Volg hier Gent-Wevelgem 2017
zondag 26 maart 2017 om 11:25 Volg in Google

Volg hier Gent-Wevelgem 2017

In Dwars door Vlaanderen en de E3 Harelbeke sprong de koers al ver voor de finish open en menig wielerliefhebber hoopt dat dat ook tijdens Gent-Wevelgem het geval zal zijn. Gaat wereldkampioen Peter Sagan zichzelf opvolgen? Gaan waaiers een rol spelen? Zijn de Nederlanders in staat om mee te doen voor de overwinning? Vragen waarop vandaag een antwoord gaat komen. Volg hier op WielerFlits het verloop van deze voorjaarsklassieker.

Om 11.40 uur worden de renners weggeschoten in Deinze. Onderweg liggen elf hellingen, waarvan de Kemmelberg op twintig kilometer van de streep de laatste is. Tussendoor volgen ook nog meerdere kasseienstroken en sinds dit jaar zijn ook onverharde plugstreets toegevoegd aan het parcours. Gaat dit voor extra spektakel zorgen? Na bijna 250 kilometer koers wordt tussen 17.20 en 17.55 uur de aankomst van de winnaar verwacht.

De kijker kan terecht bij Sporza. De Belgen beginnen de uitzending om 14.00 uur. Karl Vannieuwkerke en Eddy Planckaert zullen dan de voorbeschouwing verzorgen, even later gevolgd door de live-beelden met commentaar van Michel Wuyts en José De Cauwer.

Voorbeschouwing: Gent-Wevelgem 2017

Links
Website organisatie
Parcours
Deelnemerslijst

Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (Sporza)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
281 Reacties
26-03-2017 13:57
@redactie de Kemmelberg is op 30 km van de streep.
26-03-2017 13:59
@vlek Een Twitter-lijst door ‎@sporza


twitter van Cannondale-Drapac

@Ride_Argyle
Echelons split the #GWE peloton early. Unclear initially how decisive split would be but now gap is 1:35. @ryanmullen9 group ahead by 3:15.
26-03-2017 14:02
@Stuntpiloot
De auteur van die tweet gaat vermoedelijk evengoed op de ticker van Sporza af.
26-03-2017 14:05
alles weer samen
26-03-2017 14:06
Karige informatievoorziening anno 2017.
26-03-2017 14:06
Ach ja, zo direct is dat onwaarschijnlijke F1 afgelopen en kunnen we het zelf zien.
26-03-2017 14:07
Ik denk niet dat er iemand op de ticker van Sporza afgaat, want die zit er te vaak gewoon naast.
26-03-2017 14:08
[quote]achtpuntzes - 26 maart 2017 om 14:05
alles weer samen[/quote]
Nee, er is nog altijd een kopgroep. Waarom al dat nepnieuws?
26-03-2017 14:12
ik heb het over de waaiers, nixtnc.

en kan je 'al dat nepnieuws' eens nader verklaren, wil je?
26-03-2017 14:14
Kopgroep op meer dan 7 min.
26-03-2017 14:16
Dit bericht is verwijderd
26-03-2017 14:19
@ klootje:
hetzelfde als vorig jaar, opvulling voor de vlaamse koersen.
26-03-2017 14:20
Dit bericht is verwijderd
26-03-2017 14:22
@ klootje:
heb jij nog vertrouwen in hem dan?
ik verwacht vandaag een DNF van Betancur. dat is dan zijn 4de dit jaar in 6 koersdagen.
26-03-2017 14:23
Bedankt Karl, ik wou catalunya nog terug gaan kijken.....GVD
26-03-2017 14:24
@8.6
En daar verdient hij meer mee dan jij en ik in 5 jaar samen. De wereld zit vreemd in elkaar.
26-03-2017 14:26
Die blaaskaak op tv bij de belg vindt zichzelf met 4 van de 5 etappezeges en de eindwinst in Catalonie 40 jaar geleden beter dan Valverde haha.
Nederigheid zit er niet meer in.
En nu hup live naar de koers!

Edit: Al wil ik in al mijn nederigheid absoluut het stukje over Antoine niet bagataliseren. Mooi en waardevol
26-03-2017 14:27
Ik dacht 'Sporza zal als Cata afgelopen is wel live zijn met GW', zag tijdens zappen dat ze om 13.40 uur al aan 't lullen waren. Maar dat doen ze nog steeds...
26-03-2017 14:37
Nou, kom op met die live uitzending, grrrr
26-03-2017 14:39
Die Plankaert heeft een hoog van der Gijp gehalte.
26-03-2017 14:40
Zou mooi zijn als Chetout dit zou winnen, na wat hij vorig jaar voor Stig Broekx heeft gedaan.
Maar helaas kopgroepjes redden het zelden.
26-03-2017 14:40
@Nicolaas per ongeluk een beetje teveel azijn gedronken bij de lunch? Planckaert heeft daar nergens vermeld dat ie beter dan Valverde zou zijn en het hele stukje was overduidelijk een beetje tongue-in-cheek
26-03-2017 14:41
Even inhoudsloos idd maar zonder humor.
(Mbt Planckaert)
26-03-2017 14:41
Verhoeven heeft alle vertrouwen in Boom voor vandaag zegt ie in de telegraaf. Ik heb er een hard hoofd in, maar we zullen zien. TLJ moet in ieder geval iets laten zien, anders wordt hun voorjaar in de vlaamse klassiekers toch wel erg schraal
26-03-2017 14:44
@gesinkforpresident

Wat moet hij anders zeggen, hij kan hem moeilijk al voor de start afschrijven.

Om te reageren moet je ingelogd zijn.