Volg hier de zevende etappe in het Critérium du Dauphiné 2015
zaterdag 13 juni 2015 om 12:05 Volg in Google

Volg hier de zevende etappe in het Critérium du Dauphiné 2015

De etappe van gisteren in het Critérium du Dauphiné was zwaar, maar die van vandaag is op papier nóg zwaarder. Het peloton krijgt liefst vijf bergen van eerste categorie voor de kiezen.

Na de Col de Tamié (8,5 kilometer aan 6,4%), de Col de la Forclaz (8,1 kilometer aan 7,8%) en de Col de la Croix Fry (11,3 kilometer aan 7%) volgt een erg pittige finale. Op twaalf kilometer voor de meet komen de renners aan bij de voet van de Côte des Amerands. Deze klimming is vrij kort, maar erg steil. In 2,7 kilometer loopt de weg aan gemiddeld 11,2 procent omhoog.

Daarna krijgen de renners amper de gelegenheid om te rusten. Na een afdaling van slechts drie kilometer volgt de slotklim naar Saint-Gervais Mont Blanc (7 kilometer aan 7,7%). Vooral het begin van deze berg is erg zwaar. De eerste twee kilometer lopen aan meer dan dertien procent (!) omhoog. Ook het laatste stuk mag lastig genoemd worden, met stijgingspercentages van boven de tien procent.

Het peloton begint om 12:20 aan de wedstrijd. De aankomst wordt tussen 16:24 en 16:53 verwacht. Eurosport 2 zendt de koers vanwege de 24 Uur van Le Mans pas vanaf 16:00 uit. Als je digitale TV hebt, kun je de wedstrijd ook via La Une (vanaf 15:25) en France 2 (vanaf 15:50) volgen. Kan Vincenzo Nibali zijn leiderstrui behouden? Bespreek hier het verloop van de koers.

PROFIL dau7

Links:
Voorbeschouwing
Website organisatie
Deelnemerslijst
Parcours

Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (organisatie)
Liveticker (Sporza)
Liveticker (Cyclingpro)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
271 Reacties
1 2 3 11
13-06-2015 12:12
Ergens livestream die eerder beginnen?
13-06-2015 12:18
Ongetwijfeld, misschien wel met Frans commentaar.
13-06-2015 12:24
procyclinglive vanaf 15.30 maar al mooi dat eurosport het einde in ieder geval heeft en daarna de proloog in zwitserland ..mijn top 3 vandaag valverde s yates en bardet.
13-06-2015 12:26
iets bekend over niet gestarte renners lijkt mij dat er velen zijn die deze 2 dagen al1 voor spek en bonen mee doen.
13-06-2015 12:28
14 man in de vlucht groep
13-06-2015 12:32
Nathan Haas (Cannondale-Garmin), Alexis Vuillermoz (AG2R-La Mondiale), Pim Ligthart (Lotto-Soudal), Gorka Izagirre (Movistar), Tiago Machado (Katusha), Pieter Serry (Etix-Quick Step), Riccardo Zoidl (Trek), Chris Anker Sørensen (Tinkoff-Saxo), Jarlinson Pantano (IAM), Perrig Quémeneur (Europcar), Nicolas Edet (Cofidis), Kenny Elissonde (FDJ), Daniel Teklehaimanot (MTN), Björn Thurau (Bora)

Slecht van Rabo.
13-06-2015 12:35
Maar Denistel, dit is toch gewoon DE training voor de tour? Voor spek en bonen maakt dan niks uit. Ongeacht je AK naar de vaantjes is rijdt men natuurlijk gewoon door tenzij er sprake is van echte blessures of dat er halverwege een hoogtestage gepland is oid.
13-06-2015 12:36
@xistnc: Fijn, er zitten amper 3 goede klimmers bij. In zo'n rit moet er toch wel meer talent op dat gebied van de vluchters zijn.
13-06-2015 12:36
alleen wat laatste afdaling en de slotklim live te zien naar het schijnt.

soit, en ik vertik het om een frikkin ticker op een site te volgen.
13-06-2015 12:40
tja en als je geen Eurosport 2 hebt ben je al helemaal de lul.
verder valt er geen touw aan vast te knopen over het tijdstip. dan weer vroeg dan weer laat, en elke keer pakt het slecht uit voor mij.
13-06-2015 12:41
Ben benieuwd of op de eerste berg zich een grotere groep los gaat maken.
13-06-2015 12:46
@xistnc: Rabo????
13-06-2015 12:49
@TheArt ik denk dat hij BoRa bedoelt, slecht van hun dat ze er maar 1 mannetje bij hebben zitten ;)
13-06-2015 12:51
@ theArt:
ja een Lotz of een van de Zbergjes zou dit toch moeten aankunnen..
.
13-06-2015 12:54
En het Europcar die de achtervolging leidt terwijl ze een renner in de kopgroep hebben ??
13-06-2015 13:02
Rolland heeft plannen vandaag.
13-06-2015 13:04
Groep van 21 man in de tegenaanval met o.a. Rolland, Mollema, Frank, Bennett, Sicard, Pauwels, Cummings en Courteille.
13-06-2015 13:05
Laat maar, hele groep weer gegrepen door het peloton.
13-06-2015 13:11
Groep van 13 renners nog steeds vooraan. Raar ploegenspel van Europcar. Voeckler die weer een idee had zekerst...
13-06-2015 13:16
Ik had dit graag gezien, wordt weer gekoerst!
13-06-2015 13:18
lol, Quemeneur liet zich uitzakken om zijn ploegmaats op te wachten, en nu heeft Europcar helemaal niemand meer in de kopgroep.
13-06-2015 13:22
Hoe laat komen er beelden ?
13-06-2015 13:25
Kom op Bauke, trap die rug los!
13-06-2015 13:28
La Une welk nummer in de zenderlijst van ziggo is dat
13-06-2015 13:28
@Christie

Staat allemaal in het bericht:

Eurosport 2 zendt de koers vanwege de 24 Uur van Le Mans pas vanaf 16:00 uit. Als je digitale TV hebt, kun je de wedstrijd ook via La Une (vanaf 15:25) en France 2 (vanaf 15:50) volgen.
1 2 3 11

Om te reageren moet je ingelogd zijn.