Volg hier Gent-Wevelgem 2016
zondag 27 maart 2016 om 11:15 Volg in Google

Volg hier Gent-Wevelgem 2016

De zomertijd is ingegaan, het is Eerste Paasdag, dus is het tijd voor Gent-Wevelgem. Regen en wind kenmerken deze Vlaamse klassieker, maar een lichte parcourswijziging zal ook van invloed kunnen zijn op de koers. Hoeveel invloed? Na 243 kilometer kennen we de opvolger van Luca Paolini. De wedstrijd volgen kan hier natuurlijk op WielerFlits.

Om 11.30 uur worden de renners door de organisatie weggevlagd. Tussen 17.10 uur en 17.45 uur is de verwachte aankomst, maar mocht het weer zicht dermate tegen de renners keren, dan moet u niet raar opkijken als we na zessen nog aan het koersen zijn. Onderweg liggen nog tien klimmetjes, waaronder de Kemmelberg van twee (de ‘normale’ en de steile) kanten. Gaat daar het verschil gemaakt worden deze Gent-Wevelgem?

De televisie-uitzending van Sporza begint om 13.30 uur op één. De NOS schakelt om 14.15 uur in op NPO1.

GW2

Links
Voorbeschouwing: Gent-Wevelgem 2016 (WielerFlits)

Website organisatie
Deelnemerslijst
Parcours

Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (Sporza)

Livestream (NOS.nl, vanaf 14.15 uur) – Wordt later toegevoegd

Gent-Wevelgem voor vrouwen 2016 (UCI Women’s World Tour)
Liveticker (DirectVelo)

Gent-Wevelgem Kattekoers 2016 (U23, beloften)
Voorbeschouwing (WielerFlits)
Liveticker (DirectVelo)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
331 Reacties
1 8 9 10 11 12 14
27-03-2016 16:57
Sagan zal nu wel geklopt worden door Cancellara.

Maar onvoorstelbaar hoe sterk Sagan is op dit moment. Dan moet je toch echt koersen kunnen winnen. Zou echt weer een gemiste kans zijn.
27-03-2016 16:57
Mij lijkt dit het trio. Dat wordt moeilijk winnen voor Vanmarcke … ...
27-03-2016 16:57
'Die Rus' zit wel mooi in het wiel van Sagan, Cancellara en Vanmarcke nu :p
27-03-2016 16:57
Nu maar Etix afkraken?
27-03-2016 16:58
Etixx weer met 5 mannen in de groep. Die moeten alles weer alleen gaan doen.

Edit: Ze krijgen wat hulp zo lijkt het, maar voor hoelang?
27-03-2016 16:58
Etix is flink op kop aan het rijden. Ze zijn nog niet weg hoor
27-03-2016 16:58
Terpstra doet wel erg veel achtervolgingswerk de afgelopen wedstrijden
27-03-2016 17:00
Nice, 3 klasbakken voorin die allemaal mogen winnen!
27-03-2016 17:00
Kuznetsov gaat dat hier gemakkelijk halen. :D
27-03-2016 17:00
Cancellara telt voor 5 en sagan is ook erg sterk. Etixx mag alles gaan opknappen
27-03-2016 17:00
Ik heb overigens nooit gezegd dat het dom was van die Rus om weg te rijden, maar hij heeft wel hard afgezien me dunkt
27-03-2016 17:00
@purito

Hij leek Cancellara inderdaad wel heel makkelijk te volgen.
27-03-2016 17:00
Terpstra en Boonen begrijpen vast weer niet dat niemand ze wil helpen ;)
27-03-2016 17:00
Dit bericht is verwijderd
27-03-2016 17:00
Zit Gaviria daar ook nog? Rijden nu met vijf, maar voor wie?
27-03-2016 17:00
Ze zullen wel weer boos zo zijn bij Etixx
27-03-2016 17:01
Neehoor, weer alleen Etixx, maar nu rijdt wel iedereen mee. Geleerd van de E3.
27-03-2016 17:01
Er zit nu toch wel een flink treintje van Etixx achter hoor, dat lijkt me toch nog heel lastig te worden.
27-03-2016 17:01
Sagan zeker weer de sterkste. Vanmarcke en TLJ verdienen tot op heden complimenten voor deze koers. En stiekem geniet ik er enorm van dat Etixx het alleen moet doen!
27-03-2016 17:01
Coquard, 55 kg zit gewoon nog in de tweede groep. Heel erg sterk deze week.
27-03-2016 17:02
Boonen zal idd wel weer mopperen na afloop. Maar een goede Boonen was mee geweest vooraan.
27-03-2016 17:02
Zonde idd dat Vanmarcke al weg sprong daar. Hopen op overwinning voor Sagan!
27-03-2016 17:03
Etixx gwn niet goed genoeg. Stybar, terpstra of boonen hadden mee moeten zitten
27-03-2016 17:03
Hup Trio & megaheld Kuzny !
27-03-2016 17:03
Kuznetsov rijdt gewoon mee.
1 8 9 10 11 12 14

Om te reageren moet je ingelogd zijn.