Volg hier de zevende rit in de Ronde van Zwitserland 2017
vrijdag 16 juni 2017 om 12:50 Volg in Google

Volg hier de zevende rit in de Ronde van Zwitserland 2017

De klimmers in de top van het algemeen klassement kunnen zich in de Ronde van Zwitserland klaarmaken voor een nieuw gevecht. Het strijdtoneel is de slotklim naar de top van de Tiefenbachferner, op een hoogte van 2780 meter boven zeeniveau. Wie valt er na vandaag af voor de eindzege en kan Steven Kruijswijk volhouden?

De klim begint vanuit Sölden, dat al een aantal jaar terug keert in de Ronde van Zwitserland en een bekende plek uit de vermaarde Deutschland Rundfahrt is. Destijds was vaak de Rettenbachferner (2669 meter boven zeeniveau) de scherprechter, de andere skipiste van het in het Ötztal gelegen skioord Sölden. De totale beklimming is op papier 14,2 kilometer lang aan een gemiddelde stijging van 9,5 procent. Wie slaat zijn slag?

De organisatie vlagt de renners vandaag om 13.05 af in Zernez, waarna men de finish verwacht tussen 17.17 en 17.43. De koers is op Eurosport 1 live te volgen vanaf 16.00. Bespreek hier het verloop van de etappe.

Links:
Voorbeschouwing Ronde van Zwitserland 2017 (WielerFlits)

Website organisatie
Parcours
Deelnemerslijst

Liveticker (Organisatie)
Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (Sporza)

Livestream (L’Equipe, vanaf 16.00 uur)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
204 Reacties
16-06-2017 16:54
Ze komen weer bij Kruissie. Spilak heeft toch al wel een dikke halve minuut
16-06-2017 16:55
Kruissie now toch chasse patat. Ik hoop dat hij niet ploft
16-06-2017 16:55
Het is nog 7km

Kruissie op eigen tempo omhoog maar zie het somber in.
3 weken giro is toch net iets teveel van het goede
16-06-2017 16:56
Heerlijk al die mensen hier...
Kruiswijk rijdt op bijna een minuut... en rijdt prima hij gaat podium halen, maar tegen een frisse Spilak is weinig te doen
16-06-2017 16:57
Kruijswijk op meer dan een minuut al.
16-06-2017 16:57
Blijft een aparte renner, Spilak.
16-06-2017 16:57
Bij Steven is het nekkie eraf
16-06-2017 16:57
G4 is groep Caruso. Dus Kruijswijk op 1.02 minuut.
16-06-2017 16:57
Geweldige etappe. En misschien nu al mooier dan de Dauphine. Maar dat is mijn mening
16-06-2017 16:58
jammer kruiswijk. zeker niet slecht maar Spilak is te sterk vandaag
16-06-2017 16:58
Jammer. Nu hopen dat hij bij Caruso kan blijven hangen.
16-06-2017 16:58
Wat
Een
Beelden

Fantastisch
16-06-2017 16:59
Die Spilak is niet te onderschatten. Die kan zelfs Froome volgen in een goede dag.
16-06-2017 17:00
Ik snap wel waarom dit de vierde grote ronde is. Wat een spektakel!
16-06-2017 17:00
Porte en in nog grotere mate Spilak: geweldig in een ronde van 1 week, en niets tot vrijwel niets in een ronde van 3 weken.
16-06-2017 17:01
Altijd als je denkt bij Kruijswijk dat het gaat gebeuren, haakt ie af. Jammer.
16-06-2017 17:01
Katusha verbazingwekkend sterk vandaag.
16-06-2017 17:03
@jw1979: Kruijswijk is gewoon geen winnaar.
Haalde in 7 seizoenen welgeteld 1 ritzege. Zou wel speciaal zijn moest hij net hier in Zwitserland zijn 2de ritzege halen.
16-06-2017 17:03
@assen
Om een 5e plek in de Tour nou bijna niets te noemen...
16-06-2017 17:03
Het blijft trouwens een wonder dat de Giro hier nooit is geweest. Fantastische combinatie met de Timmelsjoch.
16-06-2017 17:03
Oh, ik hoor dat Spilak dit allemaal aan Taramae te danken heeft.
16-06-2017 17:04
Heel sterk van Spilak. Vandaag. Ook Taaramae en Mamykin rijden nog goed.
16-06-2017 17:04
Gister moest ie er af, en nu dit machtsvertoon. Met herboren Taaramäe bovendien. Beetje vreemd.
16-06-2017 17:07
Izagirre piekt op het juiste moment. Die gaat nog ver komen!
16-06-2017 17:07
Izaguirre hoeft nog wel over Dombrowski heen.

Om te reageren moet je ingelogd zijn.