Volg hier Dwars door Vlaanderen 2015
woensdag 25 maart 2015 om 11:29 Volg in Google

Volg hier Dwars door Vlaanderen 2015

Met Dwars door Vlaanderen (1.HC) wordt vandaag het Belgische klassieke voorjaar hervat. De renners moeten 200 kilometer overbruggen en krijgen in totaal twaalf heuvels voor hun kiezen. Niki Terpstra kan voor een primeur zorgen door de eerste te worden die de Vlaamse semi-klassieker drie keer wint. Hij kwam vorig jaar en in 2012 juichend over de streep.

Op de Grote Markt van Roeselare klinkt om 11.45 uur het startschot. De finish in Waregem wordt verwacht tussen 16.20 en 16.50 uur. De wedstrijd wordt vooraf gegaan door een minuut stilte voor de slachtoffers van de vliegramp van gisteren in de Franse Alpen.

Sporza zendt de koers vanaf 14.20 uur live uit. Michel Wuyts en Karl Vannieuwkerke verzorgen het commentaar.

Links

Website organisatie
Startlijst
Voorbeschouwing Wielerflits

Liveticker (Sporza)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
453 Reacties
25-03-2015 15:58
@mollema. Zo'n Beetje iedereen van LTJ is gevallen
25-03-2015 15:59
@ mollemarijden.
Er is niets aan de hand. Dit is slechts een voorbereidingskoers voor het grote werk straks. En voor de rest hebben ze een beetje pech door ziektes en valpartijen, moet je niets achter zoeken.
25-03-2015 15:59
[b]Koers-Update°[/b] Nog 20 km! Voorsprong van de kopgroep: 44 seconden.
25-03-2015 15:59
Maes
Van Keirsbulck
Benoot
Debusschere
Koeznetsov
Tsatevitsj
Amador
Drucker
Breschel
Lemoine en
Gatto.
25-03-2015 15:59
Ik ga weer switchen naar normale ticker hoor dit is me te vaag! :p
25-03-2015 15:59
Ik heb geen idee eigenlijk of Porse voorop rijdt, maar als Katusha meewerkt leek dat me een verklaring.

Edit: ah, voor Tsatevich dus.
25-03-2015 16:01
Misschien kloppen de tijden niet (a la catalonie-style) om de spanning erin te houden ;)
25-03-2015 16:01
[quote]En voor de rest hebben ze een beetje pech door ziektes en valpartijen, moet je niets achter zoeken.[/quote]
Inderdaad! Vandaag zou ik dat 'beetje' gezien de beelden alleen achterwege laten.
25-03-2015 16:01
[b]Koers-Update°[/b] Situatie is nog steeds hetzelfde, valt niet veel te melden. Kopgroep nog steeds bij elkaar, met daarachter de groep met Breschel op een dikke 35 seconden.
25-03-2015 16:02
[b]Koers-Update°[/b] Porse rijdt idd ook op kop @LL.
25-03-2015 16:02
Als het samenvloeit, wint Gatto dit spel.

Of Lemoine met een verrassingsaanval.
25-03-2015 16:02
Van Baarle dus niet?
25-03-2015 16:02
[b]Koers-Update°[/b] Ook de man van Cofidis werkt nu mee!
25-03-2015 16:02
Wrm ziet iedereen Kwiatkowksi winnen? Theuns rijdt super en is supersnel! Die rijdt hij er niet af hoor!
25-03-2015 16:03
[b]Koers-Update°[/b] Kopgroep met Theuns, van Baarle, Kwiatkowski en Wallays.
25-03-2015 16:03
Van Baarle rijd in de kopgroep

De lijst zijn de achtervolgers
25-03-2015 16:03
[b]Koers-Update°[/b] Ook Debusschere rijdt nu mee op kop van het achtervolgende groepje.
25-03-2015 16:04
@ vlek
Maar allee, ze liggen er wel weer bij hè..
25-03-2015 16:04
Respect voor Wallays. Overblijver uit de eerste vlucht en nog steeds voorop mee aan het draaien. Zal vast niet meer zo snel zijn als de rest maar toch
25-03-2015 16:04
[b]Koers-Update°[/b] Ondertussen keert er niemand terug van achterin dus zitten de kanshebbers voor Dwars door Vlaanderen 2015 in de kopgroep of in de achtervolgende groep.
25-03-2015 16:05
THEUNS wint! Of ik eet mijn schoen op! Wie is er sneller denken jullie?
25-03-2015 16:05
[b]Koers-Update°[/b] Voorsprong nu weer 40 seconden.
25-03-2015 16:06
Als je nu Van Baarle bent; ga je straks proberen Wallays eraf te rijden (bijvoorbeeld door het tempo op Nokere hoog te leggen) of is het gunstiger om je aanval te plaatsen op het moment dat hij er nog is zodat de andere twee het werk aan hem laten?
25-03-2015 16:06
[b]Koers-Update°[/b] Nog een kleine 16 km, ik verwacht natuurlijk wel een versnelling van Kwiat, en dan ben ik benieuwd of iemand van Topsport hem kan volgen..
25-03-2015 16:06
Theuns moet er wel 2 in bedwang zien te houden. Aan Wallays heeft hij niet veel meer.
Achtervolgers werken niet meer samen

Om te reageren moet je ingelogd zijn.