Volg hier de GP Le Samyn 2017
woensdag 1 maart 2017 om 12:20 Volg in Google

Volg hier de GP Le Samyn 2017

Nadat afgelopen weekend het wielerseizoen in Vlaanderen op gang geschoten werd, is vandaag Wallonië aan de beurt. In de provincie Henegouwen mogen de renners zich tijdens de 48ste editie van GP Le Samyn (1.1) opmaken voor een een wedstrijd met de nodige kasseistroken.

In de 202 kilometer lange route tussen Quaregnon en Dour wordt er een opvolger gezocht voor Niki Terpstra, die vorig jaar een heroïsche editie op zijn naam wist te schrijven. De Noord-Hollander ontbreekt dit jaar in de eerste wedstrijd van de Napoleon Games Cup, waardoor we in ieder geval een nieuwe winnaar krijgen. Er staan drie WorldTour-teams aan de start: LottoNL-Jumbo, Quick-Step Floors en Lotto Soudal.

GP Le Samyn 2017

Na een aanloop van 102,5 kilometer rijden de renners vier lokale rondes. In deze 25,1 kilometer lange omloop zitten vier kasseistroken. De wedstrijd start om 12:35, de aankomst wordt tussen 17:10 en 17:38 verwacht Eurosport 2 start om 15:45 met de live-uitzending, het Belgische VTM begint om 15:20. Bespreek hier het verloop van de wedstrijd.

Links
Website organisatie
Deelnemerslijst
Het Weer (Weerplaza)

Livestream (VTM)

Liveticker (Sporza)
Liveticker (Het Nieuwsblad)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
134 Reacties
01-03-2017 16:49
@Sephiroth Er zijn een paar punten in het parcours waar je dan geen (motor)beelden hebt nee. Denk dat het bij elkaar opgeteld nog geen 40 seconden is, maar je haalt wel het gevaar weg. Alsnog een stuk meer en beter beeld dan veel Spaanse koersen ;)
01-03-2017 16:49
Thanks, Stoempert! :)
01-03-2017 16:50
Heerlijk koersje! Doe ieder jaar dit soort weer.

[quote]actief afstoppen[/quote]
Het kopwerk aan Cofidis en Vlaanderen laten is toch niet hetzelfde als actief afstoppen? Zelf op kop rijden lijkt me nu eenmaal geen optie op dit moment.
01-03-2017 16:51
Zonde dat Jos niet voorin erbij zit, hij ziet er nog heeeel fit uit.
01-03-2017 16:54
Als het peloton terugkomt zou het nog op de sprint aan kunnen komen. Daar lijkt die rotonde vlak voor de finish niet handig voor :p
01-03-2017 16:55
Ik heb liever wat meer risico's een een heel pak meer van dit type koersen. Ook in surrogate, afgezette madurodamkoersjes als die dingen in Canada, en plein soleil, krijgen de heren renners het heus wel voor elkaar om alle mogelijke ledenmaten te breken. Motards die trager bochten doorkomen dan renners zal altijd blijven in het wielrennen.
01-03-2017 16:55
Viel me ook op - die Van Emden lijkt fris!
01-03-2017 16:57
wynants zit er nie meer bij
01-03-2017 16:57
Deze koers is wederom erg leuk en actief. Mooiste van alles ze combineren locale rondjes met een attractief parcours en een aanloop stuk perfect :) meer van dit idd RV.
01-03-2017 16:57
QS en TLJ moeten aan de bak!
01-03-2017 16:59
wie is die roompotter?
01-03-2017 16:59
Dit groepje lijkt mij weg te zijn.
01-03-2017 16:59
Van Keirsbulck echt in hele goede doen vandaag zeg.
01-03-2017 17:00
Ik ben absoluut voorstander van meer van dit soort koersen, laat daar geen twijfel over bestaan! Maar onnodige risico's mogen wat mij betreft wel zoveel mogelijk worden vermeden.
01-03-2017 17:00
TLJ heeft nog maar 2 man? Als dat zo is, misschien nu rustig houden.
01-03-2017 17:01
Dit is overigens wel een plaatselijk rondje hoor RV. Niks van A naar B :p
01-03-2017 17:01
Alleen van Emden en Wijnants nog in peloton voor TLJ?
01-03-2017 17:01
van Keirsbulck en van der sande rijden toch wel goed hoor :)
01-03-2017 17:02
Van Keirsbulck zou het inderdaad wel verdienen na zo'n attractieve koers.
01-03-2017 17:03
Dat Guillaume deze pakken mag
01-03-2017 17:03
17km 22 sec....
01-03-2017 17:04
Ja, ook al ben ik supporter van "Nederland", die Keirsbulck mag van mij winnen, wat een goesting!
01-03-2017 17:05
Zometeen hergroepering en daarna moet Jos er even een TT uitpersen van 8km.
01-03-2017 17:06
15km 11 sec
01-03-2017 17:06
Van Keirsbulck gaat terug aanvallen voor het peloton terug is

Reacties zijn gesloten.