Volg hier Dwars door Vlaanderen 2015
woensdag 25 maart 2015 om 11:29 Volg in Google

Volg hier Dwars door Vlaanderen 2015

Met Dwars door Vlaanderen (1.HC) wordt vandaag het Belgische klassieke voorjaar hervat. De renners moeten 200 kilometer overbruggen en krijgen in totaal twaalf heuvels voor hun kiezen. Niki Terpstra kan voor een primeur zorgen door de eerste te worden die de Vlaamse semi-klassieker drie keer wint. Hij kwam vorig jaar en in 2012 juichend over de streep.

Op de Grote Markt van Roeselare klinkt om 11.45 uur het startschot. De finish in Waregem wordt verwacht tussen 16.20 en 16.50 uur. De wedstrijd wordt vooraf gegaan door een minuut stilte voor de slachtoffers van de vliegramp van gisteren in de Franse Alpen.

Sporza zendt de koers vanaf 14.20 uur live uit. Michel Wuyts en Karl Vannieuwkerke verzorgen het commentaar.

Links

Website organisatie
Startlijst
Voorbeschouwing Wielerflits

Liveticker (Sporza)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
453 Reacties
1 2 3 19
25-03-2015 11:40
Bouhanni rijdt niet, Langeveld toch wel. Nederlands podium vandaag? ;)

Dark horse (ik zeg t gewoon nog een keer): Senechal.

Ik zeg zoiets:

****
Terpstra
***
Boom - Kwiatkowski
**
Gatto - Cavendish - Langeveld - Drucker
*
Senechal - Debusschere - Marcato - Farrar
25-03-2015 11:49
@LyndaLid bedankt voor de info, kon nog net op tijd mijn team voor sportpools veranderen (Bouhanni eruit). Om je te bedanken heb ik Senechal ook opgenomen in mijn selectie!
25-03-2015 11:51
Miljaar! Sportpools vergeten invullen!
25-03-2015 11:51
Zou ligthart hier wellicht iets kunnen klaarspelen
25-03-2015 11:52
Haha, oh jee. Reken me er niet op af als ie niet top 5 rijdt he ;)! Hij is iig wel de kopman nu.
25-03-2015 11:56
Ik heb hem geen handicap gegeven, dus maak je geen zorgen. Ik hoop alleen maar dat ie het beter doet dan Benoot.
25-03-2015 12:15
Breschel !
25-03-2015 12:18
Mijn sportpools team voor vandaag bestaat uit Terpstra, Drucker, Gatto, Blythe, Keukeleire, Debusschere, Langeveld, Van Asbroeck, Farrar en Marcato. Logischerwijs gaat dit de top-10 ook zijn. ;)
25-03-2015 12:24
Marco Haller (Katjoesja) naar het ziekenhuis gebracht na een valpartij.
25-03-2015 12:25
De capaciteiten van de wereldkampioen op deze wegen worden ook iets onderschat... Als hij echt voor eigen kans mag gaan (lijkt me stug met Terpstra als kopman in de ploeg), kan hij zomaar hoog eindigen!
25-03-2015 12:32
Kopgroepje:
Isajtsjev, Thomson en Van Goethem

Edit: Blijkbaar ook met van Asbroeck
25-03-2015 12:38
Kopgroep van elf nu met een half minuutje. Isajtsjev, Thomson, Van Goethem en Van Asbroeck voorlopig enige namen. Meerdere valpartijen geweest met naast Haller ook Irizar als uitvaller tot gevolg.
25-03-2015 12:38
11 man nu met 30 seconden voorsprong op peloton, inclusief reeds genoemde namen.
25-03-2015 12:39
@LyndaLid
Interessant om Senechal op te nemen. Ik herinner me hem zeker uit het voorjaar 2014 maar heb hem dit jaar nog niet echt in beeld gezien.
25-03-2015 12:41
[quote]Er zitten twee Belgen in de kopgroep, naast Van Asbroeck is ook Sean De Bie op de boot gesprongen. Ze moeten het rooien met Castroviejo, Fonzi, Bystrøm, Pichot, Reihs, Rosskopf, Isajtsev, Thomson en Van Goethem.[/quote]
25-03-2015 12:42
Mooie kopgroep, wel niemand van Etixx
25-03-2015 12:43
Lars Boom!
25-03-2015 12:44
Roompot stuurt de kopman mee in de lange vlucht zo lijkt het
25-03-2015 12:49
Irizar én Nizzolo out
25-03-2015 12:49
Van Asbroeck lijkt me meer kansen te maken door in het peloton te blijven en te hopen op een sprint dan hier in de kopgroep te zitten...
25-03-2015 12:50
Mooi, mannetje waar ik extra aandacht ging geven, S G Bystrom mee in de aanval. Laat zich toch al zien.
25-03-2015 12:50
Nizzolo nu ook gemeld als uitvaller.
25-03-2015 12:50
Het verbaast mij dat Van Asbroeck hier namens Lotto-Jumbo in de vroege kopgroep zit. Zo'n beetje de enige kanshebber binnen die ploeg die nu maar moet hopen dat de kopgroep standhoudt. En zonder renner van Ettix is die kans vrijwel nihil.
25-03-2015 12:52
Van Asbroeck heeft een paar weken aan de kant gestaan met rug en heup klachten na een valpartij. Dat is dan toch geen kanshebber vandaag?
25-03-2015 12:53
Alles weer samen
1 2 3 19

Om te reageren moet je ingelogd zijn.