Volg hier Dwars door Vlaanderen 2015
woensdag 25 maart 2015 om 11:29 Volg in Google

Volg hier Dwars door Vlaanderen 2015

Met Dwars door Vlaanderen (1.HC) wordt vandaag het Belgische klassieke voorjaar hervat. De renners moeten 200 kilometer overbruggen en krijgen in totaal twaalf heuvels voor hun kiezen. Niki Terpstra kan voor een primeur zorgen door de eerste te worden die de Vlaamse semi-klassieker drie keer wint. Hij kwam vorig jaar en in 2012 juichend over de streep.

Op de Grote Markt van Roeselare klinkt om 11.45 uur het startschot. De finish in Waregem wordt verwacht tussen 16.20 en 16.50 uur. De wedstrijd wordt vooraf gegaan door een minuut stilte voor de slachtoffers van de vliegramp van gisteren in de Franse Alpen.

Sporza zendt de koers vanaf 14.20 uur live uit. Michel Wuyts en Karl Vannieuwkerke verzorgen het commentaar.

Links

Website organisatie
Startlijst
Voorbeschouwing Wielerflits

Liveticker (Sporza)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
453 Reacties
25-03-2015 15:20
Het is moeilijk te volgen inderdaad, wat er achter de groep Boom gebeurt. Hij is in ieder geval erg sterk, wil graag naar Kwiat toe en de rest kan zijn wiel niet houden.

Achter boom o.a. Quintana
25-03-2015 15:20
Het is nog wel 50 km. Misschien, zoals Sporza zegt, is Boom wel wat te nerveus en te vroeg gegaan.
25-03-2015 15:20
[b]Koers-Update°[/b] We hebben de Koplopers, Achtervolgers (waar Boom het te langzaam vind gaan), groep Devolder, Peloton dat in 3 groepen is verdeeld.
25-03-2015 15:20
Quintana (!) in het vierde groepje, dat terug komt op het derde groepje met Devolder.

Moet de Kwaremont nog komen.
25-03-2015 15:20
Quintana!!
25-03-2015 15:21
Kudos voor Quintana trouwens, mooi dat 'ie ook echt wil koersen en niet alleen wat ervaring opdoen.
25-03-2015 15:21
[b]Koers-Update°[/b] Achter groepje Boom heb je een groepje met Devolder, Debusschere. Daarachter hebben we een groepje met Nairo Quintana!
25-03-2015 15:22
[b]Koers-Update°[/b] Een groepje met o.a. Debusschere, Devolder, Van Keirsbulck en Jans zit achter het groepje-Boom. Daarachter een pakketje met Quintana.
25-03-2015 15:23
waoow , dat is een groot gat tussen de 3 kopgroepjes en het peleton, of wat daar nog van over is
25-03-2015 15:23
Samensmelting van de chaos achter kopgroep is aanstaande. Terpstra zit daar niet bij, Cav ook niet. Wellicht sluiten er nog meer aan.
25-03-2015 15:23
Waar is Terpstra gebleven eigenlijk?
25-03-2015 15:23
[b]Koers-Update°[/b] We hebben nu dus de 4 koplopers met Kwiatkowski, Theuns, Wallays en van Baarle. Daarachter het groepje Boom, daarachter groepje Devolder, daarachter groep Quintana.

De koplopers hebben 30 seconden voorsprong op de achtervolgers: Groep Boom.
25-03-2015 15:24
[i]edit redactie: niet doen[/i]
25-03-2015 15:24
[b]Koers-Update°[/b] De groep met Lars Boom gaat samensmelten met de Groep Devolder en de groep Quintana.
25-03-2015 15:24
Terpstra en Langeveld zijn weg
25-03-2015 15:25
Het ziet er mooi uit voor Theuns, Kwiatkowski en Van Baarle. Ik zie niet direct wie nu het gat dicht gaat rijden. Misschien als er na de Kwaremont een sterk groepje ontstaat zonder stoorzenders, maar anders zie ik Van Baarle hier voor het podium rijden.
25-03-2015 15:25
[quote]Etixx zo zwak!![/quote]
De kans dat Kwiatkowski wint vandaag lijkt me aanzienlijk. Maar ga vooral door...
25-03-2015 15:25
[b]Koers-Update°[/b] Nog 42,5 km, we gaan richting de oude Kwaremont
25-03-2015 15:26
[i]edit redactie: niet doen[/i]
25-03-2015 15:26
@vlek
Theuns is ook vrij rap natuurlijk... Al kan de wereldkampioen ook wegrijden natuurlijk.
25-03-2015 15:27
[b]Koers-Update°[/b] We hebben nu de kopgroep die 40 seconden voorsprong heeft op Amador en een Katoesja renner. Daarachter een groter groepje met o.a. Devolder, Boom en Debusschere.
25-03-2015 15:27
Mooie troll dat je bent Sportfan_ je zou bijna knuffelbaar worden zo schattig. Kwait heeft toch echt wel een verdomd goede eindspurt.
25-03-2015 15:28
[b]Koers-Update°[/b] Voorsprong van de kopgroep stijgt naar 50 seconden, we gaan richting de oude Kwaremont.
25-03-2015 15:28
Na een zware wedstrijd schat ik Kwiat het hoogst in. Als het überhaupt een sprint van die drie gaat worden en er niemand weg rijdt (Go Dylan!).
25-03-2015 15:28
het is toch ongeloofelijk, elke keer als ik een koers zie dit jaar wordt die mede-gekleurd door nederlandse renners die in buitenlandse ploegen rijden

Om te reageren moet je ingelogd zijn.