Volg hier de zevende etappe van Parijs-Nice 2021
zaterdag 13 maart 2021 om 11:20 Volg in Google

Volg hier de zevende etappe van Parijs-Nice 2021

Eigenlijk zou de zevende etappe van Parijs-Nice in badplaats Nice beginnen. Maar op verzoek van de burgemeester is de start verplaatst naar Le Broc. De aankomst in skigebied La Colmiane bleef wel intact. Bespreek hier op WielerFlits het koersverloop!

De zevende etappe is stevig ingekort van 166,5 naar 119,2 kilometer en begint niet langer in Nice, maar in het noordelijker gelegen Le Broc. Vandaar gaat het parcours over de Côte de Gilette naar de oorspronkelijke route, waar de renners na ruim 25 kilometer aankomen. In het vervolg worden de Col de la Sigale en de Côte de Saint-Antonin beklommen, waarna via de vallei van de rivier de Var richting Valdeblore La Colmiane wordt gekoerst. Daar ligt de streep na een lange slotklim.

Om 11.35 uur wordt het startsein gegeven voor de zevende etappe. De finish wordt verwacht tussen 14.53 en 15.15 uur. De rit is vanaf 13.20 uur live te zien op Eurosport, vanaf 13.50 uur op Sporza en vanaf 13.10 uur op NPO1. Ook is de rit te volgen via de Eurosport Player, GCN+ en NOS.nl.

Links
Voorbeschouwing: Parijs-Nice 2021

Website organisatie
Deelnemers
Parcours

Nederlanders in Parijs-Nice
Belgen in Parijs-Nice

Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (Race center)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
84 Reacties
13-03-2021 11:42
Valt al de hele week op dat Sporza steeds een half uur later begint met de uitzending op Eurosport.

Mooi dat de finishtijden van Parijs-Nice en Tirreno dit weekend niet meer overlappen. Eerst Parijs-Nice en dan (hopelijk) nog spektakel in de Tirreno.
    13-03-2021 11:51
    Ja, en morgen precies andersom.
13-03-2021 11:48
Benieuwd hoe strak TJV wil controleren. Als alles nog binnen bereik zit aan de voet van de slotklim, zie ik niet wie Roglic van z'n derde ritzege gaat houden. Vlasov is denk ik bergop zijn grootste concurrent, maar mist een echte punch.
    13-03-2021 12:12
    Retestrak vermoed ik.
13-03-2021 11:54
Iemand die weet waarom Philipsen opgeeft? Ik vind het altijd zo een gek idee, sprinters die opgeven van zodra de bergen eraan komen. Je wil toch koersen uitrijden?
    13-03-2021 11:58
    Omdat hij Nokere en Bredene zal rijden.
    13-03-2021 12:05
    Oh ja, juist!
    13-03-2021 14:25
    Uitrijden? het zijn goen toeristen heh.
    Wat heeft een sprinter eraan om zich over de bergen te murwen?
    Valt toch geen eer te behalen voor ze.
    Beter die energie gebruiken in etappes waar ze kansen hebben
    13-03-2021 14:31
    @Spirit

    Maar hij had deze twee dagen toch als zware trainingsdagen kunnen gebruiken.
    Nog even de puntjes op de i zetten want de vorm mag nog wel wat beter.
    13-03-2021 14:37
    @Spirit

    Inderdaad het zijn geen toeristen, dus al die DNF’jes achter hun naam zijn niet echt profwaardig. Zoals Harry zegt, het is toch een goeie training? Een Naesen of een Vanmarcke gaan ook niet winnen, maar die stappen ook niet zomaar af.
    13-03-2021 14:50
    maar een sprinter, heeft die nu echt baat bij een training over de bergen ?
    dat is de vraag natuurlijk
13-03-2021 12:13
Roglic voor zijn 3e of misschien zelfs een ploeggenoot met rugdekking.
    13-03-2021 12:15
    Kuss doet nie mee.
13-03-2021 12:18
Dikke kopgroep hoor. Lutsenko op jacht naar een ritzege.
13-03-2021 12:26
My lieber God, wat een kopgroep is dit zeg.
13-03-2021 12:32
Pedersen aan de Franse frietjes.
13-03-2021 13:32
Nog 44.5km en 1.41 voor de 13 koplopers.
13-03-2021 13:34
Sam Bennett zit er vooraan bij maar er wordt op meerdere live-tickers over George Bennet gesproken.
13-03-2021 13:35
Bora op kop voor weer maximaal een tweede plek achter Roglic? Onverstandige keuze, nu loop je kans dat een concurrent m.b.v. boni's Schachmann nog kan passeren.
13-03-2021 13:37
Trouwens als 'Dieren in Nesten' 'Buren' had geheten was deze nu komen te vervallen... :)
13-03-2021 13:42
Het wordt Jumbo weer erg makkelijk gemaakt vandaag, met al die ploegen die rijden voor podium/etappe.
13-03-2021 13:47
De ploegen voor de top 10 zijn bang voor hun plek en rijden achter de vlucht aan en worden straks weer afgeslacht door Roglic. TJV lacht zich kapot.
    13-03-2021 14:02
    Voorlopig zit Roglic alleen met Kruijswijk en Bennett. Rest is er al af.
    13-03-2021 14:05
    Oomen zit er ook nog bij.
    13-03-2021 14:06
    Ja, die had ik ff over het hoofd gezien. Vergeet telkens dat Oomen nu voor TJV rijdt.
13-03-2021 14:12
De twee van sporza doen natuurlijk met plezier verslag van P-N, maar met hun hoofd zitten ze bij T-A :)
13-03-2021 14:15
Onder de minuut. Kopgroep is kansloos nu lijkt me, nog niet aan het kijken.
13-03-2021 14:15
De Plus ook nog helemaal niets.
13-03-2021 14:18
Hopen dat oomen al grote stappen kan zetten...
13-03-2021 14:21
Vier man TJV vooraan, en anderen die het werk doen... het kon slechter.
13-03-2021 14:24
Hoevaak heeft Benoot parijs-nice vorig jaar inmiddels gewonnen volgens Wuyts
13-03-2021 14:25
Lutsenko kramp in de poep.
13-03-2021 14:25
Kramp bij Lutsenko
13-03-2021 14:26
Geschke, was gisteren ook al sterk met die leadout voor Laporte
13-03-2021 14:26
Geschke eerste springveer uit het peloton.
13-03-2021 14:33
Geschke blijft hangen.
13-03-2021 14:34
Goed voor Oomen dat hij dit werk kan doen. Wordt hij sterker van.

Om te reageren moet je ingelogd zijn.