Volg hier de vijfde etappe in Tirreno-Adriatico 2017
zondag 12 maart 2017 om 10:50 Volg in Google

Volg hier de vijfde etappe in Tirreno-Adriatico 2017

Na het klimgeweld van gisteren gaat Tirreno-Adriatico vandaag verder met een pittige etappe. Het is in de rit tussen Rieti en Fermo alles behalve vlak, met meerdere ‘muren’. Doorstaat Nairo Quintana deze etappe? Volg het hier op WielerFlits.

De coureurs zullen op 28,5 kilometer van de streep opdraaien op het lokale circuit rond Fermo. Hier zullen de coureurs in totaal drie hellingen moeten bedwingen. Na meerdere klimmetjes zal de showdown plaatsvinden op de flanken van de klim voerend naar de oude binnenstad van Fermo. De eerste kilometer is als loodzwaar te bestempelen met een gemiddelde stijging van 14%. Vervolgens volgen twee kilometers die vals plat omhoog gaan. Hier kan snelheid worden gemaakt voor de laatste 600 meter, die weer omhoog gaan aan ruim 6%.

Om 11.05 uur vertrekken de renners, om rond 16.15 uur binnen te komen. Eurosport heeft de exclusieve rechten in Nederland en België, maar zendt Tirreno niet uit. Het kiest op het eerste kanaal voor Parijs-Nice en op de tweede zender krijgt snooker de voorkeur.

Links:
Voorbeschouwing: Tirreno-Adriatico 2017 (WielerFlits)

Website organisatie
Etappeinformatie

Deelnemerslijst (ProCyclingStats)

Liveticker (Sporza)
Liveticker (Twitter organisatie)
Live data (Velon)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
113 Reacties
12-03-2017 14:06
Live op youtube..Engels commentaar..dikke prima!
12-03-2017 14:06
Lammertink lekker bezig! Hup Roompot... uh Katoesja!
12-03-2017 14:08
Iemand een idee waarom Yates moet lossen ? Zag er gisteren erg sterk uit .. En aan andere namen in g1 te zien is het toch niet zo bizar veel koers?
12-03-2017 14:09
@8.6
In mijn vriendengroep zijn er veel snooker en darts fans, maar ik ben de enige die houdt van wielrennen. En dan ben ik nog wel Brabander... ;-)
Zegt allemaal weinig.
12-03-2017 14:11
Vlucht is al teruggepakt en Yates zou op 80 km van het einde al gelost zijn.
12-03-2017 14:11
@hazewinkel
Je hebt zojuist een abbonement op reclame genomen;)
Het audio spoor kan je gewoon op je tv veranderen.. Daar heb je geen eurosport player voor nodig.
12-03-2017 14:12
Opgave Yates. Hij is ziek.
12-03-2017 14:13
Abandon Adam Yates.
12-03-2017 14:14
Adam Yates abandon
12-03-2017 14:14
Buikgriep voor Yates schijnbaar. Ook Quintana mag in de achtervolging lees ik en Sky geeft vol gas. Hopelijk dat die situatie nog even blijft bestaan, dan kan het een heet middagje worden.
12-03-2017 14:16
waarom heb de de afgelopen jaren niks gehoord over dat sporza ook maar 1 deed uitzenden en met de 2e pas begon als de 1e klaar was?

nou?

o ja. huilen op ES is cool en het heilige sporza mag geen kritiek komen. dag dag allemaal. lekker huilie doe de rest vh jaar
12-03-2017 14:24
[quote]waarom heb de de afgelopen jaren niks gehoord over dat sporza ook maar 1 deed uitzenden en met de 2e pas begon als de 1e klaar was?[/quote]

Omdat je niet goed luisterde? Ik heb het alleszins wel zien voorbijkomen. Maar niet met dezelfde ijver, dat klopt.

On: Cattaneo, Landa, Jungels en (zoals aangekondigd) Wellens. Mooie kopgroep.
12-03-2017 14:25
Wat een adembenemend mooi landschap voor een wielerkoers.
12-03-2017 14:34
mvdm, ik heb dat vaak zat gehoord over sporza, wat vooral erg is, is dat Eurosport de alleen rechten op het uitzenden koopt en het dan niet live uitzend. Dat is gewoon knalhard concurrenten buitenspel plaatsen maar voornamelijk de wielerfans en wereld een mooie rit ontnemen.
12-03-2017 14:56
Mooi Fassa Bortolo terug te zien op de mouwtjes bij Androni, op hun Bottecchia fietsen, ziet er goed uit. Helaas niet in de Giro.
12-03-2017 14:58
Kopgroep bijgehaald. Zo te zien 4 a 5 TLJ in eerste groep.
12-03-2017 15:04
Kwiat gaat solo.
12-03-2017 15:08
Jaa hoor Eurosport zendt het niet eens uit.... alsof er ook maar iemand die goed bij zijn paasei is naar fcking snooker gaat kijken? Eurosport is gewoon een farce
12-03-2017 15:10
Boycot Eurosport
12-03-2017 15:11
Hopen dat Bernal vandaag weer zijn talent laat zien
12-03-2017 15:14
Tiz-cycling.racing is toch prima alternatief?
12-03-2017 15:14
@gavirialaphilippe
Jody?
12-03-2017 15:15
Mooi hè, dat wielerfans af gaan geven op mensen die naar iets anders kijken. Hoe vaak mij wel niet wordt uitgelegd dat wielrennen toch het allersaaiste in de wereld is, een paar wieltjes die rond draaien. Dat vind ik dan altijd totaal kansloos, maar blijkbaar zijn er ook veel wielerfans die dat doen over andere sporten (of wat er dan ook uitgezonden wordt).

Boos worden op Eurosport om hun keuzes is toch totaal nutteloos haha, blijkbaar zijn er mensen die snooker kijken. Laat ze lekker en zoek een stream.
12-03-2017 15:17
Eurosport Home of snooker
12-03-2017 15:19
@lyndalid
Het gaat erom dat wielrennen een grote sport in NL is en met alle respect snooker is dat niet. Ik denk dat de meeste Nederlanders niet een 1 of 2 namen uit de snooker wereld kunnen noemen. Daarnaast is snooker een cafespel en vind ik dat het niet eens een sport is. Dat EuroSport het uitzendt slaat ook nergens op. Laat een zender als SBS dit gewoon uitzenden, net als darts.

Om te reageren moet je ingelogd zijn.