Volg hier GP Le Samyn 2018
dinsdag 27 februari 2018 om 12:20 Volg in Google

Volg hier GP Le Samyn 2018

Nadat afgelopen weekend het wielerseizoen in Vlaanderen op gang geschoten werd, is vandaag Wallonië aan de beurt. In de provincie Henegouwen mogen de renners zich tijdens de 49ste editie van GP Le Samyn (1.1) opmaken voor een een wedstrijd met de nodige kasseistroken.

In de 200 kilometer lange route tussen Quaregnon en Dour wordt er een opvolger gezocht voor Guillaume van Keirsbulck, die vorig jaar in barre omstandigheden de koers wist te winnen. De Vlaming van Wanty-Groupe Gobert staat vandaag opnieuw aan de start. Er staan drie WorldTour-teams aan de start: Quick-Step Floors, AG2R La Mondiale en Lotto Soudal.

Na een aanloop van 102,5 kilometer rijden de renners vier lokale rondes. In deze 25,1 kilometer lange omloop zitten vier kasseistroken. De wedstrijd start om 12:35, de aankomst wordt vanaf 17:00 uur verwacht. Zowel Eurosport 1 als het Vlaamse VTM zenden de koers live uit vanaf 15:30u.

Links
Website organisatie
Deelnemerslijst
Het Weer (Weerplaza)

Livestream (VTM)

Liveticker (Sporza)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
47 Reacties
27-02-2018 16:43
Wat doet die neutrale wagen daar tussen de uiteenvallende kopgroep?
27-02-2018 16:45
Phil zonder handschoenen, brrr.
27-02-2018 16:46
Die Cornelisse... Wat een tactisch inzicht. Gilbert wint. We zijn in Wallonië.
27-02-2018 16:51
Wel mooi gevecht trouwens.
27-02-2018 16:58
tsja...
27-02-2018 16:58
Mooi steekspel dit. Gaudin sterk zeg, maar nu is t wel klaar met m.
27-02-2018 16:59
Wow, Terpstra, wat een move. Ploeggenoot inhalen.
27-02-2018 17:00
Zonder handschoenen inderdaad! Bizar! Mijn vingers zijn al gevoelloos mét handschoenen en 10 graden warmer
27-02-2018 17:01
Gaudin kan nu beter wachten op zijn ploegmaat, dan Gilbert op sleeptouw nemen.
27-02-2018 17:04
Gaudin toch ook wel een beest zeg
27-02-2018 17:06
Idd Gaudin zou moeten wachten - ploegmaat achteraan. Nu wordt hij gewoon 3de.
27-02-2018 17:06
Niki is ribbedebie
27-02-2018 17:09
Weer een vis voor Niki.
27-02-2018 17:10
Benieuwd of Gilbert nog 'wegpoeft' vanachter Gaudin, op zoek naar Terpstra.
27-02-2018 17:12
@Leor Ik verwacht het niet. Bij doorkomst van de laatste ronde liet hij al blijken dat hij moe was. En toen Terpstra zojuist wegsprong bij Gaudin riep hij naar Gilbert dat hij moest aanpikken, maar hij liet lopen.
27-02-2018 17:15
Weet iemand wie het commentaar doet op VTM, lijkt Renaat Schotte wel.
27-02-2018 17:16
Gaat Gilbert de 2 plek gunnen aan Gaudin ?
Edit: Niet dus op moment van schrijven rijdt Gilbert weg
27-02-2018 17:17
Mooie koers van Quickstep, maar niet heel veelzeggend. Ze rijden hier rond met drie toppers in dit werk tegen vooral mannen die nog niet eens tot de subtop behoren. Kunt geen conclusies trekken over wat dit later dit seizoen betekent ten opzichte van Sagan, Greg van Avermaet en zelfs mannen als Naesen en Trentin die afgelopen weekend toch beter leken.
27-02-2018 17:19
Ze hebben in elk geval goed kunnen trainen en gaan met een overwinning naar huis.
27-02-2018 17:21
Precies, en Niki zal dit ook zeker als een opsteker ervaren.
27-02-2018 17:26
Gaudin is toch wel een speciale hoor. Erg leuk om te volgen.
27-02-2018 17:29
@Jean Dumas
Het commentaar op VTM werd verzorgd door Merijn Casteleyn en bondscoach Kevin De Weert.

Om te reageren moet je ingelogd zijn.