Volg hier de zesde etappe in de Tour of Britain 2015
vrijdag 11 september 2015 om 11:17 Volg in Google

Volg hier de zesde etappe in de Tour of Britain 2015

De Tour of Britain gaat vandaag verder met een 192 kilometer lange etappe tussen Stoke-on-Trent en Nottingham. Onderweg gaat het op en af en krijgen de renners drie beklimmingen van de tweede categorie voorgeschoteld. De achterstand van Wout Poels op klassementsleider Edvald Boasson Hagen bedraagt slechts één seconde. Kan hij daar vandaag iets aan veranderen?

De start is om 11:30, de aankomst wordt verwacht tussen vier uur en half vijf. De Britse zender ITV zendt vanaf 14.00 uur Nederlandse tijd livebeelden uit. Bespreek hier het verloop van de etappe.

Tour of Britain 2015 etappe 6

Links
Voorbeschouwing: Tour of Britain 2015

Website organisatie
Deelnemerslijst
Informatie etappe 6

Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (organisatie)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
21 Reacties
11-09-2015 11:20
Hagen greep er al drie keer naast, dit gaat hem worden.
11-09-2015 11:40
Zitte paar steile afdalingen in het parcours zo te zien:p
Denkt dat het lastig word voor Poels om EBH nog in te halen.
11-09-2015 12:23
Cav gevallen, peloton in 2'en
11-09-2015 12:41
Zo'n 25 man in de eerste groep, onder impuls van Sky op de heuvels in het begin.

De liveticker van de organisatie zit vandaag in de auto bij Team Wiggins, dus vermoedelijk helemaal achterin de koers. Dat schiet qua verslaggeving niet echt op. We hebben tot dusver alleen gehoord dat Cav gevallen is en dat EBH zich heel even vooraan heeft laten zien. Verder wat lossende en opgevende Britten.

Tussensprint: EBH voor Doull en Poels. Toch boni's?
11-09-2015 12:55
Volgens de ticker idd 3-2-1 boni's bij de tussensprint, dus EBH heeft nu 3s op Poels in het AK.

Groep van 25 heeft 5+ minuten op peloton van 80 man. Ciolek lost uit de eerste groep, dus EBH heeft een mannetje minder. Vermoedelijk heeft hij alleen Pauwels nog in steun.
11-09-2015 13:21
8 man voorop, leider EBH met verder Van Baarle, Langeveld, Stybar, Stannard, Kueng, Kruijswijk en Geoghegan Hart. Half minuutje op overige 15 man ofzoiets, peloton op 5+ minuten.
11-09-2015 13:26
opgave cav.
11-09-2015 13:31
die Britten kunnen het wel knap onduidelijk maken. Hoe ver nog en waar zit EBH?

Edit: EBH dus toch achter leidende achttal met Trentin en Kruijswijk en van Baarle
11-09-2015 13:44
Iemand een livestream?
11-09-2015 14:03
http://www.filmon.com/tv/channel/export?channel_id=101
Wel wat reclame, maar die kun je na een paar seconden skippen.
11-09-2015 14:16
Eindelijk wat relatieve rust in de koers.
Kopgroep: Langeveld,Trentin, Stannard, Keung, Izagirre
Achtervolgers: Tankink en Debusschere
1e Peleton (24 renners) op +1:25
2e peleton op 21:10(!)

Izagirre is het beste geplaatst in GC op +0:52.
Er is blijkbaar ook nog een peleton op +2:12.
EHB is iig al geisoleerd.
11-09-2015 15:13
Wat rijdt Küng alweer erg goed na zijn blessure. Gelukkig voor Hagen haalt Sky voorlopig de kastanjes uit het vuur.
11-09-2015 16:02
Nederlanders zijn gevraagd om de kopgroep te verlaten, want ze winnen teveel.
11-09-2015 16:11
Wie zit in de kopgroep?
11-09-2015 16:17
Izagirre-Trentin-Küng-Debusschere
Prachtige kopgroep, klein peloton op 35 sec waar Poels en Hagen moeten meerijden. Nog 12 km.
11-09-2015 16:20
Prachtig van die kleine teams. Nummers 1 en 2 uit het klassement zelf op kop van het peleton om te zorgen dat de kopgroep wordt terug gepakt. Dat mogen ze vaker doen. Max 6 mensen per ploeg.
11-09-2015 16:29
wauw, boasson hagen gaat zelf weg in de laatste 3 km !
11-09-2015 16:30
Heerlijk gereden van Edvald!

Trentin voor de rit en Edvald voor het klassement? Of Hagen voor de dubbel?
11-09-2015 16:31
die gaat gewoon zo hard mogelijk richting de meet en dan waarschijnlijk 2e worden
11-09-2015 16:33
exact wat ik verwachtte
11-09-2015 16:38
Sterk van Trentin!

Om te reageren moet je ingelogd zijn.