Volg hier de vijfde etappe van Tirreno-Adriatico 2021
zondag 14 maart 2021 om 11:05 Volg in Google

Volg hier de vijfde etappe van Tirreno-Adriatico 2021

Een ontketende Tadej Pogačar slaagde er gisteren in om de blauwe leiderstrui te veroveren in skioord Prati di Tivo, maar dat wil nog niet zeggen dat de Sloveen ook de gedoodverfde winnaar is van Tirreno-Adriatico. Zo is Wout van Aert nog niet kansloos voor de eindzege. Bespreek hier op WielerFlits het verloop van de vijfde etappe!

Op zaterdag was het aan de klimmers, maar vandaag komen de explosieve springveren weer aan hun trekken met een ‘Tappa dei Muri’. Een etappe over ontelbare Italiaanse en vooral steile hellingen. De eerste honderd kilometer vanuit Castellalto, langs de Adriatische kust, doen nog vermoeden dat het zal uitdraaien op een massasprint.

Schijn bedriegt, aangezien de renners eindigen met vier lokale rondjes van net iets meer dan twintig kilometer. Eenmaal aangekomen in finishplaats Castelfidardo staat de ene na de andere muur op het menu. De steilste helling kent uitschieters tot 19% en zal zeker na enkele passages in de benen kruipen.

De eindstreep wordt bereikt na enkele oplopende kilometers, met percentages tot wel 12%. Is dit een etappe voor Wout van Aert om weer seconden terug te nemen op leider Pogačar? De renners vertrekken om 11.20 uur en finishen tussen 15.59 en 16.28 uur. De etappe is vanaf 13.15 uur live te volgen via Eurosport 1, de Eurosport Player en GCN+.

Links
Voorbeschouwing: Tirreno-Adriatico 2021

Website organisatie
Deelnemers
Parcours

Nederlanders in Tirreno-Adriatico
Belgen in Tirreno-Adriatico

Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (Race center)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
374 Reacties
14-03-2021 13:57
Ik snap dat ze nog niet aan het budget van Ineos zitten maar aangezien Van Aert in 2022 voor Groen zal gaan dan kunnen ze misschien de dure Groenewegen laten gaan naar een Bahrein of zo ondanks zijn contract tot 2023. Daarnaast zal Kruijswijk zich toch meer moeten gaan verplaatsen naar een knechtenrol voor Roglic, willen ze Kuss behouden en af en toe zijn kans laten gaan.

Je moet ook op tijd afscheid nemen van renners die achteruit aan het gaan zijn en toch een groot budget innemen. Dan heb ik het over Gesink.
Met Vingegaard hebben ze een jonge superknecht in worden al binnen de rangen.

Zullen geen populaire keuzes zijn maar noodzakelijk om uit te groeien tot een topteam die het jaar na jaar bewijst.
14-03-2021 14:02
Zou dat nou lastig zijn voor Karsten, commentaar geven als je blind bent?
14-03-2021 14:03
Wat zit Karsten te zwetsen over Jumbo. Zitten er meerdere bij Wout.
14-03-2021 14:03
karsten zwamt. 3 ploegmaats en hij zegt 0
14-03-2021 14:03
Wat ik overigens een beetje raar vind is dat er wordt gedaan alsof het abnormaal is dat een klassiekerrenner zoals Van Aert een grote rol speelt in het klassement van Tirreno-Adriatico. In het verleden is deze etappekoers zelfs regelmatig gewonnen door klassiekerrenners die pieken in het voorjaar, enkele voorbeelden: Rebellin, Erik Dekker, Pozzato, Bettini, Freire, Cancellara, Van Avermaet en Kwiatkowski.
    14-03-2021 14:05
    Het verschil is, vermoed ik, dat de laatste het naar klimmers ging. Zwaarder parcours en minder focus oo heuvel/tijdrit.
    14-03-2021 14:34
    In het verleden waar jij over spreekt, zat er nooit een lange aankomst bergop in het parcours.
14-03-2021 14:07
Kom op Foss hopelijk kan die aansluiten nog voor wout
14-03-2021 14:07
Poeh van Aert had het heel zwaar net.
14-03-2021 14:09
Alleen al om dit soort acties zo ver van de meet ben ik bereid VDP welk zegegebaar dan ook te vergeven.
14-03-2021 14:09
Ze zijn weg. Fuglsang doet goede zaken.
14-03-2021 14:09
Landa en Higuita mee.
14-03-2021 14:09
Karsten is echt aan het zwammen vandaag zeg.
14-03-2021 14:09
Kan zomaar eens zijn dat WvA de prijs gaat betalen voor zijn inspanning gisteren
    14-03-2021 14:15
    Dat hoort dan bij de les die hij gisteren gestart is: voor het algemeen klassement moet je dag na dag goed zijn en of hij het herstelvermogen heeft van een Pogacar moe(s)t hij nog ondervinden.
14-03-2021 14:09
Mooi dat WvA niet alleen zit, als een van de weinigen van de toppers
14-03-2021 14:10
Mathieu doet wat ie altijd doet en Kroon insinueert dat ie Van Aert wilt naaien...
14-03-2021 14:11
Echt achterlijk wat Kroon doet..... Valt me vies van hem tegen
    14-03-2021 14:12
    Eens. tien.
    14-03-2021 14:13
    Hij is gewoon anti JV. Alleen als NL verslaggever moet je dit niet zo laten blijken.
    14-03-2021 14:13
    Hoe durve hij kritisch zijn op 'De Ploeg'!
14-03-2021 14:12
Leuk dat Astana nog een renner op dit niveau mee heeft.
Sprinter Aranburuburu is als Bask natuurlijk wel wat steile muurtjes gewend.
14-03-2021 14:12
Karsten Kroon come on zeg, kappen met je gestook! We genieten gewoon van prachtige koers die wordt gemaakt op een parcours dat zich daarvoor leent. Van der Poel rijdt duidelijk voor het winnen van een schitterende etappe. Dat heeft niks met Pogacar of Van Aert te maken.
14-03-2021 14:12
Kroon met een hele slechte dag
14-03-2021 14:12
Wat een heerlijke wielerdag, worden we gewoon getrakteerd op een mini-LBL in de regen, wat een feest!
14-03-2021 14:12
Leuk en eerlijk dat Kroon dit zo durft te zeggen als hij dat even dacht, of is hij dan een landverrader? En dan hier meteen een hoop verbolgen doen hé, kan toch best dat mvdp rancuneus ventje is die even hier zijn grote tegenstander te grazen wil nemen in complot met Pogacar?
    14-03-2021 14:13
    Het is beetje stemmingmakerij, maar hij mag het natuurlijk best denken.
    14-03-2021 14:13
    Zeker geen landverrader, maar hij praat gewoon poep. En dan neigt het al snel naar stoken.
    14-03-2021 14:16
    Gelukkig is Flip weer terug, die leek toenstraks zijn versnelling kapot trappen of zoiets.
14-03-2021 14:12
is tjeu weer aan het trainen?
14-03-2021 14:13
VDP doet hij moet doen om te winnen. Intervalwedstrijdje van maken. Smijten met energie. Glorieus winnen of straks knalhard de prijs betalen.
    14-03-2021 14:16
    Tis de moment dat Roodhooft ernaast gaat rijden en een mattetaart in zijn face komt dauwen.
14-03-2021 14:15
Ook waanzinnig van Foss dat hij hier erbij zit.
14-03-2021 14:20
En nu weer Bernal, met nog 50+ km te gaan, wat een koers!
14-03-2021 14:20
Prima koersje.

Om te reageren moet je ingelogd zijn.