Volg hier de vijfde etappe in Tirreno-Adriatico 2017
zondag 12 maart 2017 om 10:50 Volg in Google

Volg hier de vijfde etappe in Tirreno-Adriatico 2017

Na het klimgeweld van gisteren gaat Tirreno-Adriatico vandaag verder met een pittige etappe. Het is in de rit tussen Rieti en Fermo alles behalve vlak, met meerdere ‘muren’. Doorstaat Nairo Quintana deze etappe? Volg het hier op WielerFlits.

De coureurs zullen op 28,5 kilometer van de streep opdraaien op het lokale circuit rond Fermo. Hier zullen de coureurs in totaal drie hellingen moeten bedwingen. Na meerdere klimmetjes zal de showdown plaatsvinden op de flanken van de klim voerend naar de oude binnenstad van Fermo. De eerste kilometer is als loodzwaar te bestempelen met een gemiddelde stijging van 14%. Vervolgens volgen twee kilometers die vals plat omhoog gaan. Hier kan snelheid worden gemaakt voor de laatste 600 meter, die weer omhoog gaan aan ruim 6%.

Om 11.05 uur vertrekken de renners, om rond 16.15 uur binnen te komen. Eurosport heeft de exclusieve rechten in Nederland en België, maar zendt Tirreno niet uit. Het kiest op het eerste kanaal voor Parijs-Nice en op de tweede zender krijgt snooker de voorkeur.

Links:
Voorbeschouwing: Tirreno-Adriatico 2017 (WielerFlits)

Website organisatie
Etappeinformatie

Deelnemerslijst (ProCyclingStats)

Liveticker (Sporza)
Liveticker (Twitter organisatie)
Live data (Velon)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
113 Reacties
12-03-2017 12:09
@ tverzetje:
erg logisch dan dat eurosport in de UK de tirreno wel uitzendt en in Nederland er snooker wordt uitgezonden.
12-03-2017 12:17
Ik ben benieuwd naar Roglic vandaag; kan hij nog stijgen in 't klassement.
12-03-2017 12:18
@Wheely

Gougeard en Cummings zijn taaie rakkers die wel raad weten met een ontsnapping, die zouden inderdaad een eind kunnen komen als ze die te ver laten lopen. Aan de andere kant zijn van die muurtjes als je al een hele dag in de ontsnapping zit misschien nog wel extra "killing". Ben benieuwd.
12-03-2017 12:21
Roglic kan zich beter sparen en hopen op ritwinst in de tijdrit. Terpstra is aan het trainen voor de Ronde en is al goed in vorm. De kopgroep gaat vooruit blijven, althans een deel daarvan.
12-03-2017 12:26
Dit bericht is verwijderd
12-03-2017 12:31
Maxime Montfort in de aanval! Loopt zijn contract dit jaar af, of zat er iets bijzonders in het ontbijt bij Lotto-Soudal? In ieder geval slimmer dan het werk van Lotto in de achtervolging gisteren.
Maar als er uit deze kopgroep iemand kans maakt om het tot de finish uit te zingen, dan is het Cummings wel.
12-03-2017 12:34
Hup Maurits!
12-03-2017 12:42
Terpstra is top bezig. Vandaag doorgedreven training, overmorgen nog ff knallen in de tijdrit en klaar is Kees. Vandaag zet ik mijn geld op Cummings natuurlijk.
12-03-2017 12:50
Gewoon te zien na paris nice... dus niks aan de hand jongens!!!
12-03-2017 12:50
Dit bericht is verwijderd
12-03-2017 12:50
Bij ES zijn ze niet achterlijk; snooker zal wel meer kijkers trekken. Wielrennen is niet populair in Nederland.
12-03-2017 13:12
Dani Moreno vandaag?
12-03-2017 13:27
@ assen:
ik vraag mij serieus af of snooker dan wel populair is in Nederland.
12-03-2017 13:36
Op zich niet een hele gekke gedachte van Eurosport om niet op allebei hun kanalen tegelijk een andere wielerkoers uit te zenden. Als kijker moet je dan alsnog een keuze maken en persoonlijk vind ik het ook niks om dan voor nog slechts een paar kilometer over te schakelen naar de andere zender als de ene koers afgelopen is.

Nu kun je het gewoon achter elkaar bekijken. Zie niet in wat daar zo'n probleem aan is, behalve als ze tijdens Parijs-Nice de winnaar in Italië misschien al bekend maken.
12-03-2017 13:37
Kan het gezeur op Eurosport niet ergens anders?
12-03-2017 13:41
Nee, het gezeur op eurosport dient genadeloos op zo veel mogelijk vlakken tegelijk gevoerd te worden.
12-03-2017 13:46
Ik hoop dat @redactie daar anders over denkt. Dit helpt niemand.
12-03-2017 13:46
Koop voor 5 euro een abonnement en je bent overal vanaf, geen reclames en onbeperkt wielrennen in HD. Wat een gierige Nederlanders zijn we ineens geworden. Vorige jaar was het op Sporza niet anders hoor. Kregen we ook alleen een samenvatting.
12-03-2017 13:50
@ AZH & Turtlehead:
kan het gezeur over het gezeur op eurosport niet ergens anders? ;)
12-03-2017 13:50
Ik kan inderdaad niet anders dan bevestigen dat "Eurosport" echt "sucks" via de TV-kanalen.
Behoudens de storende reklames ertussendoor en het domme gekakel van een niet al te deskundige commentatoren is ook de programmering hopeloos. Gelukkig biedt internet vaak uitkomst met een stream.
Hier gisteren op Eurosport 1 - de finales van diverse wintersporten en op Eurosport 2 de duitse bundesliga. Geef mij maar Sporza en anders de NOS bij gebrek aan beter.
12-03-2017 13:57
Jullie gedragen je als een stelletje verwende nesten.
12-03-2017 13:59
Ik heb net een ES player abonnement genomen, hoe kun je deze instellen op UK commentaar? Of gaat dat vanzelf bij gebrek aan live Nederlands commentaar? Weet een mede abbo-houder dit?

Edit, bedankt 8.6 voor de spelcheck ;)
12-03-2017 13:59
Ondertussen is Yates gelost en is Lammertink alleen voorop.
12-03-2017 14:02
@ hazewinkel:
wat is een 'abbonement'?
12-03-2017 14:04
De huidige generatie wielervolgers is ook wel erg verwend met alle manieren van het volgen van wielerwedstrijden. Persoonlijk weiger ik alle luxe waar ik voor betaal met betrekking tot het kijken van sport. Het voetbal heb ik al helemaal de rug toegekeerd, wielrennen kijk ik veel waar het internet dit toelaat. Tegelijkertijd realiseer ik me dat er tijden waren wanneer ik al blij was met live beelden uit de Tour op de NOS, of enige ontvangst via Radio tour.

Om te reageren moet je ingelogd zijn.