Volg hier GP Le Samyn 2018
dinsdag 27 februari 2018 om 12:20 Volg in Google

Volg hier GP Le Samyn 2018

Nadat afgelopen weekend het wielerseizoen in Vlaanderen op gang geschoten werd, is vandaag Wallonië aan de beurt. In de provincie Henegouwen mogen de renners zich tijdens de 49ste editie van GP Le Samyn (1.1) opmaken voor een een wedstrijd met de nodige kasseistroken.

In de 200 kilometer lange route tussen Quaregnon en Dour wordt er een opvolger gezocht voor Guillaume van Keirsbulck, die vorig jaar in barre omstandigheden de koers wist te winnen. De Vlaming van Wanty-Groupe Gobert staat vandaag opnieuw aan de start. Er staan drie WorldTour-teams aan de start: Quick-Step Floors, AG2R La Mondiale en Lotto Soudal.

Na een aanloop van 102,5 kilometer rijden de renners vier lokale rondes. In deze 25,1 kilometer lange omloop zitten vier kasseistroken. De wedstrijd start om 12:35, de aankomst wordt vanaf 17:00 uur verwacht. Zowel Eurosport 1 als het Vlaamse VTM zenden de koers live uit vanaf 15:30u.

Links
Website organisatie
Deelnemerslijst
Het Weer (Weerplaza)

Livestream (VTM)

Liveticker (Sporza)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
47 Reacties
27-02-2018 12:24
Hup Jakobsen!
27-02-2018 12:40
Niki for the win
27-02-2018 12:41
Weinig kansen voor Jakobsen vandaag gezien de aanwezigheid van Gilbert, Terpstra en Stybar.
27-02-2018 12:48
Benieuwd welke kaart ze gaan trekken bij Quickstep
27-02-2018 12:53
Deze wedstrijd krijgt door omstandigheden toch een grimmige reputatie. Wat het winnen ervan natuurlijk mooier maakt
27-02-2018 12:55
@ Samlambeej

Inderdaad. Nee 2 jaar geleden met Terpstra. Heroïsch bijna
27-02-2018 13:21
Ik zet mijn geld op Amaury Capiot!
27-02-2018 13:25
Opvallend uitspraak van de kant van Quickstep:
"Wielrennen in dit weer is ongezond, daar ben ik van overtuigd. Ik vind het onverantwoord om vandaag 5 uur te koersen. Het moet mogelijk zijn om er de helft af te doen en er een wedstrijd van maximaal 3 uur van te maken. Met de lastige lokale rondjes doe je dan nog niemand iets tekort." -Quick-Step-ploegarts Yvan Van Mol
27-02-2018 13:47
Moet al raar lopen wil hier geen QS-man winnen
27-02-2018 14:04
Jammer dat er maar 3 wt ploegen meedoen. En dat Taco nog niet beter is. :-(
Jammer dat TLJ niet meedoet, maar begrijpelijk.

Etix zal winnen, en minstens 3 renners in de top10 hebben. Als dat niet lukt, vind ik het tegenvallen.
27-02-2018 14:16
Het is wachten op afgevroren vingers
27-02-2018 14:20
Sterke kopgroep vooruit. Voor de rest in elke ploeg wel wat snelle sprinters mee. Quickstep zal koers hard maken en aanvallen. Sterk Wanty ook en benieuwd hoe ver Sean De Bie komt.
27-02-2018 14:24
Capiot voor de winst.
27-02-2018 14:35
Hier zal toch een van Quickstep winnen, is de enigste worldtour ploeg.
27-02-2018 14:43
Ik had nog moeten zeggen van importantie ?
27-02-2018 14:47
Kopgroep van 17 man en 7 Quickstep, die weten wel raad met de favorietenrol
27-02-2018 14:49
Als van Mol dat zegt , wil dat dan zeggen dat de renners van Quick Step op
strafexpeditie zijn gestuurd ?
27-02-2018 14:50
@marehoek
Uuuhm, AG2R en Lotto-Soudal zijn geen WT-ploegen?
Zie VandenBergh hier ook wel toeslaan.
27-02-2018 14:55
Jakobsen met materiaalpech waardoor hij uit de kopgroep wegvalt.

Lotto-Soudal en AG2R maar met één man aanwezig! Waar is multi-talent Campenaerts?
27-02-2018 14:55
Declassering van de rest

" Nog 120 km Door een versnelling in de grote groep is het peloton in stukken gescheurd. Op 1'08" van de leiders volgt nu een groep van 10. Bij dat tiental bevinden zich de 7 renners van Quick-Step, Tosh Van der Sande en Boris Vallée. De volgende groep heeft een achterstand van 1'32". "
27-02-2018 15:30
@HoofdIsVrij
Wie heeft Campenaerts ooit te stempel multi-talent gegeven dan?
En dan nog, wie zegt dat de wedstrijd al gereden is? Nog 100KM en van de 13 koplopers denk ik dat enkel de 5 van QS werken dus ik zie niet in waarom het tij niet kan gekeerd worden, eventueel met Campenaerts in één of andere rol...??
Het lijkt me dat je een zondebok hebt gevonden om al je frustraties op kwijt te raken of kanker jij zo op elke renner?
27-02-2018 15:43
LOL
27-02-2018 15:45
Deel van Quick step laat zich uitzakken om af te stoppen in het peloton.. Slimme tactiek :)
27-02-2018 15:54
Ben benieuwd naar de uitleg van Gilbert.
27-02-2018 16:01
De Roubaix fiets is duidelijk nog niet 100%
Maar Gilbert blijkbaar wel!

Om te reageren moet je ingelogd zijn.