Volg hier Gent-Wevelgem 2016
zondag 27 maart 2016 om 11:15 Volg in Google

Volg hier Gent-Wevelgem 2016

De zomertijd is ingegaan, het is Eerste Paasdag, dus is het tijd voor Gent-Wevelgem. Regen en wind kenmerken deze Vlaamse klassieker, maar een lichte parcourswijziging zal ook van invloed kunnen zijn op de koers. Hoeveel invloed? Na 243 kilometer kennen we de opvolger van Luca Paolini. De wedstrijd volgen kan hier natuurlijk op WielerFlits.

Om 11.30 uur worden de renners door de organisatie weggevlagd. Tussen 17.10 uur en 17.45 uur is de verwachte aankomst, maar mocht het weer zicht dermate tegen de renners keren, dan moet u niet raar opkijken als we na zessen nog aan het koersen zijn. Onderweg liggen nog tien klimmetjes, waaronder de Kemmelberg van twee (de ‘normale’ en de steile) kanten. Gaat daar het verschil gemaakt worden deze Gent-Wevelgem?

De televisie-uitzending van Sporza begint om 13.30 uur op één. De NOS schakelt om 14.15 uur in op NPO1.

GW2

Links
Voorbeschouwing: Gent-Wevelgem 2016 (WielerFlits)

Website organisatie
Deelnemerslijst
Parcours

Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (Sporza)

Livestream (NOS.nl, vanaf 14.15 uur) – Wordt later toegevoegd

Gent-Wevelgem voor vrouwen 2016 (UCI Women’s World Tour)
Liveticker (DirectVelo)

Gent-Wevelgem Kattekoers 2016 (U23, beloften)
Voorbeschouwing (WielerFlits)
Liveticker (DirectVelo)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
331 Reacties
27-03-2016 14:30
Ik denk dat de twee groepen nog wel bij elkaar komen
27-03-2016 14:33
Wanneer krijgen de Belgische commentaren door dat er geen punt staat in LottoNL-Jumbo
27-03-2016 14:35
Dit bericht is verwijderd
27-03-2016 14:37
Movistar heeft weinig goeie renners voor dit werk, dus moet hij maar meedoen
27-03-2016 14:38
Amador doet het wel uitstekend.
27-03-2016 14:39
Dit bericht is verwijderd
27-03-2016 14:39
2e waaier peloton nu meer dan minuut achter, ben bang dat die niet meer terugkomen, of het moet nu snel stilvallen in 1e peloton.
27-03-2016 14:41
Waarom rijdt TLJ niet mee in groep 2?
Van Asbroeck is denk ik te slecht om op te rekenen.
27-03-2016 14:41
Tlj zijn echt de grootste rukkers ooit. Waarom rijden ze.nu op kop.in de.eerste.groep
27-03-2016 14:42
@Max
Niet, want ze denken ook dat Ten Dam naar nog rijdt.
27-03-2016 14:43
Tjallingi en van asbroeck rijden niet echt mee, komen op kop en gelijk weer eraf. Proberen zo iets af te stoppen volgens mij.
27-03-2016 14:44
Roompot er toch wel goed bij met Wesley Kreder en Berden de Vries.
27-03-2016 14:46
Waar leezer, van embden en wagner zijn, is ook de vraag, die moeten behoorlijk in waaiers kunnen rijden en zaten niet in waaier vanmarcke
27-03-2016 14:47
Vorig jaar was tlj slecht; hopelijk dit jaar niet NOG slechter.
27-03-2016 14:47
@tdola Op beeld is toch wel duidelijk te zien dat ze gewoon op hetzelfde tempo als de rest meerijden...
27-03-2016 14:48
Cannondale doet het trouwens helemaal 'goed'
27-03-2016 14:49
Is GAVIRIA nog in koers
27-03-2016 14:51
Waarschijnlijk gaan Van Asbroek en Tjallingii er op de Kemmel als een van de eersten vanaf en dan hebben ze het zitten
27-03-2016 14:57
2e groep komt wel degelijk dichterbij nu.
27-03-2016 15:00
Van Asbroeck was twee jaar geleden de beste continentale renner. Hij is er niet zichtbaar beter geworden, toch?
27-03-2016 15:03
Mooie koers. Maes, Kump, Amador, Westra er gewoon uitgereden.
27-03-2016 15:03
@assen: wie wordt wel zichtbaar beter bij LTJ... :P
27-03-2016 15:03
Hahaha prachtige reactie van Maes. @assen Mee eens, in potentie leek het een veel betere renner idd.
27-03-2016 15:03
Prachtig, hoe renners er vanaf pieren, ha ha.
27-03-2016 15:04
Het ziet er weer prima uit dit jaar !

Om te reageren moet je ingelogd zijn.