Volg hier Gent-Wevelgem 2016
zondag 27 maart 2016 om 11:15 Volg in Google

Volg hier Gent-Wevelgem 2016

De zomertijd is ingegaan, het is Eerste Paasdag, dus is het tijd voor Gent-Wevelgem. Regen en wind kenmerken deze Vlaamse klassieker, maar een lichte parcourswijziging zal ook van invloed kunnen zijn op de koers. Hoeveel invloed? Na 243 kilometer kennen we de opvolger van Luca Paolini. De wedstrijd volgen kan hier natuurlijk op WielerFlits.

Om 11.30 uur worden de renners door de organisatie weggevlagd. Tussen 17.10 uur en 17.45 uur is de verwachte aankomst, maar mocht het weer zicht dermate tegen de renners keren, dan moet u niet raar opkijken als we na zessen nog aan het koersen zijn. Onderweg liggen nog tien klimmetjes, waaronder de Kemmelberg van twee (de ‘normale’ en de steile) kanten. Gaat daar het verschil gemaakt worden deze Gent-Wevelgem?

De televisie-uitzending van Sporza begint om 13.30 uur op één. De NOS schakelt om 14.15 uur in op NPO1.

GW2

Links
Voorbeschouwing: Gent-Wevelgem 2016 (WielerFlits)

Website organisatie
Deelnemerslijst
Parcours

Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (Sporza)

Livestream (NOS.nl, vanaf 14.15 uur) – Wordt later toegevoegd

Gent-Wevelgem voor vrouwen 2016 (UCI Women’s World Tour)
Liveticker (DirectVelo)

Gent-Wevelgem Kattekoers 2016 (U23, beloften)
Voorbeschouwing (WielerFlits)
Liveticker (DirectVelo)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
331 Reacties
27-03-2016 17:15
Dit bericht is verwijderd
27-03-2016 17:15
Wheely: wat een onzin. Iedereen bij Etixx rijdt toch gewoon mee buiten Gaviria. Als hij niet op kop had willen rijden, had hij mee moeten zijn over de Kemmel.
27-03-2016 17:15
Tinkoff terecht woest op jury. Belgische motoren, bah.

Terpstra moet daar weg.
27-03-2016 17:15
Weer een spannende koers zo, Etixx staat voorlopig schaak op eigen terrein
27-03-2016 17:15
Hopen dat ze het redden gun het iemand van Etixx het in ieder geval niet, al is dat voornamelijk omdat ze die vreselijke klootzak van een Lefevere hebben.
27-03-2016 17:16
@Wheely Ja dat krijg je als je Gaviria in je ploeg hebt. Ik neem aan dat ie volgende week voor zichzelf mag rijden.
27-03-2016 17:17
@Wheely
Etixx gaat zelf ook teveel mee in de "gaviria-gekte" naar mijn inziens.
Zijn tijd komt nog wel, nu moet je gewoon niet gokken op zo iemand die 5 dagen geleden er nog werd uitgesprint door bijna iedereen.
27-03-2016 17:18
Motors rijden weg, voorsprong loopt op. Het is te overduidelijk.
27-03-2016 17:18
Hij had ook mee moeten zijn ASB maar kreeg daarvoor al het idee dat hij niet voor zichzelf gestart is. Vind ik jammer.
27-03-2016 17:19
Man echt... Wat een triestige bedoening van etixx.. met zoveel man en gewoon seconden verliezen..
27-03-2016 17:19
Stuntpiloot - 27 maart 2016 om 15:19
en inplaats van zitten zeuren, ga eerst is supporten! Na de finish kan je altijd nog oordelen hoe ze het gedaan hebben.

Zo zie je maar weer dat gebash al halverwege de koers.....

27-03-2016 17:19
@WHeelerfan
Ze rijden wel tegen drie van de beste hardrijders ter wereld, hè?
27-03-2016 17:21
Wheelerfan_
27-03-2016 17:21
Dit zijn echt de drie die ik het het meest gun. Het liefst nog Sagan, die verdient het echt na al die tweede plaatsen. Over het algemeen de beste tot nu toe dit voorjaar.
27-03-2016 17:21
@wheelerfan
Hé kindje, zo is het wel genoeg ;).
27-03-2016 17:21
Ik heb zo'n gevoel dat die kuznetsov gaat winnen......
27-03-2016 17:21
@Elrick

Ja so? Ze rijden met meer en geen kleine namen en ze verliezen gewoon.. das enorm pijnlijk gewoon..
27-03-2016 17:21
Motoren hielden gewoon in om de boel op sleep te nemen, sowieso weg met overbodige motoren, zag er toenstraks 10 rond Kuzny hangen. Het is natuurlijk wel een legende maar dat is toch iets erover niet ?
27-03-2016 17:22
Is er al meer duidelijkheid over Boom of?
27-03-2016 17:22
de beurten van Sagan zijn een stuk korter dan die van Cancellara en Vanmarcke. op zo'n manier wil je toch niet winnen? ;)
edit; hij draait al weer beter mee, en dwingt zelfs kuznetsov zijn werk te doen. :)
27-03-2016 17:22
Wheelrfan doe eens stoppen.

Prachtige elitegroep.
27-03-2016 17:22
@Wheelerfan
Ze hebben één mannetje meer, dat valt best mee. Het is vrij logisch dat ze verliezen.
27-03-2016 17:23
Er waaien der veel af in het tweede groepje. Allemaal in het voordeel van de mannen vooraan, steeds minder mensen die kunnen werken.
27-03-2016 17:23
@ Wheelerfan: Gek hé tegen 3 van die sterke mannen,
27-03-2016 17:24
Ik denk dat de RVV wel eens tactisch zou gespeeld kunnen worden. Etixx en Sky zullen het slim moeten aanpakken.

Om te reageren moet je ingelogd zijn.