Volg hier de GP Le Samyn 2017
woensdag 1 maart 2017 om 12:20 Volg in Google

Volg hier de GP Le Samyn 2017

Nadat afgelopen weekend het wielerseizoen in Vlaanderen op gang geschoten werd, is vandaag Wallonië aan de beurt. In de provincie Henegouwen mogen de renners zich tijdens de 48ste editie van GP Le Samyn (1.1) opmaken voor een een wedstrijd met de nodige kasseistroken.

In de 202 kilometer lange route tussen Quaregnon en Dour wordt er een opvolger gezocht voor Niki Terpstra, die vorig jaar een heroïsche editie op zijn naam wist te schrijven. De Noord-Hollander ontbreekt dit jaar in de eerste wedstrijd van de Napoleon Games Cup, waardoor we in ieder geval een nieuwe winnaar krijgen. Er staan drie WorldTour-teams aan de start: LottoNL-Jumbo, Quick-Step Floors en Lotto Soudal.

GP Le Samyn 2017

Na een aanloop van 102,5 kilometer rijden de renners vier lokale rondes. In deze 25,1 kilometer lange omloop zitten vier kasseistroken. De wedstrijd start om 12:35, de aankomst wordt tussen 17:10 en 17:38 verwacht Eurosport 2 start om 15:45 met de live-uitzending, het Belgische VTM begint om 15:20. Bespreek hier het verloop van de wedstrijd.

Links
Website organisatie
Deelnemerslijst
Het Weer (Weerplaza)

Livestream (VTM)

Liveticker (Sporza)
Liveticker (Het Nieuwsblad)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
134 Reacties
01-03-2017 16:17
Ik heb alleen geen geluid bij die stream via SEBN. Jullie wel?
01-03-2017 16:19
hergroepering
01-03-2017 16:20
Ik werk dus heb zoweizo geen geluid ;-)
01-03-2017 16:21
http://vtm.be/live is prima, wel ff account aanmaken
01-03-2017 16:27
Keisse is hier de fiets van Tom Boonen voor P-R aan het testen.
01-03-2017 16:29
Wynants zit er weer bij nu met 20 sec. voorsprong. Grote groep met wederom Guillaume van Keirsbulck .
01-03-2017 16:29
Ik heb nu ook beeld en geluid, met http://vtm.be/live na aanmaken van een account via facebook.

Ontopic: persoonlijk vind ik het wel vreemd dat TLJ zo afstopt met slechts Wynants in de kopgroep - vinden jullie dat ook?
01-03-2017 16:29
Keisse namens QuickStep en DeBuyst en VanderSande namens Lotto. Als die de deur nu dichtgooien gaat deze groep voor de zege.
01-03-2017 16:30
Jumbo gaat natuurlijk moeilijk winnen met Wynants maar ze kunnen ook niet te hard op kop mee,.. keuzes
01-03-2017 16:30
Ja helemaal mee eens assen. Die sprint voor geen meter, en wegrijden moet 'm ook maar net lukken. Ik hoop erop, maar toch.
01-03-2017 16:31
Samyn is te volgen op:www.streamgaroo.com (stream 2)
01-03-2017 16:32
Sport Vlaanderen de enige die nog tegenstribbelen. Deze kopgroep lijkt me de goede. Weer een val in dezelfde bocht, om maar aan te geven hoe glad het is.
01-03-2017 16:36
van Keirlsboulck (of hoe je dat ook schrijft) is lekker bezig
01-03-2017 16:36
Lekker stayeren achter de moter van Keirsbulck. ;-)
01-03-2017 16:38
Huh, lotto soudal gaat rijden in het peleton :S zou tosh niet ok zijn?
01-03-2017 16:40
De motards zijn ook lekker bezig zeg.. Ik snap dat het glad is, maar dit is wel bizar.
01-03-2017 16:40
De vogels zijn gevlogen
01-03-2017 16:41
Het is een onbeschrijfelijk rotparcours voor motards, weinig heel bizars aan, het alternatief is geen beelden.
01-03-2017 16:41
Fijn, link naar stream hierboven werkt.
01-03-2017 16:43
@Romans

Ik heb liever wat slechtere beelden dan dat er renners benadeeld worden of nog erger; ongelukken.
01-03-2017 16:45
Als er slechts 3 WT ploegen meedoen, en je hebt een strijkijzer voorin in een kopgroep van 7, dan zou ik als TLJ niet actief afstoppen... Je kansen worden groter, denk ik, als iedereen weer bijelkaar komt, met zoveel TLJ nog in het pelotonnetje.
01-03-2017 16:45
wynants kopgroep, nog 4 man in het kleine peloton van ongeveer 30 man. TLJ doet het prima hier
01-03-2017 16:46
Merlinappa, je bedoeld geen beelden? een half crossparcours rijden met iemand achterop is echt geen pretje als motorrijder. Dus het is een beetje kiezen: of geen beelden want afstand houden gaat niet door de korte haakse bochten, of af en toe dit risico lopen.
01-03-2017 16:46
Wat een geweldige afgeragde gore Waalse straatje!
01-03-2017 16:48
Schakel net in. Wat zonde dat Boom en Terpstra hier niet rijden. En inderdaad: compleet uitgewoonde omgeving, niet om aan te zien (al helpt de regen er ook niet echt aan mee om de boel nog een beetje te flatteren).

Reacties zijn gesloten.