Volg hier Gent-Wevelgem 2016
zondag 27 maart 2016 om 11:15 Volg in Google

Volg hier Gent-Wevelgem 2016

De zomertijd is ingegaan, het is Eerste Paasdag, dus is het tijd voor Gent-Wevelgem. Regen en wind kenmerken deze Vlaamse klassieker, maar een lichte parcourswijziging zal ook van invloed kunnen zijn op de koers. Hoeveel invloed? Na 243 kilometer kennen we de opvolger van Luca Paolini. De wedstrijd volgen kan hier natuurlijk op WielerFlits.

Om 11.30 uur worden de renners door de organisatie weggevlagd. Tussen 17.10 uur en 17.45 uur is de verwachte aankomst, maar mocht het weer zicht dermate tegen de renners keren, dan moet u niet raar opkijken als we na zessen nog aan het koersen zijn. Onderweg liggen nog tien klimmetjes, waaronder de Kemmelberg van twee (de ‘normale’ en de steile) kanten. Gaat daar het verschil gemaakt worden deze Gent-Wevelgem?

De televisie-uitzending van Sporza begint om 13.30 uur op één. De NOS schakelt om 14.15 uur in op NPO1.

GW2

Links
Voorbeschouwing: Gent-Wevelgem 2016 (WielerFlits)

Website organisatie
Deelnemerslijst
Parcours

Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (Sporza)

Livestream (NOS.nl, vanaf 14.15 uur) – Wordt later toegevoegd

Gent-Wevelgem voor vrouwen 2016 (UCI Women’s World Tour)
Liveticker (DirectVelo)

Gent-Wevelgem Kattekoers 2016 (U23, beloften)
Voorbeschouwing (WielerFlits)
Liveticker (DirectVelo)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
331 Reacties
27-03-2016 15:06
TLJ rijdt zowel in de 1e groep als in de 2e groep mee, perfecte organisatie...
27-03-2016 15:06
Ik neem toch aan dat ze het tempo an het drukken zijn van TLJ, Vanmarcke komt wel terug in de heuvelzone denk ik.
27-03-2016 15:06
@Timo Groenewegen deed het in het begin van het seizoen heel goed. Toen ie zei dat ie nog elke wedstrijd beter werd ging het echter bergafwaarts. ;-)
27-03-2016 15:06
Wie is die derde ltj renner in de eerste groep? Meende er 3 te zien iig
27-03-2016 15:06
Het blijft een minuutje voor 2e peloton, niet kansloos maar ook niet zo terug...
27-03-2016 15:08
@jerteg. Tjallingi en van asbroevk in 1e peloton, teunissen, vanmarcke en tankink in 2e peloton
27-03-2016 15:10
Heeft er al een kenner gemeld dat LTJ niet slim rijdt?
27-03-2016 15:12
@Kelderberg Sorry, ben geen kenner. Maar nu je het zegt. ;-)
27-03-2016 15:12
Als tjallingi en van asbroeck niet meerijden, gaan ze er straks zelf af en heeft tlj niemand meer vooraan
27-03-2016 15:13
Het is maar goed voor TLJ dat de ProTour is veranderd in de Worldtour, want van professionaliteit is in die ploeg weinig sprake.
27-03-2016 15:16
heb het idee dat ze nu afstoppen
27-03-2016 15:19
en inplaats van zitten zeuren, ga eerst is supporten! Na de finish kan je altijd nog oordelen hoe ze het gedaan hebben
27-03-2016 15:21
Deel van deze kritiek is niet terecht. Als je niet meedraait in een waaier, word je er op het kantje afgereden. Altijd meedraaien dus. Meedraaien betekent niet dat je automatisch ook volle pulle gas geeft. Dat ze meedraaien is dus puur eigenbelang.

Aan 80% van de volgers hier: ga eens koersen.
27-03-2016 15:21
Tlj veel voorin in eerst groep. En in de tweede groep.
27-03-2016 15:23
Wie hebben de waaier gemist, voornaamste namen?

Vanmarcke dus, Gaviria?
27-03-2016 15:25
@Fondriest Ja, je hebt een goed punt
27-03-2016 15:26
Wat een onzin hier zeg! Dus Tjallingi en van Asbroeck moeten maar achter in zitten en eraf worden gereden? en zeker net bij de wind dat kan je beter meedraaien. Eerst maar is afwachten wat de rest van de koers gaat brengen.
27-03-2016 15:26
Van Marcke smijt met krachten. Hopelijk niet teveel.
27-03-2016 15:26
Wippert welke waaier?
27-03-2016 15:27
@LyndaLid Boom en Stybar ook. Boom niet eens in de tweede groep volgens mij
27-03-2016 15:27
10 seconden nog
27-03-2016 15:28
boom hard gevallen
27-03-2016 15:28
Cannondale weggeblazen
27-03-2016 15:28
Vanmarcke levert een flinke inspanning... Demare wist toen na 300 kilometer nog te winnen, dan zal Vanmarcke dat na 'luttele' 243 km toch ook wel kunnen. ;-)
27-03-2016 15:30
Ze zijn er weer bij.

Om te reageren moet je ingelogd zijn.