Volg hier de X2O Trofee Baal 2021
vrijdag 1 januari 2021 om 13:30 Volg in Google

Volg hier de X2O Trofee Baal 2021

Gelukkig Nieuwjaar! En hoe kun je beter het nieuwe jaar inluiden dan met een mooie veldrit! De Grote Prijs Sven Nys staat ieder jaar garant voor spektakel en ook de editie op de eerste dag van 2021 belooft weer mooi te worden. Wie verteert de champagne en de oliebollen als beste? Volg en bespreek de koers op WielerFlits!

De Balenberg is sinds het ontstaan van de GP Sven Nys het decor van het event. Een locatie die veldrijden ademt. Er is niet alleen het permanente crossparcours, waarop de jongste jaren kinderen worden opgeleid, in 2016 werd ook het Sven Nys Cyclingcenter geopend. Het Cyclingcenter is een belevingscentrum, inclusief eetcafé en museum.

Het parcours op de Balenberg is voor 85 procent een natuurlijke omgeving, aldus Nys zelf. De berg wordt tijdens de cross langs alle kanten beklommen en de klei-ondergrond maakt het bij regenweer extra zwaar. Kracht en behendigheid zijn de belangrijkste vereisten om er als renner goed voor de dag te komen.

Zowel de dames- als de herenwedstrijd wordt uitgezonden door Sporza in België (dames op Canvas, heren op één) en door Eurosport in Nederland. Bekijk hier de volledige TV-kalender.

Links
Voorbeschouwing: X²O Trofee Baal 2021 (WielerFlits.be)

Website organisatie
Deelnemers vrouwen
Deelnemers mannen
Parcours

Liveticker (X²O Badkamers Trofee)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
46 Reacties
01-01-2021 13:32
Goedemiddag iedereen, gelukkig nieuwjaar en Canvas is begonnen met het veldrijden. Ook een dag om verschillende nieuwe shirts te zien. Ik wens iedereen veel plezier!
01-01-2021 13:41
Arie Blanken kom er maar in...
01-01-2021 13:44
Regen buiten, cross op TV. De leven.
    01-01-2021 13:58
    Hier schijnt het zonnetje!
01-01-2021 13:44
Leuk, allemaal nieuwe shirtjes, teams en fietsen (of nieuwe oude fietsen) vandaag.
01-01-2021 14:12
Echt een Brandstuk dat oplopende asfaltstuk.
01-01-2021 14:26
Mooie strijd
01-01-2021 14:27
Fantastische laatste ronde!
01-01-2021 14:27
Fem!
01-01-2021 14:33
Alvarado op pure grit en technisch de beste.
Brand powerhouse maar net te vroeg volle bak gegaan en net niet handig genoeg.
Betsema zo technisch maar net wat minder raw power.

Cant, niet verwacht maar wordt beter en beter, als dat zo doorgaat wordt ze een factor op het WK.
En wat is er mis met Worst? Die hoort bij de eerste vier te zitten.
    01-01-2021 14:47
    Worst mist basis door een harde val en schouderblessure met de MTB in de zomer.
01-01-2021 15:11
Iserbyt lijkt de goede keuze te hebben gemaakt, rijdt gewoon voorin mee
01-01-2021 15:18
Ja ja Wuyts,van Aert spaart zich voor zondag .....
01-01-2021 15:19
Van Kessel met een bunnyhop to nosewheelie en vervolgens op de grond
    01-01-2021 15:20
    Het was bijna zo bedoeld
    01-01-2021 15:21
    De kunst van het vallen.
01-01-2021 15:22
Acceleratie de bocht uit van Pidcock is goed vandaag
    01-01-2021 15:27
    Pidcock oogt misschien wel het best op dit moment.
01-01-2021 15:27
Van der Poel lijkt zijn versnelling te missen vandaag.
    01-01-2021 15:30
    MvdP lijkt de andere crossen nog in de benen te hebben. Dan blijft hij meestal tot de laatste ronden hangen en gaat er dan alsnog voor.

    Hij schokschoudert meer dan op een echt goede dag
01-01-2021 15:31
Ze lijken een soort consensus te hebben over een tempo waarbij Vanthourenhout terug kan komen. Pidcock kiest ook voor een niet-maximaal tempo
01-01-2021 15:33
Pidcock is nog steeds de nemesis voor Iserbyt
01-01-2021 15:34
Spannende cross op deze manier.
01-01-2021 15:36
Tempo ligt vrij laag, Aerts kan bijna terugkomen.
01-01-2021 15:37
Zuinig crossje... tot nu, Matje geeft gas

Was te verwachten! Eindelijk
01-01-2021 15:38
Matje is vandaag niet zo goed als hij kan zijn
    01-01-2021 15:44
    Zou het? ;)
01-01-2021 15:40
Mathieu toch wel weer erg goed hoor. Al meer dan 5 seconden nu.
    01-01-2021 15:41
    Hij vecht er vol voor, goed voor de spanning
    01-01-2021 15:41
    Zeker, maar tegen pidcock, wout en Michael kan je niet op halve kracht wegrijden ;)
    01-01-2021 15:43
    Mee eens, maar je hebt een goede Mathieu en je hebt magische Mathieu. Ik zie vandaag de eerste
    01-01-2021 15:45
    Dat is waar, het is niet de Mathieu van bv Dubendorf. Ik zie pidcock nog wel terugkomen.
01-01-2021 15:42
Vanthourenhout kijkt om, geen goed teken
01-01-2021 15:42
Patat op de neus van Wout?
    01-01-2021 15:43
    WvA is vandaag technisch een tikje rommelig
01-01-2021 15:45
Respect voor Iserbyt, die loopt vandaag gewoon uit op VDH en Aerts
01-01-2021 15:46
Wat is het toch een rare sport.

Om te reageren moet je ingelogd zijn.