Volg hier de zevende etappe van Parijs-Nice 2019
zaterdag 16 maart 2019 om 11:30 Volg in Google

Volg hier de zevende etappe van Parijs-Nice 2019

Michał Kwiatkowski staat al voor de derde dag op rij als leider aan de start in Parijs-Nice. Voor de Pool wacht dit weekend een echte test met twee zware etappes naeen, te beginnen met de een rit over 181,5 kilometer met aankomst op de Col de Turini. Kan hij hier alvast standhouden?

Het allesbeslissende slotweekend begint vanuit Nice, waar het startsein word gegeven voor de zevende etappe naar de top van de Col de Turini. In aanloop daarheen liggen vijf beklimmingen, waaronder twee van derde categorie en twee van tweede categorie. De laatste klim voor de slotklim is van eerste categorie, de Côte de Pelasque. Dit is de laatste opwarmer voor de Turini.

Het startsein voor deze etappe wordt gegeven om 11.45 uur, de finish wordt verwacht omstreeks 16.39 uur. Deze voorlaatste rit is rechtstreeks te volgen bij Sporza op één via de Eurosport Player en NOS.nl. Alle uitzendingen beginnen om 15.20 uur. Bespreek hier op WielerFlits het verloop van de koers!

Links
Voorbeschouwing: Parijs-Nice

Website organisatie
Parcours
Deelnemerslijst

Liveticker (Organisatie)
Liveticker (Sporza)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
34 Reacties
16-03-2019 12:01
De laatste en de op een na laatste cols zijn beide van eerste categorie. Hoe krijg je het verzonnen. Ze doen blijkbaar niet aan hors categorie...
    16-03-2019 12:11
    15km van 7% is toch niet zo spannend? Da's een loper.
    16-03-2019 12:16
    Eerder een sloper. die 7% is gem. Er zijn wat steilere stukjes
    16-03-2019 13:11
    Een Gesink-col. Maar ja, die zit in die andere koers.
    16-03-2019 13:28
    En in een ander wielerleven
    16-03-2019 14:44
    @xistnc
    Dat een klim van 5,7 km a 6,2% dezelfde categorie krijgt als een klim van 14,9 km a 7,3% vind ik opvallend.
16-03-2019 12:04
@redactie

Komt er ook nog aandacht voor de Cape Epic?
16-03-2019 13:07
38 man vooruit
Carretero, Yates, Nieve, Lopez, Cort-Nielsen, De Gendt, Garcia, Koren, Poljanski, Cherel, Frank, Henao, Sutherland, Bernard, Ciccone, Pantano, Declercq, Gilbert, Politt, Spilak, Gesbert, Pichon, Eenkhoorn, Teunissen,... Garcia Cortina

Martinez, Edet, Le Turnier, Davies, De la Parte, De Marchi, Hivert, Gautier, Pacher, Combaud, El Fares, Finetto et Siskevicius

Alleen SKY en Sunweb niet mee
16-03-2019 13:20
Gilbert nu virtueel Gele trui. Sky wordt nerveus ;-)
edit. En hij pakt ook nog boni's onderweg.
16-03-2019 13:41
Bergtrui stand voor aanvang: 1e de Gendt met 21, Gaudin 21 De Marchi 20
Third climb of the day, guess who took the seven points on Côte de Coursegoules? Yes it was @DeGendtThomas who now has 50 KOM points

Edit:El ciclista Thomas De Gendt (Lotto-Soudal) el líder de la montaña hasta ahora con 54 puntos.
16-03-2019 14:53
Einduitslag etappe:
1. Yates
2. Lopez
3. ?
16-03-2019 16:16
Ik schakel net om van de TA. Geeft Sky hier PN weg aan Gilbert?
    16-03-2019 16:20
    Gilbert heeft het nu al best moeilijk, kan op die laatste 8km nog best wat verliezen. Maar ze hebben het bij SKY alleszins wel spannend gemaakt ..
    16-03-2019 16:42
    JA . Vooral de sprong van 2 minutt naar 6 min
16-03-2019 16:19
Vooralsnog geen Kelderman op de voorposten helaas.
    16-03-2019 16:19
    In het laatste shot van het peloton wel
    16-03-2019 16:21
    @ Fast Freddy: Ah wacht, ik raak compleet in de war omdat Yates en Lopez natuurlijk geen enkele rol van betekenis spelen in het klassement en vanuit de kopgroep zijn gaan rijden. Teveel Yates'en en Astana-klimmers op de voorposten vandaag bij het switchen van koers naar koers. ;)
    16-03-2019 16:24
    Lol
16-03-2019 16:26
Waar is Yates mee bezig? Grootheidswaanzin. Misselijkmakend.
16-03-2019 16:30
Oei, Kelderman eraf.

En Sky moet nog steeds 3 minuten dicht rijden op Gilbert.
16-03-2019 16:31
Nee hè, Kelderman gelost. Het wil gewoon niet lukken bij die jongen.
16-03-2019 16:32
Dit bericht is verwijderd
    16-03-2019 16:33
    Is de ploeg überhaupt wel World-Tour waardig?
    16-03-2019 16:36
    Dit bericht is verwijderd
16-03-2019 16:37
Lau zat er nog bij, maar moet nu ook laten lopen. Toch best okee.
16-03-2019 16:37
En nu hopen dat Edet deze etappe nog gaat winnen.
16-03-2019 16:38
Rijdt die Yates hier vreselijk slim en vervelend?
16-03-2019 16:38
Yates wat ben je toch weer vies aan het rijden.
16-03-2019 16:38
Ten Dam was goed vandaag.
16-03-2019 16:39
Yates komt niet weg.
Bennet rijdt ook heel sterk.
16-03-2019 16:41
Dat rijdt Bennett goed overigens. Maar Bernal is een klasse apart denk ik. Die rijdt nog wel een stukje dicht op Gilbert
16-03-2019 16:45
Zo die Martinez. Supersterk.

Die gaat in de toekomst podia rijden in grote rondes.
16-03-2019 16:46
Aardige renners hebben ze in Colombia.

Om te reageren moet je ingelogd zijn.