Volg hier de GP Le Samyn 2017
woensdag 1 maart 2017 om 12:20 Volg in Google

Volg hier de GP Le Samyn 2017

Nadat afgelopen weekend het wielerseizoen in Vlaanderen op gang geschoten werd, is vandaag Wallonië aan de beurt. In de provincie Henegouwen mogen de renners zich tijdens de 48ste editie van GP Le Samyn (1.1) opmaken voor een een wedstrijd met de nodige kasseistroken.

In de 202 kilometer lange route tussen Quaregnon en Dour wordt er een opvolger gezocht voor Niki Terpstra, die vorig jaar een heroïsche editie op zijn naam wist te schrijven. De Noord-Hollander ontbreekt dit jaar in de eerste wedstrijd van de Napoleon Games Cup, waardoor we in ieder geval een nieuwe winnaar krijgen. Er staan drie WorldTour-teams aan de start: LottoNL-Jumbo, Quick-Step Floors en Lotto Soudal.

GP Le Samyn 2017

Na een aanloop van 102,5 kilometer rijden de renners vier lokale rondes. In deze 25,1 kilometer lange omloop zitten vier kasseistroken. De wedstrijd start om 12:35, de aankomst wordt tussen 17:10 en 17:38 verwacht Eurosport 2 start om 15:45 met de live-uitzending, het Belgische VTM begint om 15:20. Bespreek hier het verloop van de wedstrijd.

Links
Website organisatie
Deelnemerslijst
Het Weer (Weerplaza)

Livestream (VTM)

Liveticker (Sporza)
Liveticker (Het Nieuwsblad)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
134 Reacties
01-03-2017 17:08
Vorig jaar vond ik dit ook al zo'n prachtige koers, dit jaar weer mooi. :-)
01-03-2017 17:09
van emden erop en erover straks?
01-03-2017 17:10
Keirsbulck weer achter de motor, daar gaaaat ie!
01-03-2017 17:10
tsjonge jonge, die motoren moeten toch een keer afstand gaan houden zeg!
01-03-2017 17:11
Het wachten is nog op leuke reclames voor een vrolijke vakantie in dit prachtgebied. Ga vanavond nog boeken!
01-03-2017 17:11
Van Emden nu kan ie niet beter of laat ie eerst anderen werken?
01-03-2017 17:13
Wie is de Roompot? Vermeltfoort?
01-03-2017 17:13
Die Kirsch, wat een ontdekking.
01-03-2017 17:14
Niet al het kopwerk doen nu Guillaume.
01-03-2017 17:15
Prima koers van Asselman en van Emden.
01-03-2017 17:15
Die Roompot man kwam eerst allen terug naar de achtervolgers, pakte daarna de kop om door te rijden en zit nu weer bij de achtervolgers. Netjes hoor, geen idee wie het is. Beetje Mollema stijl.
01-03-2017 17:15
Koplopers sterk hoor, komen de achtervolgers er nog bij??
01-03-2017 17:15
Asselman?
01-03-2017 17:15
@huis
Asselman
01-03-2017 17:16
Stedelijk gebied van Walonie staat bekend als extreem lelijk. Chaleroi had de competitie van lelijkste stad ter wereld gewonnen. Als ik er door rijd krijg ik vanzelf slechte zin...
01-03-2017 17:16
Kirshch en keirsbulck sterk hoor!
01-03-2017 17:19
Ah, eindelijk, motor achter de renners.
Ik ga nog hopen dat Keirsbulck wint, wat een klasbak!
01-03-2017 17:19
Denk dat koplopers het (helaas voor van Emden) gaan uitvechten.
01-03-2017 17:20
Winnaar zijn, verdienen die 2 koplopers beide.
Zie nog wel een renner uit de achtervolgende groep wegspringen..... Kan 1 van de 2 koplopers natuurlijk ook doen.
01-03-2017 17:21
Zou een mooie dikke neus richting QS zijn als Van Keirsbulck wint.
01-03-2017 17:22
Kirsch kraakt!
01-03-2017 17:22
Maar breken doet hij niet.
01-03-2017 17:23
@Wheely..
Dat is 't he.
Daarom was QS qs zo hard achter hem aan, aan 't rijden.
01-03-2017 17:25
Die echt dikke neus komt nog later dit voorjaar als hij in deze vorm blijft
01-03-2017 17:26
Prachtkoers

Reacties zijn gesloten.