Volg hier de vijfde etappe van Tirreno-Adriatico 2021
zondag 14 maart 2021 om 11:05 Volg in Google

Volg hier de vijfde etappe van Tirreno-Adriatico 2021

Een ontketende Tadej Pogačar slaagde er gisteren in om de blauwe leiderstrui te veroveren in skioord Prati di Tivo, maar dat wil nog niet zeggen dat de Sloveen ook de gedoodverfde winnaar is van Tirreno-Adriatico. Zo is Wout van Aert nog niet kansloos voor de eindzege. Bespreek hier op WielerFlits het verloop van de vijfde etappe!

Op zaterdag was het aan de klimmers, maar vandaag komen de explosieve springveren weer aan hun trekken met een ‘Tappa dei Muri’. Een etappe over ontelbare Italiaanse en vooral steile hellingen. De eerste honderd kilometer vanuit Castellalto, langs de Adriatische kust, doen nog vermoeden dat het zal uitdraaien op een massasprint.

Schijn bedriegt, aangezien de renners eindigen met vier lokale rondjes van net iets meer dan twintig kilometer. Eenmaal aangekomen in finishplaats Castelfidardo staat de ene na de andere muur op het menu. De steilste helling kent uitschieters tot 19% en zal zeker na enkele passages in de benen kruipen.

De eindstreep wordt bereikt na enkele oplopende kilometers, met percentages tot wel 12%. Is dit een etappe voor Wout van Aert om weer seconden terug te nemen op leider Pogačar? De renners vertrekken om 11.20 uur en finishen tussen 15.59 en 16.28 uur. De etappe is vanaf 13.15 uur live te volgen via Eurosport 1, de Eurosport Player en GCN+.

Links
Voorbeschouwing: Tirreno-Adriatico 2021

Website organisatie
Deelnemers
Parcours

Nederlanders in Tirreno-Adriatico
Belgen in Tirreno-Adriatico

Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (Race center)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
374 Reacties
1 4 5 6 7 8 10
14-03-2021 15:11
Laatste ronde.
14-03-2021 15:12
Formolo laat de ongevaarlijken gaan.
14-03-2021 15:12
Ik vind Mathieu wel arrogant hard rijden, hoe dúrft hij de rest zo vernederen!?
    14-03-2021 15:16
    Hij rijdt zo hard, dat iedereen een windjackje moet aantrekken.
14-03-2021 15:12
Iedereen mag weg van UAE behalve Wellens?
    14-03-2021 15:13
    Wellens staat maar op een goeie 2 minuten en heeft een redelijke tijdrit
    14-03-2021 15:14
    Ok, dacht dat hij verder stond.
    14-03-2021 15:18
    Alsnog wel apart hoe weinig ruimte hij krijgt. Met die achterstand zou je hem best een stukje voor de groep uit kunnen laten zwemmen.
14-03-2021 15:13
Toch mooi zo zonder ploegmaten. Niks controleren, ieder voor zich, alles of niets.
    14-03-2021 15:14
    Wat doet die UAE man voor Pogacar volgens jou?
14-03-2021 15:15
Ideale situatie voor pogacar.
14-03-2021 15:15
De toeristische plaatjes
14-03-2021 15:15
Best wel saaie koers nu. Niemand die rijdt. Had liever Vdp in de finale zien wegknallen om de zege
    14-03-2021 15:17
    Je moet wel kunnen natuurlijk. Die mannen die nu achter van der Poel rijden gaan vol met 3 man en komen niets dichterbij.
    14-03-2021 15:20
    Parijs-Nice is begonnen, en mocht dat ook te saai zijn kan je ook tegelijk Parijs-Troyes kijken: https://player.infomaniak.com/?channel=70305&player=10935 :)
14-03-2021 15:18
Vind ze buiten VDP allemaal niet fris ogen ;)

Hoop dat Wout nog kan sprinten voor plek 2 en misschien kan hij dan net als in Strade nog wat extra seconden pakken op Pogecar.
14-03-2021 15:18
Had het dus weer eens dik mis. Dacht dat Mathieu te vroeg aanviel. Wat een held!
    14-03-2021 15:20
    Ik denk dat hij dat zelf nu wel ff denkt;)
14-03-2021 15:19
Kroon noemt nu weer vdp een zonnebank boy, mooi hoe die altijd precies zegt wat ie denkt.
    14-03-2021 15:21
    Zonnebank boy is wel een vervelend koosnaampje, haha. Geen groep waar je je graag in vertoeft.
    14-03-2021 15:23
    Natuurlijk is dat om esthetische redenen.
    14-03-2021 15:27
    Tja Vevie, daar zullen zonnebankboys en wannabe zonnebankboys toch anders over denken. Wie heeft er vervolgens meer gelijk dan de ander?
    14-03-2021 15:34
    Niemand, natuurlijk. Ik heb zelf niks met de ijdeltuiten en de mooiboys/mooiheid, maar zolang iedereen zich maar happy voelt vertoevend in de groep waarin hij/zij in vertoeft dan is het voor mij al prima.
14-03-2021 15:20
zelfs vdP voelt de 18% nu, dat wordt pompen of verzuipen erachter
14-03-2021 15:20
Loopt gewoon nog uit op de achtervolgende groep. Wat een fenomeen
14-03-2021 15:21
Soler solo
    14-03-2021 15:23
    Soler stijdt scheel. En Poga trapt er even doorheen.
14-03-2021 15:22
Pogi valt aan
14-03-2021 15:24
Wout moet lossen
14-03-2021 15:24
Ok, terug koers!
14-03-2021 15:24
Heerlijke rit! Slagveld tot en met.
14-03-2021 15:25
Deze zag ik behoorlijk aankomen, geen schade overigens, verre van.
    14-03-2021 15:25
    Van Aert niet. Die heeft zijn jasje nog aan.
14-03-2021 15:25
12seconden al voor Pogacar
14-03-2021 15:25
Mooi voor de zondagmiddag. Buiten hagelt het, op de buis beestenwerk.
14-03-2021 15:25
Pogi pakt 45 sec terug op Poel
14-03-2021 15:25
Toch 30sec eraf, van de voorsprong...
14-03-2021 15:25
Pogi lijkt ontketend, benieuwd hoe dicht hij nog komt.
    14-03-2021 15:27
    Misschien wint hij nog wel!
    14-03-2021 15:29
    Daarvoor zou Matje helemaal moeten instorten Harrogate style, zie ik niet gebeuren.
14-03-2021 15:26
Hoe zit dat nou met mensen die gedubbeld worden; eruit?
1 4 5 6 7 8 10

Om te reageren moet je ingelogd zijn.