Volg hier de vijfde etappe van Tirreno-Adriatico 2020
vrijdag 11 september 2020 om 10:10 Volg in Google

Volg hier de vijfde etappe van Tirreno-Adriatico 2020

In de vierde rit wist de beloftevolle Lucas Hamilton zijn eerste WorldTour-zege te boeken, terwijl Michael Woods zijn leiderstrui wist te verdedigen. Vandaag krijgen de renners weer een zware etappe voorgeschoteld. Wie zegeviert op de slotklim naar skioord Sassotetto? Bespreek hier op WielerFlits het koersverloop!

Vandaag staat in de Marche de tweede bergetappe op het programma. Vanuit de start in Norcia gaat de weg omhoog op de Forca di Ancarano. Zo wordt het Sibillini-gebergte bereikt, onderdeel van de Apennijnen. Dan wacht de klim naar Santa Margherita (5,4 km aan 7,0%) en het heiligdom van Macereto.

Vanaf Polverina volgen de klimmetjes elkaar in sneltreinvaart op met geen tijd voor een adempauze of vlakke stukken, helemaal tot aan Sarnano. Daar begint de slotklim naar skioord Sassotetto (11,8 km aan 7,0%), die de renners naar 1.362 meter hoogte brengt. In 2018 kwam Mikel Landa hier als eerste over de streep.

De renners vertrekken om 10.25 uur vanuit Norcia, terwijl de finish wordt verwacht tussen 15.39 en 16.19 uur. De Tirreno is niet live op tv te zien in Nederland en België, maar is wel te volgen via de Eurosport Player en de GCN Race Pass.

Links
Voorbeschouwing: Tirreno-Adriatico 2020

Website organisatie
Deelnemerslijst
Parcours

Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (Twitter #TirrenoAdriatico)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
45 Reacties
11-09-2020 10:33
Hoe oud is die Woods?
    11-09-2020 10:38
    33, maar wat een wallen idd, het viel mij ook op.
    11-09-2020 10:46
    haha ja, die lijkt 50. na een heel leven te veel joints te hebben gesmoord Xd
    11-09-2020 10:50
    Hij lijkt een beetje op een oudere versie van die character van Mad Comics.
    11-09-2020 11:02
    Dat mondkapje zit wat te strak denk ik..
    11-09-2020 11:06
    hij moest er oud uitzien, anders kon die niet bij ISN tekenen
11-09-2020 10:47
Hup Wilco!
    11-09-2020 11:12
    Ja, dat zou cool zijn. Maar Woods kan dit ook nog wel denk ik.
    Simon Yates en Fuglsang lijken nog iets teveel met de handrem te rijden ivm voorbereiding Giro?
    11-09-2020 11:48
    Thomas en Majka lijken prima in vorm. Samen met Woods maakten zij de beste indruk.
    11-09-2020 11:54
    Ik had het idee dat Fuglsang gisteren gewoon niet beter kon en dat Yates het wel prima vond met zijn ploeggenoten.
11-09-2020 11:26
Fuglsang lijkt mij gewoon minder te worden. Is al lang in vorm. Voor de Giro verwacht ik niet veel van Fuglsang. Hij is nog nooit in de buurt geweest van eindwinst in een grote ronde.
11-09-2020 11:37
Als Wilco er vandaag bij kan blijven zit er een mooie eindnotering voor hem in, lijkt me dat hij in de slottijdrit zelfs nog wat tijd kan nemen op de meesten!
    11-09-2020 11:55
    Inderdaad. Zie alleen Thomas een betere tijdrit rijden. En iemand een idee of Vlasov kan tijdrijden?
    11-09-2020 12:33
    Nou, als een tijdrit er om gaat, rijdt Kelderman altijd een bout tijdrit.
11-09-2020 11:58
Heb geen idee met wat voor doel MvdP hier is (wedstrijd km's maken en voorberiden op de klassiekers?) maar het zou leuk zijn als hij eens vroeg aanging en gewoon kijken waar het schip strand ;)
    11-09-2020 12:03
    Kan hij dan beter zondag doen. Maar ik verwacht niet dat hij uberhaubt nog voor de knikkers mee komt doen in de Tirreno. Vormpeil is nog bij lange niet wat het moet zijn om voor de prijzen te rijden. Uiteraard laat ik me graag verrassen en een geanimeerde rit met een beetje krachtensmijterij is altijd welkom.
    11-09-2020 13:18
    fijn dat Matje hier mee leest :)
    11-09-2020 13:53
    Hahaha, ik was zowaar verrast door het bericht van de oversteek. Mooi dat de witte broek nog even geshowd op de voorposten wordt deze middag in plaats van anoniem in het peloton. Ik durf niks meer te zeggen over de slotklim....
11-09-2020 12:01
MVDP in kopgroep.
11-09-2020 12:19
Mathieu in zijn eentje nog te oversteek weten te maken.
11-09-2020 12:24
iemand gratis live stream?
    11-09-2020 14:03
    dm gestuurd
11-09-2020 14:10
Mathieu is niet in topconditie,hoe kan dat? Slechte voorbereiding en training.
De ploegleiding heeft in deze gefaald,of de ploegleiding heeft geen invloed genoeg op hem. Of is er iets anders aan de hand,hij was in February erg ziek,hoge koorts en dacht zelfs aan corona. Daarna geen enkele goede uitslag gereden,Zelfs in het veld verliest hij
van de zoon van Nys. Als ik Mathieu was liet ik me eens grondig onderzoeken.
Ik ben een grote fan van hem,en hoop dat hij de juiste weg weer kan terug vinden.
    11-09-2020 14:16
    Dat zal allemaal wel meevallen. Op het NK reed hij de hele dag hele hoge wattages.

