Volg hier E3 Harelbeke 2016
vrijdag 25 maart 2016 om 12:00 Volg in Google

Volg hier E3 Harelbeke 2016

Op deze Goede Vrijdag staat E3 Harelbeke op het programma. De koers maakt sinds een paar jaar deel uit van de WorldTour en is een soort mini-Ronde van Vlaanderen. Wie levert de beste generale repetitie af?

Met de Oude Kwaremont als scherprechter én het slechte weer, mag de wielerfan zich opmaken voor een mooie editie van de E3 Harelbeke. Vorig jaar ging Geraint Thomas met de zege aan de haal, maar hij is er dit jaar niet bij. Welke kanonnen maken nu de koers?

Het startschot klinkt om 12.15, terwijl men de aankomst tussen 16.56 en 17.30 verwacht. Sporza begint op Één om 14.15 met de live-uitzending, terwijl Eurosport 2 om 15.00 begint. Bespreek op WielerFlits het verloop van de etappe.

Hellingen E3 Harelbeke 2016
Na 30 km – Katteberg (0,6 km aan 6,7%, max 8%)
Na 92 km – La Houppe (3,4 km aan 3,3%, max 10%)
Na 108 km – Oude Kruisberg (0,8 km aan 4,8%, max 9%)
Na 116 km – Knokteberg (1,5 km aan 5,3%, max 13,3%)
Na 120 km – Hotondberg (1,2 km aan 4%, max 8%)
Na 128 km – Kortekeer (1 km aan 6,5%, max 17%)
Na 132 km – Taaienberg (0,6 km aan 9,5%, max 18%)
Na 139 km – Boigneberg (2,2 km aan 5,8%, max 15%)
Na 143 km – Eikenberg (1,2 km aan 5,5%, max 11%)
Na 148 km – Stationsberg (0,5 km aan 3,2%, max 5,7%)
Na 160 km – Kapelberg (0,9 km aan 4%, max 7%)
Na 164 km – Paterberg (0,7 km aan 12%, max 20%)
Na 168 km – Oude Kwaremont (2,2 km aan 4,2%, max 11%)
Na 175 km – Karnemelkbeekstraat (1,5 km aan 4,9%, max 7,3%)
Na 186 km – Tiegemberg (1 km aan 6,5%, max 9%)

Kasseistroken E3 Harelbeke 2016
Na 28,7 km – Beaucarnestraat (1,2 km)
Na 30,7 km – Holleweg (1,5 km)
Na 42,2 km – Paddestraat (2,4 km)
Na 108 km – Oude Kruisberg (800 m)
Na 132 km – Taaienberg (650 m)
Na 143 km – Eikenberg (1,2 km)
Na 148 km – Stationsberg-Steenbeekdries-Mariaborrestraat (2,4 km)
Na 164 km – Paterberg (700 m)
Na 168 km – Oude Kwaremont (2,2 km)
Na 182,6 km – Varentstraat (2 km)

Links
Voorbeschouwing WielerFlits
Website organisatie
Deelnemerslijst
Parcours

Liveticker (Twitter-account organisatie)
Liveticker (Sporza)


Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
356 Reacties
25-03-2016 16:52
De oude Boonen was ook een leider die anderen mee aan het rijden kreeg en zelf ook kopwerk deed.
25-03-2016 16:52
Etixx durft niet te kiezen, de eenlingen hoeven niet en Cancellara boeit het niet.

De dappersten zitten vooraan, dat ze het uit mogen maken !
25-03-2016 16:53
Inderdaad, Terpstra kan nu doen wat hij het beste kan: hard rijden. Maar ik heb bij hem altijd het idee dat hij dat voor zichzelf beter kan dan voor zijn ploeggenoten.
25-03-2016 16:54
Styby trekt vol door, maar komt geen sikkepit dichterbij.
25-03-2016 16:55
Laf gedoe weer daar achter. Krijg ook het idee dat ze veel te snel tevreden zijn met een 3e plaats.
25-03-2016 16:55
Benoot rijdt hier duidelijk met het oog op volgende week.
25-03-2016 16:55
Anticlimax vind ik echt onzin. Niemand kon mee met Kwiatkowski en Sagan. Dus de sterksten in koers rijden voorop. Zo hoort het in mijn ogen.
25-03-2016 16:55
Dat gezever over 'tevreden met een 3e plaats' slaagt trouwens helemaal op niets, dan rijden ze geen meter meer op kop hé...
25-03-2016 16:56
Als eenling meerijden is tevreden zijn met een achtste plek.
25-03-2016 16:56
Ik snap ze wel, ik zou ook niet Drücker zo naar de eindstreep loodsen
25-03-2016 16:57
Nou er rijdt toch ook niemand op kop?
25-03-2016 16:58
@Tokstar Een situatie die zich eerder voordeed lag niet voor de hand, maar Boonen of Terpstra hadden zich moeten opofferen om Cancellera en Kwiatkowski van zich af te houden. Of je krijgt wat er nu gebeurt, hopen met een overtal de rest te kunnen terughalen en tot een sprint te komen.
25-03-2016 16:58
Nog 10 KM
kwiat En sagan rouleren naar 36 "
Daarchter jaagt Terpstra
25-03-2016 16:58
Oss zou inderdaad ook wel wat kunnen doen.
25-03-2016 16:59
De 2 die op dat moment nog de besten waren reden weg. De rest kon gewoon niet mee. Punt.


Ik hoop op Kwiatkowski nu, maar ik vrees er voor.
25-03-2016 16:59
Altijd zo'n laf gewauwel door niet te willen rijden omdat er een snelle bij zit. Dan rij je ze toch binnen schootsafstand en drum je vervolgens die snelle eraf ?
25-03-2016 16:59
Nu eindelijk een paar seconden eraf, maar het is te laat
25-03-2016 17:00
Toch rijdt Terpstra in zijn eentje harder dan de twee voorop samen. Dat geeft goede hoop voor Roubaix.
25-03-2016 17:00
Greg liet deze week zien dat op 7 km gaan net te vroeg is
Ultieme aanval op 5 km Van Canc. of Sep ?
25-03-2016 17:01
Begrijp niet dat Oss niet meewerkt, mag alleen Gva winnen bij bmc ?
25-03-2016 17:01
Het lijkt me toch vrij duidelijk dat Etixx met een 3e plaats genoegen neemt, anders had je Trentin of Boonen erbij moeten opofferen. Niet dat er wat mis mee is btw.
25-03-2016 17:03
Oké @janne6, ik ga akkoord, Etixx had Drucker moeten opofferen. Je hebt gelijk.

Serieus: leg me de redenering eens uit om te rijden met Terpstra en Stybar als je genoegen neemt met een 3e plek? Klopt gewoon niet hoor.
25-03-2016 17:03
Lars Boom trouwens één van de ergerlijkste renners in het peloton meen ik. Gaat nooit vol door met een ander in zijn wiel. De Kevin Pauwels van de weg.
25-03-2016 17:03
@janne6: Etixx kan moeilijk Drucker opofferen...
25-03-2016 17:03
MIsschien dat Etixx op 5km Trentin bijsteekt

Om te reageren moet je ingelogd zijn.