Volg hier de zevende rit in de Ronde van Zwitserland 2017
vrijdag 16 juni 2017 om 12:50 Volg in Google

Volg hier de zevende rit in de Ronde van Zwitserland 2017

De klimmers in de top van het algemeen klassement kunnen zich in de Ronde van Zwitserland klaarmaken voor een nieuw gevecht. Het strijdtoneel is de slotklim naar de top van de Tiefenbachferner, op een hoogte van 2780 meter boven zeeniveau. Wie valt er na vandaag af voor de eindzege en kan Steven Kruijswijk volhouden?

De klim begint vanuit Sölden, dat al een aantal jaar terug keert in de Ronde van Zwitserland en een bekende plek uit de vermaarde Deutschland Rundfahrt is. Destijds was vaak de Rettenbachferner (2669 meter boven zeeniveau) de scherprechter, de andere skipiste van het in het Ötztal gelegen skioord Sölden. De totale beklimming is op papier 14,2 kilometer lang aan een gemiddelde stijging van 9,5 procent. Wie slaat zijn slag?

De organisatie vlagt de renners vandaag om 13.05 af in Zernez, waarna men de finish verwacht tussen 17.17 en 17.43. De koers is op Eurosport 1 live te volgen vanaf 16.00. Bespreek hier het verloop van de etappe.

Links:
Voorbeschouwing Ronde van Zwitserland 2017 (WielerFlits)

Website organisatie
Parcours
Deelnemerslijst

Liveticker (Organisatie)
Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (Sporza)

Livestream (L’Equipe, vanaf 16.00 uur)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
204 Reacties
1 3 4 5 6 7 9
16-06-2017 16:40
Hongerklop? Vergeten te eten door de stress van de gele trui?
16-06-2017 16:40
Bij AG2R iets verkeerds gegeten?
16-06-2017 16:41
Denk iet dat er nog iemand fris zit
16-06-2017 16:41
Nog over: Kruijswijk, Izagirre, Spilak, Caruso, Hirt, Dombrowski, Taaramae
16-06-2017 16:42
@ Reynaerde, volgens mij zit niemand meer fris ;)
16-06-2017 16:42
ik denk Kruijswijk de volgende die er af moet.
16-06-2017 16:42
Kruissie?
16-06-2017 16:42
@Pizzi,
Mee eens, maar het was ook stom van de regie die van camera switchte en het verder ook niet in beeld bracht.
16-06-2017 16:42
Kruijswijk heeft het niet breed...
16-06-2017 16:43
Spilak met twee vingers in de neus
16-06-2017 16:43
Kruijs eraf. :(
16-06-2017 16:43
Kruijswijk heb ik er ook wel eens beter bij zien zitten.
16-06-2017 16:43
Spilak gaat hier de eindwinst pakken. Wat een baas.
16-06-2017 16:43
Kruijswijk er inderdaad af
16-06-2017 16:44
Kom op, Stevie-o!
16-06-2017 16:44
Katusha 1 en 2..
16-06-2017 16:44
Ay Kruissie ziet er niet goed uit

Spilak toch wel heel sterk
16-06-2017 16:44
Doei kruissie, toch weer Spilak
16-06-2017 16:44
Dit bericht is verwijderd
16-06-2017 16:44
Wat een slachtveld.
16-06-2017 16:45
Kruissie heeft het moeilijk
16-06-2017 16:45
En ze moeten nog tien kilometer..........
16-06-2017 16:45
Spilak wint hier de ronde van Zwitserland. Dankzij een ouderwetse topdag van Taaramae. Reintje lijkt een beetje op Betancur. Altijd anoniem, 1 keer in de zoveel tijd goud waard.
16-06-2017 16:45
Wat een monsterlijke beklimming is dit toch.
16-06-2017 16:46
Zodra Taaramae afgeeft komt Steven er wel weer bij
1 3 4 5 6 7 9

Om te reageren moet je ingelogd zijn.