    Ik denk/hoop dat hij gewoon wat competitie nodig heeft. Vorig jaar in het veldrijden won hij zijn eerste pakweg 15 koersen ook 'zonder glans', gewoon puur op basis vermogen (en mindere concurrentie), maar de flits was er (nog) niet. Later toen hij echt piekte was die flits er wel.
11-09-2020 14:11
Z'n vluchtmakkers zitten wel lekker uit de wind bij MVDP
11-09-2020 14:26
De tijdswaarneming wel bijzonder. Springt van het ene moment op het andere van 2.15 naar 3.45
11-09-2020 14:49
Zou Mathieu nog wat willen proberen? Zou knap zijn als ie hier kan winnen. Vind het al knap dat ie mee is in de kopgroep, dat ze hem hebben laten rijden haha
    11-09-2020 15:20
    hoezo dat ze hem laten rijden? Hij doet niet mee voor klassement.
    11-09-2020 15:27
    Als hij hier wil winnen moet hij met een voorsprong van minimaal 3 minuten aan de slotklim beginnen. Of hij moet zijn klimmersbenen ineens gevonden hebben.
    11-09-2020 15:29
    We weten allemaal dat MvdP een belachelijk goede half uur tot uur inspanning heeft. Ik verwacht het niet hoor, maar wie weet.

    En MvdP is, ondanks dat ie geen klassement rijdt hier, niet iemand die ze zomaar laten gaan hoor.
    11-09-2020 15:32
    Waarom zouden ze hem niet laten rijden? Voor zo'n slotklim heeft hij al gauw minstens 3 minuten voorsprong nodig om te winnen. In zo'n etappe is VDP niet iemand die voor veel gevaar kan zorgen.
11-09-2020 15:31
Leuk dat matje meegaat in de vlucht, heeft alleen geen kans met 1 minuut voorsprong aan de voet van de klim.
11-09-2020 15:32
Jammer dat ze niet genoeg voorsprong hebben, maar wel leuk dat hij het probeert.
    11-09-2020 15:40
    Toch even de benen trainen, kopgroep met vdp nu ingerekend aan de voet van de laatste klim
11-09-2020 15:37
worden al bijna ingehaald door peleton
11-09-2020 15:41
Werkilul als laatste vluchter bijgehaald.
11-09-2020 15:50
Aanval Nibali. Astana leidt het peloton.
    11-09-2020 15:54
    Teruggepakt. Tegenaanval Fuglsang
11-09-2020 15:53
Kelderman zit er nog goed bij met Oomen als helper.
11-09-2020 15:55
Yates gaat, die is goed hoor
11-09-2020 15:58
Woods ligt eraf. Kelderman goed in de tweede groep achter Yates
11-09-2020 16:04
Yates 35 seconden voor op Thomas, Vlasov en Majka, hij heeft hem binnen. Heel sterk
11-09-2020 16:05
Yates wel klaar voor de Giro geloof ik. Majka, Thomas, Vlasov ook goed in vorm
11-09-2020 16:08
Sam ook goed. Hele klim niet in beeld vooraan maar toch kort eindigen. Of was dat Hindley? Edit: dat laatste dus, volgens Wuyts die de uitslag voorleest. Oomen een minuutje later, in het spoor van Fuglsang en Haig.
11-09-2020 16:09
Yates met een dubbelslag, Kelderman 5e op 52 seconden. Kon net niet mee met Thomas, Majka en Vlasov.

Om te reageren moet je ingelogd zijn.