Volg hier de zevende rit in de Ronde van Zwitserland 2017
vrijdag 16 juni 2017 om 12:50 Volg in Google

Volg hier de zevende rit in de Ronde van Zwitserland 2017

De klimmers in de top van het algemeen klassement kunnen zich in de Ronde van Zwitserland klaarmaken voor een nieuw gevecht. Het strijdtoneel is de slotklim naar de top van de Tiefenbachferner, op een hoogte van 2780 meter boven zeeniveau. Wie valt er na vandaag af voor de eindzege en kan Steven Kruijswijk volhouden?

De klim begint vanuit Sölden, dat al een aantal jaar terug keert in de Ronde van Zwitserland en een bekende plek uit de vermaarde Deutschland Rundfahrt is. Destijds was vaak de Rettenbachferner (2669 meter boven zeeniveau) de scherprechter, de andere skipiste van het in het Ötztal gelegen skioord Sölden. De totale beklimming is op papier 14,2 kilometer lang aan een gemiddelde stijging van 9,5 procent. Wie slaat zijn slag?

De organisatie vlagt de renners vandaag om 13.05 af in Zernez, waarna men de finish verwacht tussen 17.17 en 17.43. De koers is op Eurosport 1 live te volgen vanaf 16.00. Bespreek hier het verloop van de etappe.

Links:
Voorbeschouwing Ronde van Zwitserland 2017 (WielerFlits)

Website organisatie
Parcours
Deelnemerslijst

Liveticker (Organisatie)
Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (Sporza)

Livestream (L’Equipe, vanaf 16.00 uur)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
204 Reacties
16-06-2017 15:53
Haha, ik zit in Bulgarije ff geen rekening mee gehouden dat het hier een uur later is. Sorry haha!
16-06-2017 15:54
Het peloton schijnt op maar 2:10 te zitten. Deze knikker is dus voor de grote jongens.
16-06-2017 15:56
Prachtig land Bulgarije... waar zit je?
16-06-2017 15:56
Voor wie rijdt CCC de ganse dag op kop? Voor Hirt? Dat zou een domme keuze zijn, dan had hij beter mee kunnen zitten in de kopgroep. Vanaf de groep der favorieten blijft hij namelijk niet weg, i.v.m. oorlog.
16-06-2017 15:58
Ik verwacht overigens dat er nog wel een demarrage zal plaatsvinden vanuit het peloton. Wellens verwacht ik daar sowieso bij. Misschien Calmejane, Grmay, en de la Cruz, mits hij in vorm is.
16-06-2017 15:58
@tvm
Je noemt precies de reden waarom ze op kop rijden
16-06-2017 15:59
@illu zit in Nesebar nu, idd erg mooi!
16-06-2017 16:01
Ik zit net die 'afdaling' te bekijken. Dat stelt niks voor.
16-06-2017 16:03
Ik krijg nu al weer de kriebels als ik Jose Been hoor praten.
16-06-2017 16:06
@martbiemans
Waarschijnlijk ben je een van de weinige mannen die kriebels krijgt van Jose Been.
16-06-2017 16:07
Trentin probeert het nu alleen.

Best dapper...
16-06-2017 16:09
Denk dat morton de sterkste man is uit de kopgroep op deze klim
16-06-2017 16:10
Het gat is minder dan een minuut.
16-06-2017 16:14
@blaudzun
Ik bedoelde het absoluut niet positief. http://www.encyclo.nl/begrip/kriebels
In mijn geval geirriteerd.
16-06-2017 16:14
Livestream l'ésuipe werkt blijkbaar niet
16-06-2017 16:14
Mooi, al die oranje mannen op kop peloton voor Kruijswijk.
16-06-2017 16:14
Die tunnel op het eind, dat wordt volgens mij hilarisch.

Kijken kijken, wie er als eerste uit komt
16-06-2017 16:17
@Bert
In principe zijn er gewoon beelden.

Eurosport nu al de derde reclame in 15 minuten?
16-06-2017 16:18
@ tvm:
wellens zat in de kopgroep, en rijdt nu op kop.
16-06-2017 16:24
kruijswijk helemaal naar voren gebracht zo vlak voor de break.
16-06-2017 16:29
Na een halve meter al 100 meter eraf bij het peloton...
16-06-2017 16:31
@RGESINK...
ah nesebar inderdaad erg mooi :) Leuk oud stadje en niet zo druk als Sunny Beach aan de andere kant.

Geniet ervan!
16-06-2017 16:33
Rijdt Frank er nog bij? Ik zie hem niet meer.
16-06-2017 16:33
Frank eraf, Bilbao aan het elastiek.
16-06-2017 16:34
Frank de eerste uit de top vijf die past, van Garderen past ook

Om te reageren moet je ingelogd zijn.