Volg hier eerste etappe in de Volta Ciclista a Catalunya 2015
maandag 23 maart 2015 om 12:00 Volg in Google

Volg hier eerste etappe in de Volta Ciclista a Catalunya 2015

De aandacht van de wielerwereld verschuift vandaag van Italië (Milaan-San Remo) naar Spanje voor de Volta Ciclista a Catalunya.
Liefhebbers van bergetappes komen hier zonder twijfel aan hun trekken, want het etappeschema telt maar liefst 26 gecategoriseerde bergen.

Ook het deelnemersveld is om je vingers bij af te likken. De week lange rittenkoers begint vandaag met een 185,2 kilometer lange heuvelrit met start en finish in Calella. Op het programma staan bergjes en heuvels van eerste, tweede en derde categorie. Vorig jaar ging de zege in dezelfde rit naar Luka Mezgec. Volg hier het verloop van de etappe.

catalunya etappe 1

Links
Voorbeschouwing
Informatie etappe 1
Deelnemerslijst

Liveticker (Organisatie, Spaans)
Liveticker (Sporza)
Liveticker (Biciciclismo, Spaans)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
131 Reacties
1 2 3 6
23-03-2015 12:13
Benieuwd naar het camerawerk!
23-03-2015 12:24
Rojas FTW
23-03-2015 12:26
@Wheely
Haha, dat was inderdaad vrij episch destijds.
23-03-2015 12:29
@Wheely, Was dat toen die etappe waar ze volledig de finish misten?
23-03-2015 12:38
Ben ik de enige waarin de liveticker van Sporza steeds in het scherm van wielerflits opent ipv in een nieuwe tab?

ON: Ben benieuwd naar de etappe van vandaag, als er flink tempo gemaakt gaat worden zie ik een Gasparotto nog wel eens verrassen :)
23-03-2015 12:41
@Utrecht19, 123p
Ja klopt!
[url=https://www.youtube.com/watch?v=TM7kcHzk_8c&feature=player_detailpage#t=722]link[/url]
23-03-2015 12:44
Zal weinig te doen zijn aan Gianni Meersman.
23-03-2015 12:48
Moet hij wel eerst starten....
23-03-2015 12:51
Mezgec maakt weer een goeie kans hoor en kan Caleb de bergjes over komen met de besten?

Mezgec Rojas vd Sande
23-03-2015 13:00
Het is echt goed zoeken naar de sprinters in dit deelnemersveld. Een Coquard nog en dan hebben we ze wel gehad denk ik.
23-03-2015 13:00
mezgec of coquard
23-03-2015 13:02
@Luuuuuuuuuuuuuuuuuukkkkkkkkkk

Heb ik ook last van! Als ik een ander artikel wil lezen moet ik Wflits opnieuw openen, terwijl in het oude systeem de tickers altijd in een nieuw tabblad openden.
23-03-2015 13:05
Dit bericht is verwijderd
23-03-2015 13:05
Kijk eens aan: Wout Poels pakt de eerste bonificatieseconden. Die heeft plannen!
23-03-2015 13:07
Roche tweede bij die sprint: denk dat het teamorders zijn om concurrenten van Froome niet te veel boni's cadeau te doen. Dan Martin wordt nu 3e bijvoorbeeld.
23-03-2015 13:07
Dit bericht is verwijderd
23-03-2015 13:21
Valverde zal wel stijve beentjes hebben nadat hij gisteren nog Milaan-San Remo heeft gereden...
23-03-2015 13:28
Keizer maar weer eens in een kopgroepje geslopen:)
23-03-2015 13:28
Keijzer in de kopgroep
23-03-2015 13:29
Meersman doet niet eens mee, dat is al een paar keer gezegd. Hoe komt iedereen daar toch bij?
23-03-2015 13:32
Leuk groepje met Fröhlinger, Rolland, Keizer, Polanc, Vorobyev, Senni, Sarmiento en Laborie op 25 seconden voorsprong.
23-03-2015 13:33
Deze ochtend pas van startlijst gehaald op Procyclingstats, dus geen domme fout, Ciclismo!
23-03-2015 13:33
Nu al medelijden met de renners die met de Gendt in de kopgroep zitten. Leuk dat Keizer zijn neus weer aan het venster steekt.
23-03-2015 13:34
Komt dit ook nog ergens live op tv of alleen Eurosport player?
23-03-2015 13:36
Orica probeert gat dicht te rijden, nog maar 25 segundos. Zometeen weer tussensprint, misschien daarna kans voor vluchters.
1 2 3 6

Om te reageren moet je ingelogd zijn.