links
Route
Technische gids

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
56 Reacties
25-05-2015 22:54
Voorsprong loopt terug.......
25-05-2015 22:57
vreemd dat die Amerikanen het over km's hebben, zouden ze eindelijk verstand krijgen en zich gaan conformeren aan de rest van de wereld?
25-05-2015 23:02
Gat is nog 1.15.....
25-05-2015 23:02
Talansky daalt nog wel lekker
25-05-2015 23:03
1m15 nog voor Talansky op een groepje van 7, met Dombrowski en Bussche en wat conti's. Daarachter is het veld helemaal uit elkaar geslagen. Het schijnt nog maar 20-25km te zijn voor de leider. Die gaat dat niet meer uit handen geven.

De 7 zijn er 10 geworden, allemaal ƩƩnlingen inclusief Horner. Ze rijden op 50s van Talansky die het nu toch wel zwaar krijgt. Hup Chris!

En toen kapte de stream ermee :(
25-05-2015 23:14
Stoppen ze de stream op 15km... Nurdo's
25-05-2015 23:15
Damn
25-05-2015 23:26
De stream is terug. Talansky nog op kop, hij moet kletsnatte bochten bijna in stilstand nemen. Bij de achtervolgers wordt gevallen, Dombrowski is daar niet meer bij en achtervolgt samen met ploeggenoot Howes op kleine afstand. Misschien heeft hij zich uit laten zakken.

Ah, correctie: het is nĆŗ nog 26km, ze rijden het plaatselijke circuit op voor 3 rondjes. Dan wordt het nog krap voor Andrew. Hij heeft een klein minuutje.
25-05-2015 23:28
Gaat de verkeerde richting uit voor Talansky :(
25-05-2015 23:31
Dombrowsky en Howes terug bij de achtervolgers, die nog maar een halve minuut achterliggen op Talansky. Maar Cannondale heeft de touwtjes nog in handen, either way.

Oh boy, klein muurtje nog in het parkoers! Een paar bruggen doen ook een duit in het zakje.
25-05-2015 23:34
rond de 15 seconden.
Ze zijn bijna bij hem
25-05-2015 23:38
Over en sluiten, de achtervolgers rijden de laatste 5s naar Talansky dicht.

Oh, haha, dan valt het weer stil :p
25-05-2015 23:39
Gaan ze nu wachten?
25-05-2015 23:40
13s weer, nog 2 rondjes. Ze gaan nu weer naar de bruggen en het muurtje.
25-05-2015 23:41
10 tal seconden
25-05-2015 23:43
Dat lichtblauwe tenue met gele band is van een afstandje precies het shirt van Astana, toen Armstrong daar reed :|

Aanval Horner!
25-05-2015 23:45
Horner! :) Het zal toch niet?
25-05-2015 23:46
Dombrowski gevallen samen met 2 anderen
25-05-2015 23:46
Horner schift de groep, nog 6 man vooruit. Daarachter wordt gevallen in een bocht aan de voet van de brug. O.a. Dombrowski is weggevallen, Talansky zit nog wel bij de 6. Voor zo lang als dat duurt.

Horner - Talansky - Howes - Bussche - Reijnen - ?
25-05-2015 23:47
Hoorde ik nou goed dat er nog maar 15 renners in de wedstrijd zitten?
En 3 van die 15 weten elkaar omver te fietsen? :P moet je ook maar kunnen..
25-05-2015 23:50
Dombrowski en de 2 andere weer teruggekeerd
25-05-2015 23:53
Duidelijk meer 15 renners iig
25-05-2015 23:54
Kiel Reijnen, misschien wel de snelste man, lek.
25-05-2015 23:54
Intussen is het weer gaan plenzen. Drie op zes voor Cannondale als Dombrowski demarreert. Gavin Mannion countert, Bussche dicht het gat. Die laatste rijdt met overschot.

Cannondale heeft Horner geƫlimineerd, maar levert dat winst op? Bussche gaat!

Laatste keer op de muur, Reijnen komt terug aansluiten met dank aan de verschillende auto's en motoren achter de renners. Dombrowski heeft Bussche weer te pakken, Mannion moet lossen.
26-05-2015 00:04
Busche op kop

Om te reageren moet je ingelogd zijn.