Volg hier de zevende rit in de Ronde van Zwitserland 2017
vrijdag 16 juni 2017 om 12:50 Volg in Google

Volg hier de zevende rit in de Ronde van Zwitserland 2017

De klimmers in de top van het algemeen klassement kunnen zich in de Ronde van Zwitserland klaarmaken voor een nieuw gevecht. Het strijdtoneel is de slotklim naar de top van de Tiefenbachferner, op een hoogte van 2780 meter boven zeeniveau. Wie valt er na vandaag af voor de eindzege en kan Steven Kruijswijk volhouden?

De klim begint vanuit Sölden, dat al een aantal jaar terug keert in de Ronde van Zwitserland en een bekende plek uit de vermaarde Deutschland Rundfahrt is. Destijds was vaak de Rettenbachferner (2669 meter boven zeeniveau) de scherprechter, de andere skipiste van het in het Ötztal gelegen skioord Sölden. De totale beklimming is op papier 14,2 kilometer lang aan een gemiddelde stijging van 9,5 procent. Wie slaat zijn slag?

De organisatie vlagt de renners vandaag om 13.05 af in Zernez, waarna men de finish verwacht tussen 17.17 en 17.43. De koers is op Eurosport 1 live te volgen vanaf 16.00. Bespreek hier het verloop van de etappe.

Links:
Voorbeschouwing Ronde van Zwitserland 2017 (WielerFlits)

Website organisatie
Parcours
Deelnemerslijst

Liveticker (Organisatie)
Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (Sporza)

Livestream (L’Equipe, vanaf 16.00 uur)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
204 Reacties
16-06-2017 17:07
Mensen hebben hun mond vol van de Giro, maar dit is man tegen man!
16-06-2017 17:08
Izagirre rijdt hard door zeg
16-06-2017 17:09
Wat een brute klim is dit zeg, schitterende beelden
16-06-2017 17:10
@Silent Hill Dus omdat Kruijswijk geen winnaar is gaat hij hier ook niet winnen? Lijkt me rare gevolgtrekking, maar wel gemakkelijk. Dan hoef ik me nooit meer af te vragen als ik hem zie koersen of hij gaat winnen. En zoals eerder gezegd is, Greg van Avermaet was ook geen winnaar.
On: Ik zie een wonderbaarlijk sterke Spilak, die hier een machtige klim aflevert. Kruijswijk ongeveer wat ik van iemand verwacht die de hele maand mei met last van de ribben heeft rondgereden. In een niet al te bijzonder deelnemersveld doet hij mee voor het podium. Daarna lekker met vakantie en een leuke piek in het najaar zoeken.
16-06-2017 17:10
Kost Spilak weinig moeite zo te zien, handig.
16-06-2017 17:11
Het is al eens gezegd, maar wat een prachtig gebied.
16-06-2017 17:11
Is Izagirre die supertijdrijder?
16-06-2017 17:11
Is dit het zwarte gat waar Stijn Vandenbergh twee weken in zat?
16-06-2017 17:12
Izaguirre op 30s bij die boog?
16-06-2017 17:12
@ horsm: Izagirre staat te ver voor het geel
16-06-2017 17:12
Kruijswijk die als eerst uit de tunnel komt!
16-06-2017 17:13
Dit bericht is verwijderd
16-06-2017 17:13
Het wordt wel tijd voor andere sokken voor Kruijswijk
16-06-2017 17:13
Goede beelden in die tunnel. Deden de Zwitsers een aantal jaar terug ook al.
16-06-2017 17:13
Wat een bazenrit van Spilak en Katusha.

En wat een mooie beelden. Jammer dat het geluid uit moet.
16-06-2017 17:13
Beelden uit een tunnel: knap stukkie techniek
16-06-2017 17:14
Gaaf hoor die spooktunnel, mooi met het spook van Eurosport op de achtergrond.
16-06-2017 17:16
Ik krijg last van tunnelvisie
16-06-2017 17:16
Wat een lange tunnel.
16-06-2017 17:16
Dit bericht is verwijderd
16-06-2017 17:16
Over het spreekwoordelijke 'licht aan het eind van de tunnel' gesproken...
16-06-2017 17:16
Je zou maar claustrofobie hebben als wielrenner en dan hier moeten koersen.
16-06-2017 17:17
Bertvd

Ja de zwitserse tv commentator zat 5 minuten lang met een halve erectie uit te leggen dat ze een paar versterkers hebben geinstalleerd en dat ze ww de eerste waren met deze techniek
16-06-2017 17:20
[i]edit redactie: niet schelden.[/i]
16-06-2017 17:20
Ik heb de koers niet kunnen volgen, wat is er met Pozzo gebeurt? Erdoor gezakt?

Om te reageren moet je ingelogd zijn.