Volg hier Gent-Wevelgem 2016
zondag 27 maart 2016 om 11:15 Volg in Google

Volg hier Gent-Wevelgem 2016

De zomertijd is ingegaan, het is Eerste Paasdag, dus is het tijd voor Gent-Wevelgem. Regen en wind kenmerken deze Vlaamse klassieker, maar een lichte parcourswijziging zal ook van invloed kunnen zijn op de koers. Hoeveel invloed? Na 243 kilometer kennen we de opvolger van Luca Paolini. De wedstrijd volgen kan hier natuurlijk op WielerFlits.

Om 11.30 uur worden de renners door de organisatie weggevlagd. Tussen 17.10 uur en 17.45 uur is de verwachte aankomst, maar mocht het weer zicht dermate tegen de renners keren, dan moet u niet raar opkijken als we na zessen nog aan het koersen zijn. Onderweg liggen nog tien klimmetjes, waaronder de Kemmelberg van twee (de ‘normale’ en de steile) kanten. Gaat daar het verschil gemaakt worden deze Gent-Wevelgem?

De televisie-uitzending van Sporza begint om 13.30 uur op één. De NOS schakelt om 14.15 uur in op NPO1.

GW2

Links
Voorbeschouwing: Gent-Wevelgem 2016 (WielerFlits)

Website organisatie
Deelnemerslijst
Parcours

Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (Sporza)

Livestream (NOS.nl, vanaf 14.15 uur) – Wordt later toegevoegd

Gent-Wevelgem voor vrouwen 2016 (UCI Women’s World Tour)
Liveticker (DirectVelo)

Gent-Wevelgem Kattekoers 2016 (U23, beloften)
Voorbeschouwing (WielerFlits)
Liveticker (DirectVelo)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
331 Reacties
27-03-2016 12:58
de kopgroep van 5 gaat naar 9 minuten voorsprong.
27-03-2016 13:01
Colbrelli top 5? Dat zou je wel met recht een enorme verrassing kunnen noemen!

Ik snap vooral niet, misschien is hier al gepraat, dat Hofland én Groenewegen niet opgesteld worden. Op geen enkele manier is dat logisch.. Ja, tenzij ze ook ziekjes zijn.

Benieuwd met wie Trek straks gaat sprinten (áls er gesprint wordt). Nizzolo lijkt me de man, maar ze hebben ook Bonifazio en Theuns. En wat doet Cancellara als ie mee is maar 1,2 of alle 3 achter hem in de groep zitten.. Nog een vraag hierover: met mogelijke waaiers kan je beter 1 iemand (naast Cancellara) aanwijzen om te beschermen. Drie sprinters lijkt me wat veel, misschien kunnen ze er één aan TLJ lenen vandaag ;)
27-03-2016 13:07
@LL Volgens mij was het nooit de bedoeling dat Groenewegen of Hofland hier zouden gaan rijden, dus het lijkt me niet dat het met ziekte te maken heeft. Inderdaad een vreemde keuze. Misschien twijfelen ze of Hofland de afstand aan kan en willen ze Groenewegen niet over belasten?
27-03-2016 13:14
@ LL & Reynaerde:
een van de 2 was toch logischer geweest ja. nu hebben ze alleen maar een kansje bij harde koers en slecht weer en helemaal niemand voor als het een sprint wordt. gelukkig waait het, wat de kans op een sprint behoorlijk verkleint, maar dat wist TLJ natuurlijk ook niet toen ze de opstelling maakte.
27-03-2016 13:18
Had dan Groenewegen niet in de Driedaagse opgesteld..

Ik ben echt niet van het "zomaar" bekritiseren van TLJ, maar ik snap hier echt niets van. Hofland zou wel San Remo rijden (was toen overigens wel ziek). Dat lukte niet, maar je moet toch ergens je koershardheid opdoen. Nu is het alles of niets in de Scheldeprijs, en een eventuele top 10 was voor beiden al een confidence boost geweest hier.
27-03-2016 13:22
Hopen op veel waaiers. Westra zit in ieder geval al mooi vooraan.
27-03-2016 13:28
Wuyts: "niet een ploeg start hier zonder sprinter"

Toch wel, er is er één die dapper weerstand biedt tegen het overheersende gezonde verstand ;)
27-03-2016 13:32
Gaviria heeft de Vlaamse bodem al geraakt
27-03-2016 13:36
Volgens mij is er bij het aantrekken van Groenewegen gecommuniceerd dat hij de eerste periode van het jaar geen WT koersen zou rijden. Ze gaan blijkbaar voorzichtig met hem om.

Ik had hem of Hofland hier trouwens ook graag gezien.
27-03-2016 13:47
Off: Nu maar hopen dat er hier niemand verdwaald, maar ik heb me suf gelachen om dit feitje:

http://nos.nl/artikel/2095376-eritrese-renner-verdwaalt-in-e3-harelbeke.html

Ook ik zit helaas met schoonfamilie opgescheept, maarja... De vrouw wil af en toe ook wat ;)
27-03-2016 13:50
Eigenlijk eens met de rest van de volgers. Enige wat ik kan bedenken, is dat bij een sprint er zoveel concurrentie bij zit dat zelfs top10 lastig wordt voor Hofland of Groenewegen, terwijl je nu bij zware wedstrijd een extra helper voor Vanmarcke hebt. Geen idee of één zo'n extra kracht veel kan uitrichten. Zeker niet als je bijv naar de teams van Etixx en BMC kijkt.

Wie weet. Bij podium Vanmarcke was het een fantastische keuze. Anders blijven we met onze vragen zitten.
27-03-2016 13:52
Cofidis hier wel bij toch? Niet uitgenodigd voor de e3 en ook niet voor de ronde vgm. Aparte keuze.
27-03-2016 13:57
peloton in 3 stukken
27-03-2016 14:03
Wippert eerste waaier?
27-03-2016 14:05
De kleppers in de eerste waaier
27-03-2016 14:18
Wie van tlj in 1e waaier?
27-03-2016 14:21
@tdola volgensmij van asbroeck en tjallingii
27-03-2016 14:22
Tjalingii en van Asbroeck, geen Sep!
27-03-2016 14:22
Stybar, Boom, Vanmarcke in de 2e groep
27-03-2016 14:23
Lijkt mij Van Asbroeck en Tjallingii voor TLJ in het eerste peleton, Vanmarcke in het tweede.
27-03-2016 14:25
De vraag is wel waarom Tjallingii en Van Asbroeck meedraaien in de eerste groep
27-03-2016 14:25
voor wie er niets van heeft meegekregen, Roglic verliest nipt in een sprintje met twee met Tsatevich in Catalonie.
27-03-2016 14:27
Teunissen, vanmarcke en tankink in 2e waaier van tlj denk ik
27-03-2016 14:28
@thijs

Bij het waaierrijden, kan je beter meedraaien. Anders zit je constant in de wind en loop je risico gelost te worden.
27-03-2016 14:30
Bij waaierrijden moet je meedraaien. Van asbroeck als sprinter is voor tlj gunstig in de eerste groep.

Om te reageren moet je ingelogd zijn.