Volg hier de Wereldbeker veldrijden in Iowa 2021
zondag 17 oktober 2021 om 20:50

Volg hier de Wereldbeker veldrijden in Iowa 2021

Zondagavond staat om Belgisch-Nederlandse tijd de derde Wereldbeker-manche op een week tijd op het programma. Na Waterloo (zeges voor Eli Iserbyt en Marianne Vos) en de WK-repetitie in Fayetteville (zeges voor Quinten Hermans en Lucinda Brand), is Iowa de derde en laatste halte in de Verenigde Staten. Wie gaat er nog met de overwinning lopen?

Wie Iowa City zegt, zegt Mount Krumpit. Deze helling is het zwaartepunt van het rondje in deze wereldbekermanche in de The Johnson County Fairgrounds. De helling wordt van meerdere kanten beklommen en is in het verleden altijd beslissend geweest. De totale afstand van het rondje bedraagt 3,47 kilometer, best lang naar veldritnormen.

Programma
flag-us 14.05 uur (flag-beflag-nl 21.05 uur): Wereldbeker mannen
flag-us 15.45 uur (flag-beflag-nl 22.45 uur): Wereldbeker vrouwen
Opgelet: de mannen zijn eerst aan de beurt!

De mannencross begint dus net na negen uur, de vrouwen starten om 22.45 uur. Zowel de vrouwen- als de mannenwedstrijd worden gecoverd door Telenet Play Sports en Proximus in België (allebei op open net vanaf 19u). De wedstrijden zijn ook live te zien op Eurosport en de Eurosport Player.

Links
Voorbeschouwing WielerFlits: Wereldbeker Veldrijden Iowa 2021

Website organisatie
Website Wereldbeker
Twitteraccount Wereldbeker

Deelnemers mannen & vrouwen

Liveticker (UCI)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
170 Reacties
17-10-2021 21:38
Ronhaar 24ste, nu samen met Haidet.
    17-10-2021 21:38
    Wrs pech gehad, hij komt terug van 24
    17-10-2021 21:39
    Nog steeds rond die plek, was een klein foutje bij de meeting... :-)
17-10-2021 21:38
Aerts kijkt naar zijn fiets?
17-10-2021 21:39
Hermans blijft rustig volgen
17-10-2021 21:42
De vijf weer samen..
17-10-2021 21:42
Als Toon begin beklimming nou even remt...
    17-10-2021 21:43
    helaas is iserbyt pienter genoeg
    17-10-2021 21:43
    Hij ging bijna verticaal... :-)
17-10-2021 21:43
Gosse van der Meer rukt op naar p26!
    17-10-2021 21:44
    En nu 25, net Ronhaar voorbij gegaan.
17-10-2021 21:44
VDH kraakt Aerts
17-10-2021 21:45
Kom op Lars, laat Toon maar voor zichzelf zorgen.
17-10-2021 21:45
Ai Hermans, dat kost 10 plekken
    17-10-2021 21:46
    Plek 6, valt nog mee, op 25sec wel.
    17-10-2021 21:46
    Die tweede oxer was er deze keer teveel aan.
    17-10-2021 21:48
    Pfieuw, plek 6 inderdaad, als het stilvalt komt hij er nog bij
17-10-2021 21:46
Quiten weg Eli gaat m winnen!
17-10-2021 21:48
Van 25sec naar 20sec, Hermans sterk maar nu volhouden.
17-10-2021 21:49
Die Adams, dit is bungelen aan het elastiek voor gevorderden
17-10-2021 21:50
Hermans gaat Adams pakken
17-10-2021 21:51
Eli nu vol
    17-10-2021 21:52
    Ging bijna fout op de trappen wel.
17-10-2021 21:52
VDH versaagt niet, zo sterk heb ik hem in tijden niet gezien
17-10-2021 21:52
Lars gaat nog terugkomen
17-10-2021 21:54
Iserbyt rijdt verder weg van Van der Haar, van 3sec naar 5sec. Aerts en Vanthourenhout op 15sec. Adams op 23sec en Hermans op 29sec, was tot op 15sec genaderd.
    17-10-2021 21:55
    Van der Haar met een sterk klim sluit bijna aan.
17-10-2021 21:55
Lars komt terug
17-10-2021 21:56
Kamp ondertussen sterk 7e
    17-10-2021 21:57
    Erg goed bezig ja.
17-10-2021 21:56
Iserbyt mist bijna de tweede trede bij de aanloop naar het klimmetje, dat kost hem ritme. Lars kan nét niet profiteren.
17-10-2021 21:56
Kamp 7e, Van Kessel met Meisen 13 en 14e. Van der Meer 25ste, Ronhaar 30ste.
17-10-2021 21:57
Lars komt niet terug
17-10-2021 21:57
Hyde is zelfs DNF.
    17-10-2021 22:00
    Maar Curtiss White netjes 20e. Veldrijden in de VS is niet doorgebroken, geen atleten, weinig publiek. Is iedereen naar de gravel?
    17-10-2021 22:02
    Bij de mannen blijven ze inderdaad achter.Werner, Hecht en White zijn nu de mannen, maar hebben nog niet de pieken van een Hyde. Al was Hecht woensdag wel sterk in de top 10 op een zware omloop.
17-10-2021 21:59
Van der Haar blijft zo wel druk zetten op Iserbyt.
17-10-2021 22:01
HErmans op jacht naar Aerts, toch die 2e of 3e adem?

Om te reageren moet je ingelogd zijn.