Volg hier Gent-Wevelgem 2016
zondag 27 maart 2016 om 11:15 Volg in Google

Volg hier Gent-Wevelgem 2016

De zomertijd is ingegaan, het is Eerste Paasdag, dus is het tijd voor Gent-Wevelgem. Regen en wind kenmerken deze Vlaamse klassieker, maar een lichte parcourswijziging zal ook van invloed kunnen zijn op de koers. Hoeveel invloed? Na 243 kilometer kennen we de opvolger van Luca Paolini. De wedstrijd volgen kan hier natuurlijk op WielerFlits.

Om 11.30 uur worden de renners door de organisatie weggevlagd. Tussen 17.10 uur en 17.45 uur is de verwachte aankomst, maar mocht het weer zicht dermate tegen de renners keren, dan moet u niet raar opkijken als we na zessen nog aan het koersen zijn. Onderweg liggen nog tien klimmetjes, waaronder de Kemmelberg van twee (de ‘normale’ en de steile) kanten. Gaat daar het verschil gemaakt worden deze Gent-Wevelgem?

De televisie-uitzending van Sporza begint om 13.30 uur op één. De NOS schakelt om 14.15 uur in op NPO1.

GW2

Links
Voorbeschouwing: Gent-Wevelgem 2016 (WielerFlits)

Website organisatie
Deelnemerslijst
Parcours

Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (Sporza)

Livestream (NOS.nl, vanaf 14.15 uur) – Wordt later toegevoegd

Gent-Wevelgem voor vrouwen 2016 (UCI Women’s World Tour)
Liveticker (DirectVelo)

Gent-Wevelgem Kattekoers 2016 (U23, beloften)
Voorbeschouwing (WielerFlits)
Liveticker (DirectVelo)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
331 Reacties
1 4 5 6 7 8 14
27-03-2016 16:00
Trek rijdt zichzelf even de vernieling in
27-03-2016 16:02
De Vries heel sterk, Terpstra ook weer heel goed op niveau, geweldige renner. Vanmarcke heeft al een flinke inspanning gedaan maar ziet er ook sterk uit, net als Cancellara.
27-03-2016 16:06
Tlj slaapt weer
27-03-2016 16:07
ALLE grote ploegen mee.
27-03-2016 16:07
TLJ komt tekort , geen slapen
27-03-2016 16:08
Vanmarcke mist de slag. TLJ in de achtervolging.

5 man vooruit: Benoot (Lotto-Soudal) , Brutt (Tinkoff) , Trentin (Ettix), Nizzolo (Trek) en Oss (BMC).
27-03-2016 16:08
Hopelijk koers niet beslist
27-03-2016 16:08
Zucht, het was haast te voorspellen.
27-03-2016 16:10
Benoot.. Fantastisch toch. Vroeg een paar dagen geleden nog zélf om een plekje in deze koers. Hier zit ie dan weer vooraan.
27-03-2016 16:10
Het doet gewoon pijn fan te zijn van tlj.
27-03-2016 16:10
Ik ben bang dat de koers nu wel beslist is...
27-03-2016 16:11
Altijd dat gejank om tlj, die eindeloze kritiek.
27-03-2016 16:11
Dimension data en tlj rijden dit denk ik wel dicht.
27-03-2016 16:11
Man man man, wat wordt er onwijs irritant gezaagd hier af en toe.

ON - Benoot op zich wel met een goeie groep weg omdat hij ze er eigenlijk 'gewoon' af moet kunnen rijden. Ik gok zo dat hij dat ook gaat doen redelijk ver voor de meet en hiermee de jaaghaas gaat worden voor de rest van de kanonnen. Benoot is iig wel de meest gedreven man dit jaar te Vlaanderen, ik vind dat hij wel een mooie overwinning verdient.
27-03-2016 16:12
Benoot = klasbak.
Gelukkig rijdt DD goed met TLJ
27-03-2016 16:12
Koers is nog lang niet beslist, Tankink en co goed bezig in de achtervolging, TLJ doet wat het moet doen. Sky heeft ook de slag gemist, en Dimension Data ook. (Om er maar 2 te noemen).

5 man vooruit met een voorsprong van 21 seconden : Benoot (Lotto-Soudal) , Brutt (Tinkoff) , Trentin (Ettix), Nizzolo (Trek) en Oss (BMC)
27-03-2016 16:13
@ Redactie > Wat mij betreft IP - ban je zo'n zeikerd vh type Assen live, of houden jullie van inhoudloze forumvervuiling ?
27-03-2016 16:13
Het is duidelijk dat het weer eind maart begin april is. De bloemetjes komen door, de vogeltjes fluiten vrolijk en lotto jumbo rijdt weer gaten dicht omdat ze de slag missen om uiteindelijk voor de 5e plek te sprinten en 8e te worden met Den Sep
27-03-2016 16:13
@Daan

v marcke de slag gemist.... LOL

Dit zijn toch niet de namen waar hij mee moet schuiven man...
27-03-2016 16:13
Eens met @RV. Benoot goede renner, ook zeer gedreven!
27-03-2016 16:14
De koers nu al beslist? Het is nog meer dan 60 km hoor. De echte beslissing valt waarschijnlijk op de Kemmel
27-03-2016 16:14
eeh.... het is nog 60k en de voorsprong is 17 seconden en men heeft het nu al over tlj faalt?
27-03-2016 16:14
Hoe durf je met droge ogen te beweren dat de koers nu beslist is omdat 5 man wegrijden van het peloton? lachwekkend..
27-03-2016 16:15
Ik zou als Sep ook niet mee willen zitten met deze groep. Te vroeg. Laat die mannen maar oproken en TLJ op kop. Na de Kemmelerberg liggen Tankink en co er toch af.
27-03-2016 16:15
Al mogen van asbroeck en tjallingi ook best meewerken ;)
1 4 5 6 7 8 14

Om te reageren moet je ingelogd zijn.