Volg hier Dwars door Vlaanderen 2015
woensdag 25 maart 2015 om 11:29 Volg in Google

Volg hier Dwars door Vlaanderen 2015

Met Dwars door Vlaanderen (1.HC) wordt vandaag het Belgische klassieke voorjaar hervat. De renners moeten 200 kilometer overbruggen en krijgen in totaal twaalf heuvels voor hun kiezen. Niki Terpstra kan voor een primeur zorgen door de eerste te worden die de Vlaamse semi-klassieker drie keer wint. Hij kwam vorig jaar en in 2012 juichend over de streep.

Op de Grote Markt van Roeselare klinkt om 11.45 uur het startschot. De finish in Waregem wordt verwacht tussen 16.20 en 16.50 uur. De wedstrijd wordt vooraf gegaan door een minuut stilte voor de slachtoffers van de vliegramp van gisteren in de Franse Alpen.

Sporza zendt de koers vanaf 14.20 uur live uit. Michel Wuyts en Karl Vannieuwkerke verzorgen het commentaar.

Links

Website organisatie
Startlijst
Voorbeschouwing Wielerflits

Liveticker (Sporza)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
453 Reacties
1 8 9 10 11 12 19
25-03-2015 15:28
Sportfan_, ga jij alsjeblieft de was uithangen! Er wordt hier een prachtig volgtopic gemaakt door Daan en jij komt weer met je achterlijke getroll de boel besmeuen. Kwiatkowski rijdt voorlopig in winnende positie, en rijdt voor Ettix. Houd die stinkende onzin nou eens voor je. @redactie, wanneer doen jullie eens iets aan deze clown?
25-03-2015 15:29
Beter Wallays nog even aan boord houden.
25-03-2015 15:29
[b]Koers-Update°[/b] Voorsprong van de kopgroep nu 1 minuut, we hebben de kopgroep, daarachter een groepje met 2 renners, daarachter de 'grote' groep met favorieten (zonder Terpstra en Cavendish)
25-03-2015 15:30
Zonde voor Boom dat hij de slag heeft gemist, lijkt zeer sterk.
25-03-2015 15:30
Boom los van de 2de groep, maar moet nu 55sec alleen dichtrijden
25-03-2015 15:31
[b]Koers-Update°[/b] Amador rijdt weg bij zijn medemakker, nu dus de kopgroep met daarachter Amador op een kleine minuut.
25-03-2015 15:31
Boom gaat in zijn eentje
25-03-2015 15:31
Kwiatkowski staat er goed voor.

Van Baarle draait zwaar, meestal een teken van tegen zijn max aan fietsen.
Wallays al veel voorop gereden, dus daar verwacht ik ook geen overwinning meer van.
25-03-2015 15:31
Mooie koers. Jammer dat de talenten van Roompot en Jumbo er niet meer bijzitten. Gelukkig dat Van Baarle zich mooi laat zien.
25-03-2015 15:32
[b]Koers-Update°[/b] Boom met een versnelling, niemand volgt. We hebben nu dus de kopgroep, daarachter Amador, een spartelende Katoesja renner en dan Boom, met daarachter de groep met Devolder, Debusschere en Quintana.
25-03-2015 15:32
[b]Koers-Update°[/b] We hebben de oude Kwaremont overleefd, de kopgroep is nog heel. Nog 38 km te gaan.
25-03-2015 15:33
[quote]het is toch ongeloofelijk, elke keer als ik een koers zie dit jaar wordt die mede-gekleurd door nederlandse renners die in buitenlandse ploegen rijden[/quote]
Waarom is dat ongelofelijk? We hebben een brede waaier aan toppers/subtoppers waarvan er slechts drie niet in buitenlandse dienst rijden. Zou juist ongelofelijk (vervelend) zijn als de koers nooit gekleurd werd door Nederlandse renners in buitenlandse dienst. Het gegeven dat toptalenten als Boom en Van Baarle het hier goed doen vind ik niet vreemd. Dat Terpstra, Langeveld en Hofland er niet meer zitten misschien wel, maar je weet niet wat er is voorgevallen natuurlijk.
25-03-2015 15:33
Dit bericht is verwijderd
25-03-2015 15:33
[b]Koers-Update°[/b] Versnelling van een Lotto-Soudal renner bij de groep met favorieten.
25-03-2015 15:33
Boom nog 33 seconden achterstand.
25-03-2015 15:34
[b]Koers-Update°[/b] Verschil van de kopgroep met L. Boom nu een kleine 35 seconden.
25-03-2015 15:34
Boom was duidelijk de sterkste man in die tweede groep en heeft zeker kans om dit te dichten. Ziet er goed uit en die vier gaan niet voluit nu. Beter had wel geweest als hij een Breschel-achtige mee had gekregen natuurlijk.
25-03-2015 15:35
Afgezien van Kwiatkowski valt Etixx hier toch wel wat tegen.
25-03-2015 15:35
Boom valt.
25-03-2015 15:35
Kak.
25-03-2015 15:35
Boom onderuit, dat was het dan.
25-03-2015 15:35
Dit bericht is verwijderd
25-03-2015 15:35
[b]Koers-Update°[/b] In de kopgroep weigeren de mannen van Wanty over te nemen, Kwiat en van Baarle nemen het op tegen L. Boom in de achtervolging die de voorsprong heeft gehalveerd (28 sec).
25-03-2015 15:35
@vlek, jejeje, we zeggen hetzelfde, met ongeloofelijk bedoelde ik dat er bijna geen (sub)toppers meer voor nederlandse ploegen rijden
25-03-2015 15:36
Boom valt
1 8 9 10 11 12 19

Om te reageren moet je ingelogd zijn.