Volg hier de zevende etappe van Parijs-Nice 2021
zaterdag 13 maart 2021 om 11:20 Volg in Google

Volg hier de zevende etappe van Parijs-Nice 2021

Eigenlijk zou de zevende etappe van Parijs-Nice in badplaats Nice beginnen. Maar op verzoek van de burgemeester is de start verplaatst naar Le Broc. De aankomst in skigebied La Colmiane bleef wel intact. Bespreek hier op WielerFlits het koersverloop!

De zevende etappe is stevig ingekort van 166,5 naar 119,2 kilometer en begint niet langer in Nice, maar in het noordelijker gelegen Le Broc. Vandaar gaat het parcours over de Côte de Gilette naar de oorspronkelijke route, waar de renners na ruim 25 kilometer aankomen. In het vervolg worden de Col de la Sigale en de Côte de Saint-Antonin beklommen, waarna via de vallei van de rivier de Var richting Valdeblore La Colmiane wordt gekoerst. Daar ligt de streep na een lange slotklim.

Om 11.35 uur wordt het startsein gegeven voor de zevende etappe. De finish wordt verwacht tussen 14.53 en 15.15 uur. De rit is vanaf 13.20 uur live te zien op Eurosport, vanaf 13.50 uur op Sporza en vanaf 13.10 uur op NPO1. Ook is de rit te volgen via de Eurosport Player, GCN+ en NOS.nl.

Links
Voorbeschouwing: Parijs-Nice 2021

Website organisatie
Deelnemers
Parcours

Nederlanders in Parijs-Nice
Belgen in Parijs-Nice

Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (Race center)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
84 Reacties
13-03-2021 14:54
Zuur voor Mader, wow! Hartverscheurend, haha
13-03-2021 14:55
Ahw dit vind ik echt sneu, wel heel knap gerekend.
13-03-2021 14:55
Het is een schande dat een profrenner een etappe wint. Foei Roglic!
13-03-2021 14:55
Ik dacht eerst hij laat Mäder winnen maar toch niet.
13-03-2021 14:55
Doe ff normaal romano.
13-03-2021 14:55
Poeh poeh, dat was gewoon smerig van Roglic. Na zijn eerste aanval berekenend temporiseren om op het juiste moment toch nog te versnellen en de etappe te pakken. Wel snap ik niet waarom Schachmann nog overpakte, toen Roglic stopte met trappen. Waarschijnlijk omdat het toch niets uitmaakt.
    13-03-2021 14:56
    Dat dus, schachmann wist al hoe of wat
    13-03-2021 14:57
    Slim gedaan gewoon toch? Schamann kon verschil maken met zijn concurrenten, Roglic heeft die niet, dus hoeft geen kopwerk voor anderen te doen.
13-03-2021 14:55
Zonde, was Mader gegund zo'n overwinning.
13-03-2021 14:56
Niks geen presentjes.
    13-03-2021 14:57
    Zijn ploeg heeft er ook voor gereden, dus dan moet je wel winnen als je kunt.
    13-03-2021 15:00
    Vind ik ook. Het is topsport.
    Sneu voor Mäder, maar Roglic was de beste en dan moet je gewoon winnen als je dat kunt.
13-03-2021 14:56
2 etappes al gewonnen paris nice gewonnen was nergens voor nodig zo maak je niet geliefd in pak
13-03-2021 14:56
Roglic, wat een monster!

Wat hij de laatste 3 jaar heeft gedaan maakt hem tot één van de allerbeste renners ooit.
De erelijst is gestaag komende.
13-03-2021 14:57
Roglic de nieuwe kannibaal ?
13-03-2021 14:58
Als je Mader laat winnen toon je meer mentaal overwicht. Dit hoefde niet.
13-03-2021 14:58
Mäder heeft te lang lopen lummelen met Powless.
    13-03-2021 15:00
    +1, als Mader gewoon doorrijdt wint ie makkelijk. JV heeft ervoor gereden dus zeker niet gestolen.
13-03-2021 14:59
Waarom rijdt Bennet in wit shirt ?
    13-03-2021 15:04
    NieuwZeelands kampioen.
13-03-2021 15:04
Dit is toch precies de taktiek die sommigen TJV en dus Roglic verweten in de afgelopen TdF. Hij is nu vast aan het oefenen. Niets laten liggen want je weet niet hoeveel je nog nodig hebt aan het eind.

En dit is tevens dank je wel zeggen tegen Kruiswijk die niet voor niets het gat even terug bracht naar 10-15seconden.

Om te reageren moet je ingelogd zijn.