Volg hier de Waalse Pijl 2015
woensdag 22 april 2015 om 11:13 Volg in Google

Volg hier de Waalse Pijl 2015

Drie dagen na de Amstel Gold Race staat vandaag de volgende klimklassieker op het programma. In Waremme wordt om half 12 het startschot gegeven voor de 79e editie van de Waalse Pijl. De beslissing valt traditioneel op de Muur van Huy. De aankomst wordt daar tussen 16.20 en 16.50 uur verwacht.

Sporza begint om 14.20 met een rechtstreeks verslag met commentaar van Michel Wuyts en José de Cauwer. Ook Eurosport brengt de wedstrijd live op de buis.

Links:
Startlijst
Routeschema
Profiel
Voorbeschouwing (WielerFlits)

Liveticker (Sporza)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
342 Reacties
22-04-2015 13:59
Lekker dan... Wist ik het antwoord ben ik weer te laat
22-04-2015 14:00
Zozo, live NOS wielrennen op een woensdag? Wat een luxe!
@snoep & Wheely
Thx! Ik denk dat ik Henao gewoon nog niet echt als een winnaar zie. Kwam bij een Purito natuurlijk ook pas later, maar op eendagskoersen is dat voor mij altijd wel een factor. Overigens werd Henao toen hij 2e werd in de WP nog 6e in de AGR, nu 33e. Dus belooft nog niet heel veel goeds. Ik laat me graag verrassen!
22-04-2015 14:01
@Scotty
Bingo, al vraag ik me af of ze het zelf wel weten want het was niet in de zelfde tijd. ;)

@hansie
Ja maar dat had ik er al bij gezegd hè. overigens biedt het wel potentie, drie winnaars.
22-04-2015 14:04
@Wheely,
De drie Belgen hebben trouwens alle drie voor Topsport gereden (of rijden er nog) en ook nog eens in hetzelfde jaar (2010).
22-04-2015 14:05
@Snoep
ok dan! Dat had ik dan weer ff gemist. ;)
22-04-2015 14:10
@Wheely,
Dat was niet uit mijn hoofd hoor. Nadat ik af was getroefd door Scotty dacht ik laat ik eventjes zoeken of ik iets anders kan vinden. :)
22-04-2015 14:11
Poe
22-04-2015 14:12
Ben benieuwd wie hier gaat winnen
22-04-2015 14:13
Ratto, gendt, feillu,bergetappe gewonnen in grote ronde
22-04-2015 14:24
NOS alleen op stream, niet op TV. Eurosport en Sporza wel met TV-verslag.
22-04-2015 14:35
Leuk dat Lotto-Jumbo na Roosen in de Amstel Gold Race nu Teunissen in de Waalse Pijl in de aanval mee heeft. Dat lijkt me een geweldige ervaring voor zulke jonge wielrenners en zal hun ontwikkeling ook vast goed doen.
22-04-2015 14:39
Wie heeft het moeilijk op de Muur?
22-04-2015 14:39
Daniel Martin gevallen
22-04-2015 14:40
Martin ziet er niet lekker uit zeg.. hopen dat het verder zonder erg is.
22-04-2015 14:40
Gesink zit goed vooraan te koersen. Wellicht is die beter dan we allemaal denken.
22-04-2015 14:40
Dan Martin doet in ieder geval niet meer mee voor een goede klassering. Hopelijk voor Cannondale kan Slagter een mooie klassering rijden.
22-04-2015 14:43
Gesink zit goed van voren, mooi om te zien.
22-04-2015 14:45
Teunissen toch al een beetje aan het elastiek. Benieuwd naar De Gendt!
22-04-2015 14:47
Zou leuk zijn als Slagter hier kan verrassen! Of bevestigen, om bepaalde reacties voor te zijn..
22-04-2015 14:48
Mooi van Lotto nu moeten veel ploegen veel mannen opsouperen om de kopgroep terug te halen. Kopgroep heeft toch bijna 6 min voorsprong en nog maar 80 km!
Daarnaast zullen de mannen niet echt moe zijn aangezien de koers MAAR 200 km lang is.
22-04-2015 14:50
Daniel Martin is weer terug in het peloton.
22-04-2015 14:55
Zijn er mensen die interesse hebben in [b]KoersUpdate[/b]? Minstens 5 ;).
22-04-2015 14:56
Henao en Purito waren even sterk op de klimmetjes. De laatste dagen wordt de indruk gewekt dat Henao aantoonbaar beter was, maar dat is natuurlijk ook niet het geval.

Maar Purito is (tot nu toe) niet meer de renner die van iedereen wegrijdt op een dergelijke muur. Hij hoort nog altijd bij de beste 2/3, maar die extra extra punch lijkt hij niet meer te hebben.
22-04-2015 14:57
Teunissen heeft het constant toch wel lastig lijkt het, maar hij doet het goed!
22-04-2015 14:58
Jose net terug van Ijsland.

Om te reageren moet je ingelogd zijn.