Volg hier E3 Harelbeke 2016
vrijdag 25 maart 2016 om 12:00 Volg in Google

Volg hier E3 Harelbeke 2016

Op deze Goede Vrijdag staat E3 Harelbeke op het programma. De koers maakt sinds een paar jaar deel uit van de WorldTour en is een soort mini-Ronde van Vlaanderen. Wie levert de beste generale repetitie af?

Met de Oude Kwaremont als scherprechter én het slechte weer, mag de wielerfan zich opmaken voor een mooie editie van de E3 Harelbeke. Vorig jaar ging Geraint Thomas met de zege aan de haal, maar hij is er dit jaar niet bij. Welke kanonnen maken nu de koers?

Het startschot klinkt om 12.15, terwijl men de aankomst tussen 16.56 en 17.30 verwacht. Sporza begint op Één om 14.15 met de live-uitzending, terwijl Eurosport 2 om 15.00 begint. Bespreek op WielerFlits het verloop van de etappe.

Hellingen E3 Harelbeke 2016
Na 30 km – Katteberg (0,6 km aan 6,7%, max 8%)
Na 92 km – La Houppe (3,4 km aan 3,3%, max 10%)
Na 108 km – Oude Kruisberg (0,8 km aan 4,8%, max 9%)
Na 116 km – Knokteberg (1,5 km aan 5,3%, max 13,3%)
Na 120 km – Hotondberg (1,2 km aan 4%, max 8%)
Na 128 km – Kortekeer (1 km aan 6,5%, max 17%)
Na 132 km – Taaienberg (0,6 km aan 9,5%, max 18%)
Na 139 km – Boigneberg (2,2 km aan 5,8%, max 15%)
Na 143 km – Eikenberg (1,2 km aan 5,5%, max 11%)
Na 148 km – Stationsberg (0,5 km aan 3,2%, max 5,7%)
Na 160 km – Kapelberg (0,9 km aan 4%, max 7%)
Na 164 km – Paterberg (0,7 km aan 12%, max 20%)
Na 168 km – Oude Kwaremont (2,2 km aan 4,2%, max 11%)
Na 175 km – Karnemelkbeekstraat (1,5 km aan 4,9%, max 7,3%)
Na 186 km – Tiegemberg (1 km aan 6,5%, max 9%)

Kasseistroken E3 Harelbeke 2016
Na 28,7 km – Beaucarnestraat (1,2 km)
Na 30,7 km – Holleweg (1,5 km)
Na 42,2 km – Paddestraat (2,4 km)
Na 108 km – Oude Kruisberg (800 m)
Na 132 km – Taaienberg (650 m)
Na 143 km – Eikenberg (1,2 km)
Na 148 km – Stationsberg-Steenbeekdries-Mariaborrestraat (2,4 km)
Na 164 km – Paterberg (700 m)
Na 168 km – Oude Kwaremont (2,2 km)
Na 182,6 km – Varentstraat (2 km)

Links
Voorbeschouwing WielerFlits
Website organisatie
Deelnemerslijst
Parcours

Liveticker (Twitter-account organisatie)
Liveticker (Sporza)


Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
356 Reacties
1 4 5 6 7 8 15
25-03-2016 15:45
Cancellara heeft er wel weer zin in. Mooi om te zien. Als dat werkelijk Castelijns is die ik daar in zijn groepje zag zitten, dan moet hij er wel nog een hele zooi voorbij.
25-03-2016 15:47
Etixx dus toch weer met 5?
25-03-2016 15:47
Cancellara heeft geluk dat Styby lek rijdt want Etixx rijdt nu niet door
25-03-2016 15:47
Stybar iig weggevallen met pech
25-03-2016 15:48
Weinig vaart in de kopgroep.. Martin nu op kop, maar met dit tempo kan Cancellara zeker terugkomen lijkt me
25-03-2016 15:49
Op deze manier komt het peloton wel terug bij de kopgroep. Of anders Fabian wel met een solo. Zo hard rijdt de kopgroep niet door..
25-03-2016 15:49
Nog 60km. verschil 1,20
kopgroep waar Sky en Etix het sterkst lijken. Maar er wordt niet echt gereden.
Daarchter is onoverstichtelijk. Pelotonnetjes brokjes .
Stybar lek
25-03-2016 15:50
Pas maar op, hij heeft weleens gekkere dingen gedaan!

Maar puur op basis van wat ik lees zijn er renners die voorlopig lekker meeglijden (Boom, Terpstra, Benoot) en renners die nog geen trap te veel hebben gedaan (Sagan, Pozzato en Kristoff).. Of is dit een totaal foute inschatting? Het is nog ver, dus die vorige move hoefde niet perse voor stress te zorgen bij die laatste drie.
25-03-2016 15:50
'Terugkomen' is niet terug in wedstrijd komen hé, als de zogenoemde finale echt losbarst zal hij er als eerste van de favorieten af moeten. Als dit niet het geval is kennen we dé grote favoriet voor al wat er nog komen moet want dan is hij echt in supervorm.
25-03-2016 15:50
Langeveld volgens mij ingehaald door groepje Cancellara. Niet goed.
25-03-2016 15:51
De Kort zit ook bij Cancellara.
25-03-2016 15:51
De Cauwer:
[quote]Cancellara mag terugkomen van de andere ploegleiders, want hij zal dan toch te veel krachten verspeeld hebben.[/quote]

Dat lijkt me logisch, maar het blijft Cancellara.. Wat moet Etixx nu doen? Ik zou hem toch niet zomaar laten terugkomen.
25-03-2016 15:52
Cancellara nooit terug laten komen natuurlijk, dikke kans dat het weer een solo wordt.
25-03-2016 15:53
nog 57km 1 min .
25-03-2016 15:53
Cance ligt er niet zomaar af ook niet na een inspanning. Z'n vorm tot nu toe geeft aan dat hij top is.
25-03-2016 15:53
Benoot oogt heel erg sterk zeg. Moet zich echt inhouden.
25-03-2016 15:54
Benoot ook weer berenwerk, helemaal niet nodig vind ik. Als ploegleider moet je zo'n jongen om dit moment even opdragen niet op kop te komen, de koers is nog lang.
25-03-2016 15:55
Waar zit Stybar momenteel?
25-03-2016 15:55
Stybar volgens mij tussen G1 en P, al een tijdje niet gezien.

Edit: moet toch in het peloton zitten denk ik.
25-03-2016 15:55
Kristoff en Sagan in de kopgroep?
25-03-2016 15:57
Het is Tjaliingi die met Vanmarcke mee zit in de 1e groep, niet Wijnants
25-03-2016 15:57
Boy van Poppel ook in eerste groep. Kristoff in peloton.
25-03-2016 15:57
Gewoon peloton (inclusief Cancellara en Stybar vermoed ik) achter de kopgroep en dat verschil is niet al te groot.
25-03-2016 15:57
Tjallingii bij Vanmarke zegt Sporza. Ook van Poppel voorin.
25-03-2016 15:57
Boom zit er goed bij. Die lijkt enorm sterk!
1 4 5 6 7 8 15

Om te reageren moet je ingelogd zijn.