Volg hier Dwars door Vlaanderen 2015
woensdag 25 maart 2015 om 11:29 Volg in Google

Volg hier Dwars door Vlaanderen 2015

Met Dwars door Vlaanderen (1.HC) wordt vandaag het Belgische klassieke voorjaar hervat. De renners moeten 200 kilometer overbruggen en krijgen in totaal twaalf heuvels voor hun kiezen. Niki Terpstra kan voor een primeur zorgen door de eerste te worden die de Vlaamse semi-klassieker drie keer wint. Hij kwam vorig jaar en in 2012 juichend over de streep.

Op de Grote Markt van Roeselare klinkt om 11.45 uur het startschot. De finish in Waregem wordt verwacht tussen 16.20 en 16.50 uur. De wedstrijd wordt vooraf gegaan door een minuut stilte voor de slachtoffers van de vliegramp van gisteren in de Franse Alpen.

Sporza zendt de koers vanaf 14.20 uur live uit. Michel Wuyts en Karl Vannieuwkerke verzorgen het commentaar.

Links

Website organisatie
Startlijst
Voorbeschouwing Wielerflits

Liveticker (Sporza)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
453 Reacties
25-03-2015 15:41
[b]Koers-Update°[/b] In de kopgroep wordt nu vlekkeloos samengewerkt, ze geloven in de overwinning, ook de mannen van Wanty werken mee.
25-03-2015 15:42
Wynants ook opgehouden, bij die val van die kung (BMC) ofzo, stond hij in de buitenbocht in de kant
25-03-2015 15:42
@Daan
Topsport Vlaanderen ;)
25-03-2015 15:42
[b]Koers-Update°[/b] Achter de kopgroep hebben we een groep met Debuscchere, 2 mannen van Etixx en nog een handvol renners, meer info volgt.
25-03-2015 15:43
Ojaaa hahah sorry.. :p
25-03-2015 15:44
Knap, Van Baarle. Zou fijn zijn als 't eindelijk eens ging lukken met een jonge Nederlander bij Garmin.
25-03-2015 15:44
[b]Koers-Update°[/b] In de achtervolgende groep heb ik ook Breschel en Maes gespot.
25-03-2015 15:44
We kunnen ook weer even stilstaan bij de grootsheid van Kwiatkowski. Iemand op dit volgtopic zal het er wel niet mee eens zijn....... maar die wint de proloog van Parijs-Nice, wordt derde op een col, kleurt de koninginnerit, is ijzersterk in San Remo maar valt nota bene hard, en rijdt nu hier als topfavoriet rond...
25-03-2015 15:45
als het op sprintsnelheid aankomt dan wordt het 1) Theuns en 2) Kwiatkowski.

Maar er zullen ongetwijfeld nog aanvallen komen.
25-03-2015 15:45
[b]Koers-Update°[/b] ook Amador, Keirsbulck, Gatto zitten in de achtervolgende groep die 10 renners telt.
25-03-2015 15:46
[b]Koers-Update°[/b] Kwiatkowski ontsnapt aan een val, heeft wat schrik. We zijn begonnen aan de kasseienstrook Varent.
25-03-2015 15:46
@ LL, de meest veelzijdige/complete renner van het peloton. Kort gevolgd door Geraint Thomas imo.
25-03-2015 15:46
@horsm: Ja, zou uniek zijn voor Garmin dat een jonge Nederlander zich doorontwikkeld.
25-03-2015 15:46
Amador gaat komende zondag heel erg belangrijk worden voor Lobato, als die wilt winnen in Wevelgem.
25-03-2015 15:47
Die Amador is toch ook goed verdwaald zeg, hoe kom je als Costa-Ricaan op een druilerige dag in Maart op de Vlaamse kasseien verzeild;P
25-03-2015 15:47
[b]Koers-Update°[/b] Benoot rijdt zich ondertussen helemaal leeg in dienst van Debusschere, het is Benoot tegen de kopgroep waar iedereen zich inspant.
25-03-2015 15:48
@LL
Dan moet ie wel een stuk beter zijn dan zondag.
25-03-2015 15:48
@ QSM

Zou Cancellara en Sagan daar ook wel bij zetten..
25-03-2015 15:48
[b]Koers-Update°[/b] De voorsprong is ondertussen 8 seconden geslonken, met nog 27,5 km te gaan..
25-03-2015 15:49
[b]Koers-Update°[/b] De voorsprong van de koplopers bedraagt nog één enkele minuut.
25-03-2015 15:49
[b]Koers-Update°[/b] Kolobnev bevindt zich ook in de achtervolgende groep.
25-03-2015 15:51
Rijdt Cav nog ergens bij de voorste groepjes rond?

En my man Senechal? ;)
25-03-2015 15:51
[b]Koers-Update°[/b] De groep van de Belgische Kampioen loopt iets in door het dappere werk van Benoot.
25-03-2015 15:52
Niet overdrijven° ;)
25-03-2015 15:52
@LL, Cavendish uit beeld, wordt ook geen info over gegeven :(.

Om te reageren moet je ingelogd zijn.